EDITORIAL
Lumea nu e stricată. Doar ne uităm prin geamul nepotrivit
Inteligo.ro ,
Am crezut multă vreme că datele personale sunt prețul pe care îl plătim când accesăm rețele sociale. Încep să cred ca nu e așa. Datele sunt (destul de) neimportante. Prețul real e atenția noastră. Timpul pe care nu-l petrecem altundeva, făcând ceva cu sens, goana permanentă după relatări și poze la care dam like, dar nu le ținem minte mai mult de câteva minute.
Articolul continuă mai jos
Și totul pleacă de la o nevoie reală a business-ului din spatele unei rețele sociale. Ca să ai succes, trebuie să găzduiești conținut ce ii ține pe cititori conectați. Conținut care atrage atenția. Pe măsură ce roata asta a atenției s-a tot învârtit, rețelele au devenit capcane perfecte ale maeștrilor postărilor virale: teorii ale conspirației, unboxing de ouă kinder, LOL și altele (părinții știu sigur ce sunt astea), postari agresive, semi-obscene sau violente în limbaj.
Dacă limbajul folosit e mai „tare", atenția acordata e mai mare. Pe măsură ce faptele prezentate sunt mai wow, atenția crește.
Și, uite așa, consumăm astăzi preponderent conținut cu potențial viral, nu pentru ca toată lumea scrie așa, ci pentru că algoritmii decid că, spre binele business-ului din spate, trebuie să afișeze preponderent conținut care atrage atenția.
Lumea nu e stricată. Doar ne uitam prin geamul nepotrivit.
Nu crezi?
***
Săptămâna viitoare vom reveni cu subiecte noi de dezbătut. Până atunci, te așteptăm cu comentarii la subiectul de azi :) Între timp, ți-am pregătit și o listă cu recomandări de învățat | citit | ascultat.
Lumea Inteligo. Săptămânal, poți primi gratuit, în emailul tău, newsletter-ul Lumea Inteligo. Pentru oameni care vor să evolueze. Dezbatem subiecte legate de noi, oamenii, și de mecanismele care ne ajută să evoluăm constant în viață și carieră. În plus, vei regăsi recomandări de lectură, podcasturi și multe altele.
Abonează-te gratuit aici.
Context articol:
Articol recomandat pentru departamentele
Vânzări (Sales) , Management Risc și Control Intern , Sustenabilitate și CSR (ESG) , Comunicare și Relații Publice (PR) , Strategie și Planificare
Citește mai mult despre lumea inteligo, cursuri inteligo, dezbaterea saptamanii

Comentarii articol (6)