Creștem împreună! Datorită vouă, comunitatea avocatnet.ro a înregistrat 12,8 milioane de vizite în primele 7 luni din 2025.
Potrivit legislației în vigoare, inspectorii Fiscului utilizează, în activitățile specifice, o serie de documente și formulare. Astăzi prezentăm cele mai importante documente utilizate în controlul antifraudă fiscală și ce trebuie acestea să conțină. Citește articolul
Reprezentanții Ministerului Finanțelor Publice (MFP) au anunțat recent că vor să reducă numărul de declarații pe care trebuie să le depună anual persoanele fizice. Astfel, a apărut varianta ca formularul 600, folosit în vederea stabilirii contribuției la pensii (CAS) și a celei la sănătate (CASS), alături de alte declarații, să fie comasate, iar persoanele fizice autorizate (PFA) și ceilalți contribuabili ce obțin venituri din activități independente să depună un singur formular. Până atunci, autoritățile trebuie să găsească o rezolvare pentru problemele practice întâlnite în depunerea declarației 600 și să introducă unele măsuri tranzitorii pentru 2018. Citește articolul
De ce avem nevoie de un proces de bugetare? Ați întâlnit firme care nu au o viziune clară unde vor să ajungă din perspectiva profitabilității și care sunt pașii și resursele necesare pentru a reuși? Ele nu își planifică obiectivele financiare pe termen mediu și lung, iar activitatea este desfășurată în baza deciziilor de moment. Inevitabil, în acest caz, atât riscurile cât și oportunitățile nu vor fi detectate sau vor fi detectate foarte târziu, costurile de corecție în acest caz vor fi foarte mari, uneori prea târziu pentru a fi corectate. Profitabilitatea și continuitatea firmei vor fi afectate în sens negativ. Dar nu trebuie să fie așa. Soluția în acest sens o reprezintă planificarea financiară, iar instrumentul folosit este bugetul companiei. Citește articolul
Din 2017, angajatorii sunt scutiți de depunerea declarației 205 până la finalul lunii februarie a anului în curs pentru anul precedent, însă anumite categorii de contribuabili au în continuare obligația de a transmite formularul la Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Citește articolul
Prima zi a anului 2018 a adus o reorganizare a sistemului contribuțiilor sociale obligatorii ce trebuie achitate de angajatori pentru propriii salariați. Dacă anul trecut aveam șase contribuții, anul acesta avem doar trei: unele au fost comasate, iar altele au fost reîmpărțite între angajator și salariat. Citește articolul
Începând cu veniturile aferente lunii ianuarie 2018, angajatorii datorează statului o singură contribuție socială obligatorie, cea asiguratorie pentru muncă (CAM), potrivit modificărilor operate la Codul fiscal. Pe lângă contribuția la pensii și contribuția la sănătate, aceasta este a treia contribuție obligatorie existentă în legislație de la 1 ianuarie 2018. Citește articolul
Contribuția de asigurări sociale de sănătate (sau CASS, pe scurt) este una dintre cele trei contribuții sociale obligatorii rămase în legislație de la data de 1 ianuarie 2018. Deși a fost păstrată de autorități, aceasta are de-acum o cotă unică, este datorată exclusiv de salariat și are o limită minimă de plată în cazul salariaților cu normă parțială. Prima declarare și plată a noii CASS se face efectiv în februarie 2018. Citește articolul
Prima zi a anului 2018 a adus o reorganizare a contribuțiilor sociale obligatorii pe care angajatorii trebuie să le achite pentru propriii salariați. În acest context, redacția noastră vă prezintă succint, pentru fiecare contribuție în parte, exact cine le datorează, cine le plătește efectiv, la ce termene și în ce condiții. Contribuția la pensii (sau CAS, pe scurt) este prima despre care scriem, urmând să prezentăm ulterior contribuția la sănătate și contribuția asiguratorie pentru muncă. Citește articolul
Conform calendarului fiscal pentru luna februarie 2018, azi este ultima zi pentru depunerea a patru declarații la Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), precum și pentru efectuarea a două plăți. Citește articolul
Potrivit normelor în vigoare, pentru a putea fi înregistrate în contabilitate, operaţiunile economico-financiare trebuie să fie justificate cu documente originale, întocmite sau reconstituite. În ceea ce privește procedura pentru reconstituirea documentelor financiar-contabile pierdute, sustrase sau distruse, aceasta este reglementată într-un act normativ în vigoare din 2016 și este prezentantă, detaliat, în cele ce urmează. Citește articolul