Concret, MF vrea să achiziționeze un sistem informatic integrat şi centralizat al Trezoreriei Statului, care se va numi eTrezor, pentru a înlocui sistemul actual. „Scopul acestui sistem este acela de a consolida capacitatea administrației publice prin dezvoltarea și implementarea unui sistem centralizat și integrat de efectuare a operaţiunilor de încasări şi plăţi, prin Trezoreria Statului, și oferirea de servicii de tip internet banking pentru clienții Trezoreriei Statului”, scrie în documentul citat (caietul de sarcini este aici).
În esență, obiectivele viitorului sistem sunt:
- centralizarea sistemului informatic al Trezoreriei Statului și îmbunătățirea/optimizarea perioadelor de decontare a instrumentelor de plată utilizate în relație cu Trezoreria Statului;
- diversificarea modalităților de realizare a operațiunilor de plăți efectuate de către clienții cu conturi deschise la unitățile Trezoreriei Statului prin dezvoltarea unei platforme de tip internet banking;
- obținerea de informaţii agregate şi în timp real cu privire la operaţiunile de încasări şi plăţi;
- instruirea angajaţilor de la nivelul aparatului central al MF şi din cadrul unităţilor teritoriale ale Trezoreriei în utilizarea sistemelor informatice dezvoltate în cadrul proiectului.
- posibilitatea de setare a unor limite/plafoane valorice de tranzacționare pe conturile clienților, configurabile de către utilizatori interni cu roluri specifice;
- atribuirea unui rol de administrare a utilizatorilor din cadrul structurii clienților (entități publice sau operatori economici), prin care se vor stabili limitele/plafoanele valorice de tranzacționare pentru utilizatorii din cadrul structurii respective și tipurile de operațiuni permise pentru fiecare utilizator;
- posibilitatea de editare a instrucțiunilor de plată, anterior validării/autorizării;
- import de date (de exemplu, fișiere XML), în vederea efectuării de operațiuni;
- acces la informații privind executările silite și posibilitatea efectuării de plăți aferente acestora, în funcție de prevederile legale în vigoare;
- acces la informații privind debitele fiscale administrate de Fisc, în măsura în care acestea sunt puse la dispoziția sistemului, precum și posibilitatea efectuării de plăți aferente acestora;
- deschidere de incidente la cererea clientului (un helpdesk) și transmiterea răspunsului în internet banking.