avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 648 soluții astăzi
Forum Activitate cmariusstancu

Activitate cmariusstancu

Răspuns la discuția furt dovedit
buna ziua,
Si noi am trecut printr-o situatie asemanatoare. pe scurt: Politia nu intervine...preai plangerea...penala sau nu dar NU INTERVINE!. urmariti: www.avocatnet.ro/content/for...

Noi am reusit sa ne "intelegem" si fostul Admin a vandut apartamentul si a achitat datoriile la furnizori...RADET, APANOVA, REBU. am ramas cu o gaura de 15.000lei pe care o "Reintregim" prin fondul de rulment. MULT SUCCES! aveti nevoie.:)
cmariusstancu a scris:

Multumesc. Nu e tarziu dosarul se afla la Fondul de garantare si deocamdata este vorba de un precontract de vanzare. Banca nu a aprobat creditul Cumparatorului...progr. prima casa. Noi vrem totusi sa vanda,...dar sa ne si asiguram....de suma datorata...ref. la viitorul propietar...inca nu-l stim, desigur sunt convins ca-l va interesa rezolvarea situatiei. Multumesc de raspuns. Sarbatori fericite

Gata raportam "inchiderea" cazului pe cale amiabila
Am primit o mare parte din bani si suntem cu plata la nivelul Dec.2009 la furnizori. Acum se fac incasarile pentru restul de Decembrie si pentru Ianuarie 2010. Fostul Admin a platit din banii dupa vanzarea apartamentului (familia sa de fapt;)) 77.000 lei la RADET, 36.000 lei la Rebu si un rest de 15.000 la Apanova. Suntem aproape la zi si mai ales fara penalizari de peste 100 lei/zi. Nu avem sperante pentru reintregirea Fondului de Rulment sau cel de reparatii (mai ar fi circa 30.000+7.000 aprox.)si inca nu am hotarat daca facem expertiza...dar acum dupa cea am recuperat mare parte din bani...nu cred ca se mai justifica. Multumesc de ajutor!
Multumesc. Nu e tarziu dosarul se afla la Fondul de garantare si deocamdata este vorba de un precontract de vanzare. Banca nu a aprobat creditul Cumparatorului...progr. prima casa. Noi vrem totusi sa vanda,...dar sa ne si asiguram....de suma datorata...ref. la viitorul propietar...inca nu-l stim, desigur sunt convins ca-l va interesa rezolvarea situatiei. Multumesc de raspuns. Sarbatori fericite
adriantot a scris:

Convocati adunarea generala . Alegeti un presedinte, un comitet, comisie de cenzori. Noua conducere poate angaja alt administrator sau poate lucra cu acelasi administrator. Poate angaja o expertiza financiar-contabila .
Fara presedinte nu puteti institui privilegiu imobiliar pe apartamentul nimanui. Presedintele poate formula plangere penala, poate actiona in instanta, etc.
Incepeti cu inceputul : ORGANIZATI-VA !


ne-am organizat. In functia de Presedinte e fostul Vice si incercam sa recuperam suma delapidata de la fostul Admin. FAmilia acestuia a pus apartam. in vanzare si promite sa achite suma - destul de mare 100.000 ron reprez. facturi neachitate RADET si REBU.
- ideea e ca pentru a recupera pierderea el vinde apartamentul detinut in copropietate.
- A venit un cumparator prin progr. Prima casa si au semnat precontract si acum dosarul a trecut de banca si se afla la Fondul de garantare.
- Noi vrem sa fim sigur ca recuperam banii, asa ca asociatia vrea sa deschida cont la banca resp. (nu stim sigur numele bancii) apoi sa semnam un contract in care in momentul aprobarii dosarului de catre banca banii sa intre in contul asociatiei (suma furata) se numeste contract escrow: partile sunt Asociatia de Propietari (pagubiti), BANCA, Vanzatorul.

- Asociatia vrea sa aiba garantia ca la aprobarea dosarului de catre banca in contul asociatiei vor intra banii datorati de Vanzator adica banii furati...prin neachitarea facturilor la RADET si REBU...

- Daca partile sunt de acord (asociatia si vanzatorul - fostul Admin)….BANCA ce parere ar avea? am sunat la o alta banca si de-acolo ne-au spus ca orice litigiu ar apare va dauna dosarului depus de Cumparator si Banca nu va aproba. In acest caz nici noi nu vom avea platite datoriile....

Este important sa se aprobe dosarul de vanzaare altfel nu putem recupera banii...insa ar fi bine sa avem garantii...

Daca instituim privilegiu imobiliar cf. Art. 26 din HG1588 nu cumva riscam sa nu se aprobe dosarul la banca?

Multumesc anticipat pt. ajutor.



cermak gruianu a scris:

Buna dimineata,

Este indicat sa solicitati organelor de cercetare si urmarire penala instituirea unui sechestru ( art.163-170 Cod. proc.penala) pe "bunurile mobile/imobile" ale administratorului, pentru a va "conserva un eventual drept de creanta" (garantarea executarii pedepsei) si astfel probabil recupera o parte din prejudiciu.

Nu va asteptati insa ca recuperarea prejudiciului sa se efectueze intr-un timp scurt.

Daca ati formulat plangere penala, orice actiune in civil se va suspenda pana la solutionarea plangerii penale, ca sa nu mai amintesc de timbrajul la valoarea pretentiilor solicitate, in civil, (acest aspect nefiind in avantajul dvs.), comparativ cu latura penala a cauzei, unde nu exista aceste taxe.

Daca asociatia dvs. inregistreaza "datorii" catre furnizorii de utilitati este indicat sa gasiti solutii de plata a acestor datorii (reesalonari/amanari, de exemplu), din surse proprii, solicitand si sprijinul Primariei in acest sens.


Multumesc. am cerut "organelor de ancheta" instituirea sechestrului, insa mi-au recomandat ca fiind mai rapid: instituirea privilegiului imobiliar de catre Presedinte.
In alta ordine de idei: nu am deschis proces civil, dealtfel nici nu era avantajos.
Am sa insist la Primarie am de la ei o adresa de raspuns la demersurile noastre dar nu ne spriina si ne indruma la politie, declinandu-si competenta. Insa macar sa ne sprijine in relatia cu vechiul comitet executiv si sa clarifice situatia cu demisia depusa de presedinte la Primaria S.4!
Numai bine. Cu stima.
elga50 a scris:

........................
:offtopic: Nu imi dau seama ce a facut conducerea asociatiei pana acum? Cum s-a putut ajunge la asemenea nenorocire? :stunned:

Presedintele si-a dat demisia si a depus-o la Primaria sector 4...(o fi stiut el ceva) - sunt de acord ca este ilegala. Comitetul executiv...unul si unu' fiecare are o scuza. pe multi nici nu-i cunosc insa dece sa spun nici nu am acces la documente, sunt in posesia ADMIN. ca si Stampila.

Ref. la Plangere...desigur nu renunt...de ce n-as mai plange acum... situatia este neschimbata...

Multumesc de raspunsuri. Va voi tine la curent cu desfasurarea ostilitatilor...
Ceea ce ma revolta Stimata Elga este lejeritatea si neimplicarea celorlalti propietari, dispusi sa "semneze" daca este cazul. Eu am alta meserie sunt ing. automatizari industriale, nu pot prelua Administratia acum ma implic de nevoie... si nu pot sa aloc timpul necesar. Ceea ce am reusit: sa mobilizez primele 3 scari, in sensul ca exista persoane si lideri de scara care intro oarecare masura vor sa participe la AG sa desemnam un Presedinte si sa anagajam un Administrator.
Pe urma ma intriga RADET: furnizeaza cadura si apa calda fara nici o retinere desi avem datorii f. mari. singura reactie de la Radet niste fluturasi dstribuiti in cutiile postale in Martie-Aprilie anul acesta. Apa Nova a fost cea care a oprit furnizarea apei dar dupa 24 de ore a repornit-o dupa achitarea partiala a facturii reesalonate si a penalizarilor +taxa de rebransare. REBU: nu au informat si preiau gunoiul ca si cum nu s-a intamplat nimic.
In aceste conditii: mi-e foarte greu sa conving propietarii de existenta datoriilor, credeti-ma ca sunt multi care nu cred ca sumele afisate de mine snut reale, partea buna ca sunt de acord cu schimbarea Administratorului, insa fiecare are motivul sau...de ex,. gestionarea fondului de reparatii, fond de rulment...etc fara legatura cu motivele mele. Cam atat deocamdata....este o situatie complexa cred ca trebuia sa fac cursuri de psihologia maselor, organizare, raspnadaci, teatru...etc:)) Toata stima pentru cei ce sunt Administratori si fac cinstit si bine aceasta munca.
Balanta este urmatoarea: RESTANTE = suma restantelor pentru fiecare din cele 6 scari = 15.100 RON (am verificat personal toate cele 6 liste de intretinere)
Restante Furnizori: RADET - 72.000 RON din care penalizari 22.000 ron;
REBU - 28.000 RON (factura curenta este 1.350 RON - probabil nu este achitat de 2 ani restul fiind penalizari).
ApaNova era 20.000 RON dar s-au mai achitat, ei fiind cei care fac cele mai mari presiuni si chiar au oprit apa de cateva ori.
Aceasta este balanta. Cu aceste date certe, colaborez din Aug, de cand am descoperit cu directoarea comerciala RADET Sect 4 si cu Dir. Comercial de la REBU, stiu exact ce plateste Administratorul in fiecare Luna! Din pacate Administratorul nu colaboreaza, sub amenintarea plangerii penale am obtinut colaborarea sotiei si ginerelui acestuia, care au promis sa vanda apartamentul si sa achite datoria in schimbul renuntului meu la plangerea penala. Avem intentia de a institui privilegiul imobiliar asupra apartamentului detinut de acesta ca sa fim siguri ca recuperam pierderea. B-).
elga50 a scris:

Pai nu e bine sa nu platiti pentru ca atunci nici administratorul nu va avea de unde sa plateasca si riscati sa ramaneti fara apa, gaze, electricitate si gunoi neridicat.
...............................
Stiu. Asa ar trebui sa fie normal. De aceea am platit "la zi" de cand am preluat apartamentul - din 2000. Ce ne facem cand noi achitam la zi si Administratorul achita reesalonari din 2007-2008 si penalizari?
_________________
Pentru orientarea Dv. am sa va spun sa faceti urmatorul lucru: daca puteti pe fiecare scara in masura in care facturile sunt defalcate (toate) pe scari sau pe asociatie in intregime:
- fondul de rulment incasat + datorii la fondul de rulment + fondul de reparatii + datorii la fondul de reparatii + facturi restante la furnizori (suma lor) +penalizari neplatite pe aceste facturi la furnizori + penalizari puse pe liste de-a lungul timpului la restantieri, dar neachitate inca de acestia

- suma totala de plata pe listele care sunt acum pe avizier + banii pe care ii are in casa (cash) + bani in banca (eventual :) )

Aceste doua sume trebuie (in mod normal sa fie egale), dar luand in considerare faptul ca nu stim nici eu, nici Dv. ce se mai afla prin evidenta lui, pe-acolo..... aceste sume zic, trebuie sa fie apropiate ca valoare.
Totalul de incasat pe liste inseamna restante si cote curente si fond de rulment si fond de reparatii...absolut tot ce e de incasat.
.....................

Asta se cheama balanta ...si aici se poate vedea cam cum sta administratorul cu banii.....:)


Am priceput, stiu ce inseamna o balanta. Sa spunem ca suntem pe deficit (si daca nu va supar prea tare o sa extind: ca si economia din Romania la nivel macro :). dar sa revin....

Eu am f. clara situatia, am facut balanta de nenumarate ori si am confirmarea si de la Furnizori de utilitati: delapidare. ma explic in mesajul de mai jos din motive tehnice.
In urma sfaturilor Dvs. primite pe forum am facut tabel convocator si am obtinut semnaturile a 20% din membri sa organizam AG, in speranta ca vom reusi sa ne organizam, insa Administratorul refuza colaborarea. Desigur daca noi am reusi sa ne organizam nu este nevoie de colaborarea din partea lui. Aici e aici...ce pot face de unul singur...in conditiile in care serviciul si familia nu-mi permite sa aloc timpul necesar.
Am facut dosare pentru fiecare dintre cele 6 scari ale blocului cu documentele ce atesta datoriile asociatiei (soldul asociatiei si documentele semnate de Administrator privind reesalonarile primite pe fax. de la furnizori). In ideea de informa toti propietarii am pus la cutia de scrisori fluturasi cu datorii/informatii de contact sa verifice la furnizori, individual pt. fiecare din cele 90 ap. in parte.
Am sunat la furnizori: Apanova/Radet/Rebu in fiecare luna si am confirmarea ca Administratorul plateste facturi din 2008 reesalonate plus penalizari destul de mari, nicidecum factura curenta. Eu am platit 2008 la fel si ceilalti propietari si avem cu toti chitante personalizate cu numele si stampila Asociatiei.
Ce se intampla daca personal refuz sa platesc intretinerea pana se va reglementa situatia? Prefer sa platesc penalizari la sumele neachitate decat sa platesc din nou facturile si penalizari la facturi din 2008! Daca voi fi dat in judecata de Administrator? El avand stampila poate sa "fabrice" documente inclusiv plangeri la judecatoria de sector. Pot intoarce "cauza" in favoarea mea dovedind ca nu plateste facturi curente si ca nu declara valoarea reala a datoriilor si penalizarilor?