Departament: Management Risc și Control Intern
Ce scriu ziarele astazi?
In fiecare saptamana, bugetul statului pierde echivalentul a mii de salarii si cum va arata piata serviciilor medicale private peste zece ani
Criza statului, costurile crescute de împrumut și incertitudinile economice reprezintă riscuri macroeconomice care trebuie monitorizate și gestionate.
AvocatNet.ro va prezinta principalele subiecte dezbatute astazi de presa: Citește articolul
OG nr. 15/2012 - modificarea Codului Fiscal
Multe dintre modificările fiscale, în special cele legate de TVA la încasare și răspunderea solidară, pot genera riscuri noi de neconformitate sau financiare, iar acest departament trebuie să evalueze și să implementeze controale interne pentru a le minimiza.
Ordonanta Guvernului nr. 15/2012 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 621, din 29 august 2012. Citește articolul
OG nr. 23/2012 - modificarea si completarea OG nr. 65/1994 - organizarea activitatii de expertiza contabila si a contabililor autorizati
Modificările din articol privind independența auditorilor, sistemele de control al calității și sancțiunile disciplinare sunt direct relevante pentru evaluarea riscurilor financiare și operaționale ale unei companii. Departamentul de Managementul Riscului și Control Intern trebuie să înțeleagă aceste aspecte pentru a se asigura că procesele de audit extern sunt solide și că informațiile financiare sunt fiabile, contribuind la un control intern eficient.
Ordonanta Guvernului nr. 23/2012 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 90/2008 privind auditul statutar al situatiilor financiare anuale si al situatiilor financiare anuale consolidate si a Ordonantei Guvernului nr. 65/1994 privind organizarea activitatii de expertiza contabila si a contabililor autorizati a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 624, din 30 august 2012. Citește articolul
Modificarile la nivelul instantelor judecatoresti NU au mai intrat in vigoare la 1 septembrie
Acest departament trebuie să știe cum se schimbă regulile în instanțe, mai ales dacă apar secții noi pentru insolvență sau concurență, pentru a evalua riscurile legale ale firmei și cum ar putea fi afectată de diverse situații.
La inceputul lunii august, in Monitorul Oficial se publica un act normativ ce modifica Regulamentul de ordine interioara al instantelor judecatoresti, ce urma sa intre in vigoare la 1 septembrie, adica in acelasi timp cu noul cod de procedura civila. Totusi, Guvernul a amanat, recent, data intrarii in vigoare a Noului cod de procedura civila pentru 1 februarie 2013, ceea ce inseamna ca si modificarile de la nivelul instantelor judecatoresti vor mai avea de asteptat pana in 2013. Vezi mai jos despre ce schimbari esti vorba. Citește articolul
Pozitie oficiala ONRC
Societatile comerciale si noul Cod de procedura civila. Ce firme nu mai pot avea in denumire sintagma "societate comerciala"
Acest departament trebuie să identifice și să gestioneze riscurile de a nu respecta legile, asigurându-se că firma respectă termenele și procedurile pentru evitarea posibilelor amenzi sau alte sancțiuni.
Odata cu intrarea in vigoare a Codului de Procedura Civila, se aduce si o modificare importanta in ceea ce priveste denumirea societatilor comerciale. Firmele au la dispozitie doi ani pentru a implementa noile prevederi. Intr-un raspuns oficial oferit de Oficiul National al Registrului Comertului(ONRC), institutia explica care sunt societatile care trebuie sa se conformeze acestei modificari. Citește articolul
Florin Vasilica este noul lider al echipei de Asistenta in tranzactii a Ernst & Young Romania
Departamentul are nevoie să înțeleagă riscurile financiare legate de împrumuturi, investiții și restructurări, pentru a proteja compania.
Florin Vasilica, specialist in corporate finance, se alatura Ernst & Young Romania pentru a conduce echipa de Asistenta in tranzactii din Romania. Mandatul lui Florin include extinderea portofoliului de clienti in domeniul consultantei financiare si largirea gamei de servicii disponibile clientilor companiei, pe baza experientei sale considerabile in domeniu. Citește articolul
Riscam inceperea unei proceduri de infringement pentru probleme legate de contestatiile administrative
Acest departament este interesat de riscurile financiare și operaționale care apar atunci când autoritățile nu soluționează la timp contestațiile fiscale, ceea ce poate duce la incertitudini și potențiale pierderi pentru companie.
Casa de avocatura Niculeasa Law Office a depus la Comisia Europeana (CE) o plangere prin care spera sa fie declansata procedura de infringement impotriva Romaniei, astfel incat autoritatile romane sa fie obligate sa solutioneze problema contestatiilor fiscale, in conditiile in care practica curenta este contrara dreptului comunitar. Citește articolul
Protejarea informatiilor confidentiale - un drept al entitatilor investigate de Consiliul Concurentei
Rolul acestui departament este să identifice și să minimizeze riscurile pentru companie. Articolul le este important pentru că le arată cum să gestioneze riscul de a pierde informații comerciale secrete în timpul unei investigații, lucru care ar putea afecta grav afacerea.
Pe parcursul derularii investigatiilor avand ca obiect identificarea unor fapte anticoncurentiale, reprezentand posibile incalcari ale Legii Concurentei sau ale TFUE , autoritatea de concurenta (Consiliul Concurentei sau Comisia Europeana, dupã caz) poate colecta orice fel de informaþii cu privire la faptele si entitatile investigate, inclusiv prin transmiterea unor solicitari de informatii, la care entitatile investigate sunt obligate sa furnizeze raspunsuri scrise. Citește articolul
UPDATE Guvernul a decis: Alegerile parlamentare vor avea loc pe 9 decembrie. Vezi modelul buletinelor de vot!
Alegerile naționale pot afecta mediul de afaceri, iar departamentul de management al riscului este interesat de orice eveniment major sau decizie legislativă care ar putea influența activitatea companiei, direct sau indirect.
Alegerile pentru Camera Deputatilor si a Senatului vor avea loc pe 9 decembrie, dupa ce Guvernul a aprobat aceasta data, in cadrul sedintei din 1 septembrie. In plus, Executivul a aprobat o serie de acte normative supuse dezbaterii publice, saptamana trecuta, de Ministerul Administratiei si Internelor, care stabilesc actele in baza carora se voteaza, dar si modelul buletinelor de vot, al listelor electorale si al stampilelor de vot. Citește articolul
Reincep sesiunile Venture Mentoring lansate de Fundatia Venture Connect. Prima intalnire este stabilita pentru 12 septembrie
Discuțiile despre structurarea afacerii și etapele de dezvoltare includ implicit gestionarea riscurilor inerente unui nou business.
Fundatia Venture Connect relanseaza seria de intalniri Venture Mentoring. In fiecare luna, mentorii Venture Connect se vor intalni cu antreprenorii care cauta raspunsuri si solutii la problemele de business pe care le intampina. Dragos Roua, antreprenor online si membru in cadrul Boardului VentureConnect, va participa la prima intalnire din seria Venture Mentoring din aceasta toamna, programata pentru miercuri, 12 septembrie, incepand cu ora 15.00. Citește articolul










