Cea de-a treia ediție a programului Start-up Nation s-a încheiat în data de 15 noiembrie 2024, data-limită până la care antreprenorii și-au încărcat cererile de decont pentru cheltuielile efectuate în perioada de implementare proiectelor de investiții. Începând cu data plății cererii de rambursare, antreprenorii intră în etapa de monitorizare a investiției pentru o perioadă de trei ani, în care vor trebui să îndeplinească obligațiile asumate prin intermediul acordului de finanțare. Principalele obligații asumate se referă la menținerea noilor locuri de muncă ce au fost create în perioda de implementare, dar și continuarea activității finanțate în condițiile în care a fost acordat ajutorul financiar nerambursabil. Citește articolul
Persoanele juridice, persoanele fizice autorizate (PFA), întreprinderile individuale (II) și întreprinderile familiale (IF) care nu se achită de obligația înregistrării fiscale riscă amendarea, conform Codului de procedură fiscală. Venim cu această clarificare plecând de la o speță prezentată recent de un cititor pe forumul avocatnet.ro, în care se întreba despre riscurile neînregistrării fiscale. Citește articolul
În trecut, până la intrarea în vigoare a Legii 265/2022 (noua lege privind registrul comerţului), care are incidenţă asupra înregistrării la registrul comerţului, la înmatriculare, multe societăți obișnuiau să completeze în actul constitutiv ca obiect de activitate aproape toate activitățile economice prevăzute de Codul CAEN. Acum însă acest lucru nu mai e posibil. Iată de ce: Citește articolul
Regulile actuale în funcție de care firmele și persoanele fizice interacționează cu Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC) au fost simplificate și reîmpachetate într-o lege complet nouă, care a apărut în această vară în Monitorul Oficial și care intră astăzi în vigoare. Citește articolul
Dacă o firmă n-are activitate la sediul social timp de maximum trei ani, aceasta scapă de-acum de necesitatea de a da declarația specială pe propria răspundere din care rezultă inactivitatea, conform unei noi ordonanțe de urgență. Această simplificare intervine însă numai la solicitarea certificatului de înregistrare cu codul unic de înregistrare sau a certificatului de înscriere de mențiuni, când oricum se depune o declarație din care rezultă inactivitatea la sediul social (așa că se depune o singură declarație în loc de două declarații). Citește articolul
Au intrat în vigoare recent unele modificări la Legea societăților nr. 31/1990 - mai exact, unele simplificări ce presupun mai puține formalități de îndeplinit cu autoritățile și eliminarea unor restricții. Printre acestea, în Legea societăților scrie acum că nu mai e necesar un document care să ateste acordul vecinilor de bloc la schimbarea destinației în sediu de firmă dacă la respectivul sediu nu se desfășoară activitate. Citește articolul
Prin intermediul portalului de servicii electronic al Oficiului Naţional al Registrului Comerţului (ONRC), instituţia oferă profesioniştilor care dețin un certificat digital posibilitatea înregistrării online a unei entităţi. În cele ce urmează vom explica procedura depunerii din faţa calculatorului a actelor necesare înmatriculării unei societăți comerciale cu răspundere limitată (SRL), cea mai întâlnită formă de organizare dintre cele cu personalitate juridică. Citește articolul
Onorariile practicienilor în insolvență ce sunt achitate din fondul de lichidare se plătesc, de acum înainte, raportat la un tarif de până la 4.000 lei, potrivit unor modificări recente în legislația practicienilor în insolvență. Noutăți sunt aduse, de asemenea, și cu privire la cheltuielile ce pot fi plătite din fondul de lichidare. Citește articolul
Antreprenorii pot solicita zilele acestea fonduri nerambursabile prin intermediul Programului pentru Comerț și Servicii 2017. Linia de finanțare este deschisă pentru zece zile lucrătoare, până în data de 29 august, la ora 20.00, iar întreprinderile cu activitate de comerț și servicii pot primi până la 250.000 de lei nerambursabili (aproximativ 55.000 de euro), având totodată obligația de a asigura fonduri proprii pentru cel puțin 10% din valoarea proiectului. Cabinetele medicale, alături de alte activități, sunt eligibile în cadrul acestui program de finanțare pentru achiziția de echipamente și dotări, dar și mobilier specific activităților desfășurate. Citește articolul
Începând de anul acesta, dezvoltatorii imobiliari care vor să acorde credite pentru locuințe trebuie să fie obligatoriu înscriși la Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), potrivit unei prevederi legale care urmărește să-i protejeze pe consumatorii care vor să-și achiziționeze o locuință. Citește articolul