avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 591 soluții astăzi
Forum Activitate lArmAr

Activitate lArmAr

Se pare ca nu mai am mult si voi trece pragul de 65 mii euro si v-oi trece ca platitor de tva.
Ne ocupam cu import de produse din afara comunitatii UE. Deci platim tva si la valoarea totala a coletului (si la produse si la transport). Eu daca am platit si 24% in trecut si tva de 20% pentru cele intratate anul acesta , cum se v a proceda? Contabila trebuie sa calculeze tva ul total ramas pentru produsele din stoc? Adica trebuie sa caute ce produse mai am in stoc si data la care au fost facute intrarile?
Tva ul deductibil se calculeaza pentru toate produsele bage pe firma de la infiinatare sau doar la cele care mai sunt pe stoc?
In cazul in care diferenta dintre tva ul cumulat si tva ul rezultat cu vanzarea produselor din anul acesta este mai mare, diferenta se raporteaza de pe un an pe altul?
Va multumesc. :justcuz:
Ok, abia acum m am lamurit si eu si va multumesc foarte mult.
Inca o intrebare si termin :)
Valoarea la cei 100000 euro cat reprezinta in lei. La cat v a fi cotat euro cand se face conversia in lei?
Nu mai inteleg nimic. Deci eu daca dau facturi de pana in 220000 lei valoare raman ca platitor pe venit micro, adica cei 3% si nu am nici o treaba cu tva ul.
Daca depasesc in valoarea facturilor emise 220000 sunt obligat sa pun in pretul produselor mele si tva si platesc tot 3% din valoarea fact? Iar daca depasesc 100 mii euro facturi date, in loc de 3% v oi plati 16% impozit pe profit si pretul produselor mele v or avea si TVA?
Va rog sa ma lamuriti ca sunt in ceata :(
Buna ziua.
Eu cu sotia detinem un spatiu comercial in care dorim sa facem un cabinet medical.
Spatiul este achizitionat pe persoana fizica.
Eu detin un srl care are contract de comodat cu locuinta parintilor. Doresc ca banii din srl sa i investesc in acel spatiu comercial si sa ne desfasuram activitatea de medici in acel spatiu. Dar activitatea noastra o sa fie facuta pe un alt srl deoarece e incompatibilitate intre calitatea de medic si srl ul din care vrem sa investim. In una din incaperi acel srl cu domeniu diferit de medicina isi va desfasura activitatea tot in acelasi spatiu, intr o incapere.
Cum putem face sa investim banii din acel srl in acel spatiu in care ne v om profesa meseria de medici, iar srl ul din care am investit sa ramana in una din incaperi, desfasurandu se acolo.
Ma gandeam daca e posibil ca noi sa dam acces prin contract de comodat acelui srl din care investim, facem investiile din acel srl si dupaceea sa subinchirem srl ului cu domeniu medical 70% din spatiu, si in una din incaperi srl ul din care am investit sa-si desfasoarea activitatea acolo. Este posibil? Sau ce alta posibilitate avem de a investi banii care sunt tot ai nostri in acel spatiu?
Buna ziua.
Stiu ca din anul acesta 2016 s a marit plafonul la 100 mii euro pentru SRL (in loc de 65 mii euro). Daca depasim aceasta suma trecem ca platitori de tva.
Intrebarea mea este. In valoare de cati lei trebuie sa dau facturi pentru a nu trece ca platitor de TVA?
Stiu ca inainte era vorba de ca valoarea euro 3.38 lei (ca in momentul aderarii romaniei la ue)
Incepand cu anul acest la cat este stabilit euro pentru cei 100 mii euro?
Va rog sa ma ajutati cu un sfat . De aproximativ 2 an contabila mea in tot ridica semne de intrebare referitor la munca prestata, in sensul ca pana acum am efectuat platile conform spuselor ei fara a comenta prea mult, ba chiar mi-am luat o grija de pe umeri avand incredere totala in ceea ce face (contabilitate, resurse umane, relatia cu RECOM, adm financiara, etc). De la o vreme tot amana sa imi inmaneze dosarele lunare, nu imi mai raspunde la telefon iar raspunsul ei este ca nu trebuie sa imi fac probleme si ca totul este OK, doar ca este un pic cam ocupata. As dori sa stiu cum pot sa verific munca ei dealungul timpului, daca a depus sau nu neclaratile necesare unui SRL, platile efectuate de mine (TVA, impozite, etc) au fost calculate corect si ce sanctiuni risc in acest caz?
Semnele de intrebare au inceput sa apara de cand m au sunat de la finante sa ma intrebe care este codul caen corect, deoarece a fost facuta o declaratie cu 1 an inainte pentru a fi schimbat...
Din pacate nu este nici un contract. Este la primul contact cu acest furnizor.
Am facut multe importuri si nici unul nu a fost facut cu contract, doar proforma, plata si trimisul produselor.
In cazul in care am dovada platii, proforma, discutia cu el pe tot timpul, poze cu managerul ce se poate face si ce implica?
Se poate face asa ceva chiar daca este vorba de Pakistan?
Ce am citit printre randuri un litigiu pe calea somatiei europene de plata, se aplica pentru tarile membre UE.
Ce altceva pot face? ce implica urmatorul pas?
Buna ziua.
Ne ocupam de importul diferitelor produse din afara UE
Am platit la furnizor o suma destul de mare, aprox 3 mii euro pentru a ne trimite niste produse. Acele produse trebuiesc prelucrate in fabrica.
Initial comanda facuta putea fi gata in 60 zile pentru un numar minim, dar noi am comandat mult sub acel numar si nu am fost deacord. Pana la urma furnizorul a zis ca ne livreaza marfa in 30 zile pentru comanda facuta, "am batut palma" si i am facut plata.
In proforma facuta scrie ca data de "delivery" este 30 zile lucratoare
Au trecut aproape 70-80 de zile de cand plata e facuta. Furnizorul abia ce mai raspunde pe programul de conversatie si ma tot amana cu diferite motive( ca se ia curentul, ca a avut probleme, etc) Am fost intelgator si tot am asteptat. Acum 1 saptamana a zis ca a trimis comanda si astept un numar de urmarire a pachetului dar de 2 zile nu mai raspunde.
Am toata conversatia cu el, plata facuta inainte, proforma si cam atat. La inceput am vorbit si pe webcam, mi a aratat produsele, pe internet are un rating bun.
Ce pot face in cazul in care ma tot amana si de fapt nu si onoreaza comanda?
Pierd banii? :(
Răspuns la discuția Colaborare persoana fizica si SRL
Contractul de comision ar suna mai bine in cazul nostru. Ce obligatii am eu si ce obligatii are el catre stat? Banii care ii va primi el... dau un exemplu 1000 ron intr o luna, trebuie impozitati cu 16% sau sunt alte criterii de impozitare pentru persoane fizice?
El va trebui sa mi dea vreo factura de comision pe acei 1000 ron ca sa o bag si eu in gestiune?
Multumesc.