Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Multumesc. Nu e tarziu dosarul se afla la Fondul de garantare si deocamdata este vorba de un precontract de vanzare. Banca nu a aprobat creditul Cumparatorului...progr. prima casa. Noi vrem totusi sa vanda,...dar sa ne si asiguram....de suma datorata...ref. la viitorul propietar...inca nu-l stim, desigur sunt convins ca-l va interesa rezolvarea situatiei. Multumesc de raspuns. Sarbatori fericite
Convocati adunarea generala . Alegeti un presedinte, un comitet, comisie de cenzori. Noua conducere poate angaja alt administrator sau poate lucra cu acelasi administrator. Poate angaja o expertiza financiar-contabila .
Fara presedinte nu puteti institui privilegiu imobiliar pe apartamentul nimanui. Presedintele poate formula plangere penala, poate actiona in instanta, etc.
Incepeti cu inceputul : ORGANIZATI-VA !
Buna dimineata,
Este indicat sa solicitati organelor de cercetare si urmarire penala instituirea unui sechestru ( art.163-170 Cod. proc.penala) pe "bunurile mobile/imobile" ale administratorului, pentru a va "conserva un eventual drept de creanta" (garantarea executarii pedepsei) si astfel probabil recupera o parte din prejudiciu.
Nu va asteptati insa ca recuperarea prejudiciului sa se efectueze intr-un timp scurt.
Daca ati formulat plangere penala, orice actiune in civil se va suspenda pana la solutionarea plangerii penale, ca sa nu mai amintesc de timbrajul la valoarea pretentiilor solicitate, in civil, (acest aspect nefiind in avantajul dvs.), comparativ cu latura penala a cauzei, unde nu exista aceste taxe.
Daca asociatia dvs. inregistreaza "datorii" catre furnizorii de utilitati este indicat sa gasiti solutii de plata a acestor datorii (reesalonari/amanari, de exemplu), din surse proprii, solicitand si sprijinul Primariei in acest sens.
........................
:offtopic: Nu imi dau seama ce a facut conducerea asociatiei pana acum? Cum s-a putut ajunge la asemenea nenorocire? :stunned:
Pai nu e bine sa nu platiti pentru ca atunci nici administratorul nu va avea de unde sa plateasca si riscati sa ramaneti fara apa, gaze, electricitate si gunoi neridicat.
...............................
Stiu. Asa ar trebui sa fie normal. De aceea am platit "la zi" de cand am preluat apartamentul - din 2000. Ce ne facem cand noi achitam la zi si Administratorul achita reesalonari din 2007-2008 si penalizari?
_________________
Pentru orientarea Dv. am sa va spun sa faceti urmatorul lucru: daca puteti pe fiecare scara in masura in care facturile sunt defalcate (toate) pe scari sau pe asociatie in intregime:
- fondul de rulment incasat + datorii la fondul de rulment + fondul de reparatii + datorii la fondul de reparatii + facturi restante la furnizori (suma lor) +penalizari neplatite pe aceste facturi la furnizori + penalizari puse pe liste de-a lungul timpului la restantieri, dar neachitate inca de acestia
- suma totala de plata pe listele care sunt acum pe avizier + banii pe care ii are in casa (cash) + bani in banca (eventual :) )
Aceste doua sume trebuie (in mod normal sa fie egale), dar luand in considerare faptul ca nu stim nici eu, nici Dv. ce se mai afla prin evidenta lui, pe-acolo..... aceste sume zic, trebuie sa fie apropiate ca valoare.
Totalul de incasat pe liste inseamna restante si cote curente si fond de rulment si fond de reparatii...absolut tot ce e de incasat.
.....................
Asta se cheama balanta ...si aici se poate vedea cam cum sta administratorul cu banii.....:)