avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 743 soluții astăzi
Forum Activitate Catela

Activitate Catela

Lucrez într-o organizație non profit fără activitate economică (X) și facem parte dintr-un grup de mai multe organizații non profit unele avand si activitate economica. Sediul nostru este într-o cladire dată pe numele nostru printr-un contract de comodat de o alta insituție (Y) care face parte din acelasi grup. Cladirea fiind mai mare decat nevoile noastre,s-a hotarat ca in aceeasi cădire cu noi să-și desfasoare activitate încă o organizatie (Z) tot din grupul nostru.
Toate contractele pentru utilități (apă,gaze,en.electrică,etc) vor fi pe numele organizatiei la care lucrez X. Care este forma legală prin care ca eu organizație X, pot sa-mi recuperez cota parte din aceste utilități, stabilită (deocamdată verbal) între noi la un procent (25%si 75%).Ce documente pot să întocmesc eu (X) pentru a avea și ei (Z) documente justificative în contabilitate având în vedere că facturile de utilități vor fi pe numele X. Va multumesc anticipat pentru ajutor.
Multumesc d-nule George Neagu banuiam ca pentru acest gen de contract se opresc doar anumite contributii si impozit dar nu eram foarte sigura. Multumesc pentru raspuns.
Multumesc pt raspunsuri. Dar ce credeti d-nule Florin Cioca daca era vorba de munca la negru mai intrebam de impozit si contributii???Am scris ca e vorba de un contract. Si este asa cum spune d-nul George Neagu un contract pentru activitati ocazionale.
O organizatie non profit are o colaborare cu o stenografa in baza unui contract de colaborare pentru sedintele CA. Mentionez ca persoana in cauza este pensionara. In acest caz pentru plata serviciilor prestate organizatia non profit calculeaza, achita si declara prin D112 contributiile CAS, CASS si impozit sau persoana respectiva isi achita si declara singura aceste contributii si impozit?
An postat acest mesaj pe forumul discutiilor juridice dar cred ca ultima intrebare e mai mult contabila. Imi cer scuze daca am incurcat ceva.
Conform Contractului colectiv de munca la nivel national respectiv Art. 50 "Salariatii care se pensioneaza pentru limita de varsta primesc o indemnizatie egala cu cel putin doua salarii de baza avute in luna pensionarii."
Vi se pare normal ca o persoana care a iesit la pensie, dar careia i s-a prelungit contractul de munca cu inca un an de zile la acelasi angajator (privat) sa mai aiba dreptul si la cele doua salarii ?
Vreau sa aflu si alte pareri pt. ca mie mi se pare un pic nedrept fata de colegi. Dupa ce ca ia pensie (buna), primeste salariu (bun), mai vrea sa beneficieze si de aceste doua salarii in conditiile in care abia se mai taraie la serviciu dar are pile care o sustin (pt. ca asa e la noi in Romania ). Mie mi se parea normal sa primeasca, daca pleca acasa la pensie nu si daca a ramas in continuare.
Si a vrea sa mai stiu, in cazul in care totusi are dreptul la aceste salarii , ele sunt din fondul de salarii sau chiar poate fi numit un ajutor ?
Multumesc mult pt sugestie. Ma blocasem si chiar nu mai stiam unde sa caut.
R.O.I. si R.O.F. ale organizatiei sunt simpliste nu scrie nimic acolo, dar am gasit in C.I.M la nivel national ceva de care ma pot lega.
"Art. 70. - (1) incheierea CIM se face pe baza conditiilor stabilite de lege, cu respectarea drepturilor fundamentale ale cetateanului si numai pe criteriul aptitudinilor si competentei profesionale.
(2) Angajatorul se obliga sa aduca la cunostinta salariatilor posturile disponibile si conditiile de ocupare a lor.
(3) In cazul in care angajarea se face prin concurs, daca un salariat si o persoana din afara unitatii obtin aceleasi rezultate, salariatul are prioritate la ocuparea postului."
Am sa-l oblig sa organizeze concurs. Nu mi-e frica de concurs. In schimb el s-ar putea sa renunte. Daca nu mai vedem.:) multumesc.
Buna seara. In prezent sunt salariata de 4 ani de zile intr-o organizatie nonprofit pe post de contabil. Intre timp am terminat facultatea si am devenit economist. In curand se va elibera singurul post de economist care exista in grila organizatiei, dar presedintele (care el taie si spanzura desi nu are drepturi depline) ma tot ocoleste si nu reusesc sa-l conving sa-mi ofere acest post. In primul rand mi-a motivat ca nu am drept de semnatura nefiind membru CECAR. I-am demonstrat ca legea contabilitatii imi da drept de semnatura daca sunt angajata a organizatiei. Nimic.#-o. Singura mea sansa ,ma gandesc eu ,dar nu gasesc nimic, ar fi sa-i arat un articol dintr-o lege, ordin, etc. prin care sa-i arat ca eu sunt prima persoana pe care trebuie sa o anunte si eventual sa o promoveze in momentul in care se elibereaza postul de economist. Tot ce am gasit referitor la asta, a fost in Codul Muncii, dar acolo precizeaza ca doar cei cu contract de munca pe perioada determinata si cei cu contract partial de munca vor fi instiintati de locurile care raman vacante si am mai gasit ceva pt mediul bugetar. Poate sunt prea nervoasa si nu mai pot sa citesc, poate scrie undeva ceva si nu mai vad. Precizez ca nu are motive sa ma refuze pe motive profesionale, ci pur si simplu nu vrea (pt.ca traim in Romania). Deocamdata nici eu nu vreau sa ma duc sa-l reclam si incerc sa gasesc o solutie legala si amiabila.