Apărarea firmelor de fraudele de TVA este una dintre probleme abordate de specialiștii PwC România la o conferință recentă de fiscalitate. Astfel, reprezentanții companiilor ar trebui să fie cât mai atenți cu clienții și cu furnizorii lor, însă chiar autoritățile recunosc că această misiune este una aproape imposibilă. Din acest motiv, în viitorul apropiat ar urma să fie modificată legislația evaziunii fiscale. Citește articolul
Potrivit legislației în vigoare, inspectorii Fiscului utilizează, în activitățile specifice, o serie de documente și formulare. Astăzi prezentăm cele mai importante documente utilizate în controlul antifraudă fiscală și ce trebuie acestea să conțină. Citește articolul
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Mare atenţie la sumele de bani pe care le rulaţi prin conturi sau le jucaţi la cazinouri şi pariuri. Toate băncile şi firmele de jocuri de noroc sunt obligate de o directivă europeană să verifice şi să raporteze tranzacţiile mai mari de 10.000 de euro. Citește articolul
Legea societăților, Codul fiscal și Codul de procedură fiscală vor dispărea ca acte normative de sine stătătoare, așa cum reiese din programul de guvernare al Executivului condus de Viorica Dăncilă. Prevederile acestor trei acte normative, precum și dispozițiile altor documente, ar urma să fie preluate într-un Cod economic al României, aflat în lucru la Guvern. Bine de știut este că introducerea Codului economic al României se afla și în agenda fostului Guvern Grindeanu și a fostului Guvern Tudose. Citește articolul
Potrivit legislației fiscale în vigoare, obligațiile fiscale principale neachitate la termenul de scadență de către debitor atrag dobânzi și penalități de întârziere. Mai mult, începând din 2016, pentru obligațiile fiscale principale nedeclarate sau declarate incorect de contribuabili poate fi dispusă o sancțiune suplimentară, numită penalitate de nedeclarare. Totuși, aceasta nu este stabilită efectiv în practică, iar un specialist de la EY România așteaptă chiar abrogarea ei, considerând că organul fiscal nu poate dispune mai multe sancțiuni de aceeași natură pentru o singură faptă. Citește articolul
În materie de controale fiscale efectuate de autorități în 2018, specialiștii de la EY România se așteaptă la o extindere a sferei de investigare în afara fiscalului, tendință deja vizibilă în ultima perioadă, precum și la o interpretare agresivă a legii și o atitudine puțin flexibilă a inspectorilor. Concluziile au fost semnalate în cadrul Conferinței anuale de fiscalitate, organizate zilele trecute în București. Citește articolul
Și în 2018, veniturile din dividende sunt impozitate cu o cotă de 5%, deși Guvernul voia s-o elimine complet. În ceea ce privește contribuția de sănătate (CASS), aceasta este cotă de 10% și este datorată de persoanele fizice care încasează într-un an venituri din dividende și din alte surse (activități independente, chirii etc.) cel puțin egale cu 12 salarii minime brute. Important de reținut e că, în acest caz, contribuția trebuie achitată și dacă respectivul contribuabil este, concomitent, salariat. Citește articolul
Reținerea la sursă a contribuțiilor sociale, dar și a altor impozite și contribuții, și neplata acestora într-un termen de 30 de zile de la data scadentă va fi asimilată faptelor de evaziune fiscală, atrăgând o posibilă pedeapsă cu închisoarea de la unu la șase ani. Prevederile sunt cuprinse într-un proiect de act normativ lansat în dezbatere publică de către Ministerul Finanțelor Publice și a atras critica antreprenorilor și a organizațiilor reprezentative ale mediului de afaceri. Astfel, Consiliul Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România (CNIPMMR) a inventariat cinci posibile efecte care vor afecta mediul de afaceri, dar și bugetul de stat, ca o consecință a adoptării acestor măsuri. Citește articolul
Antreprenorii riscă să răspundă penal pentru neplata într-un termen de 30 de zile de la scadență a contribuțiilor sociale cu reținere la sursă, potrivit unui proiect de act normativ publicat recent în dezbatere publică de Ministerul Finanțelor Publice (MFP). Mai mult, Consiliul Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România (CNIPMMR) atrage atenția asupra unei situații în care chiar statul ar fi cel care determină acest comportament fiscal incorect al firmelor private, și anume contractele de achiziții publice. Furnizorii și prestatorii din cadrul acestor contracte pot fi puși în situația de a nu avea lichiditățile necesare pentru plata la termen a acestor obligații sociale, atunci statul nu își achită obligațiile de plată care îi revin. Citește articolul