avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 521 soluții astăzi
Forum Activitate Petro38

Activitate Petro38

Răspuns la discuția Repartizare chelt asociație


latka a scris:

2 Se repartizeaza diferentele dintre suma contorilor individuali si apometrul de bransament. E legal.

la noi in asociatie doar 4 apartamente declara pe apometre, restul sunt la pausal.
Sunt de acord sa platesc ceva in plus pt apa folosita de femeia de serviciu..., dar nu vad de ce mi se adauga procent si la indexul citit de mine, si-mi mai adauga un consum de apa calda/luna /persoana?!
Iar acest consum = 5% apa calda consum/luna (asa scrie pe lista si e calculat la val apei calde) se repartizeaza la toata asociatia, in plus fata de facturile apa nova si TEB.
Nu exista factura pt asa ceva si nu stiu ce face cu sumele incasate. E corect/legal?
Răspuns la discuția Repartizare chelt asociație
Buna dimineata,
Mai am câteva neclaritati legat de repartizarea unor cheltuieli
1. Hidroizolatia terasei balcoanelor, intra in partea comună sau cheltuiala este doar a proprietarului de la ultimul etaj?
2. Este corect sa se repartizeze chelt cu pierderi de apa, atata timp cat ele nu au fost facturate de furnizor?
Am constatat ca adaugă și o cotă suplimentară la indexul declarat de la apometru si mai imi pune si cativa lei pt persoanele din casă...
Va multumesc!

Buna dimineata,
Am invartit legea asta pe toate partile.. ..Parca cei care au facut-o erau administratori de bloc :(
Ea are un contract de administrare incheiat in 2015, facut de ea, dar semnat de presedinta de atunci, care ea semna orice.... E facut asa, sa fie facut si este inregistrat in revisal.
Ea are un atestat din 2010, care nu cred ca mai e valabil. Am trimis mail la primarie si astept raspuns.
Profesional este depasita: nu tine registru de incasari si plati, nu a tinut evidenta fd de penalitati .... nu vrea sa ne dea actele in format letric ca spune ca le pierdem, stampila e la ea....
Art. 53 stipuleaza ca: ”Adunarea generala a proprietarilor membri ai asociatiei de proprietari are urmatoarele atributii: k) mandateaza presedintele si comitetul executiv pentru angajarea si eliberarea din functie a administratorului, cenzorului/comisiei de cenzori sau a altor angajati ori prestatori, in scopul administrarii si bunei functionari a condominiului ”
Mi se pare super aiurea, ca si comitet, sa trebuiasca adunare generala pt a inceta contractul administratorului dar sa poti cheltui mii de lei din banii asociatiei.
Ma gadeam sa convocam AG ca la lege, dar sa precizam pe Convocator, ca ”avand in vedere restrictiile impuse de autoritati privind raspandirea covid 19....” fiecare proprietar sa-si exprime in scris acordul sau dezacordul pentru incetarea contractului de admin, desfiintarea postului si externalizarea serviciilor.
Ar fi legala o astfel de organizare? Pt ca nu vrem ca la un eventual litigiu sa pice in instanta si sa trebuiasca sa o repunem pe functie si sa-i platim si salariile din urma :(

Va multumesc si va doresc o zi deosebita!
Buna ziua,
Ca sa nu mai deschid alt subiect, va rog sa ma ajutati cu unele informatii referitoare la:
Administratorul de la blocul nostru, care e si proprietar, de 26 de ani, in fapt a fost si presedinte si comitet, si a facut cum a vrut ea.
De la 5.10 s-a schimbat presedintele si componenta comitetului executiv si nu mai acceptam asa ceva.
Deoarece nu exista transparenta in administrarea cheltuielilor si veniturilor, refuza sa ne prezinte documente, tot timpul ne contrazice... e dificil de comunicat, nu mai spun ca scara ei arata mult mai bine decat cealalata scara, am dori, atat noi ca membri cat si multi dintre vecini, sa-i incetam contractul de administrare si sa externalizam serviciile.

Va rog sa-mi spuneti ce demersuri legale trebuie intreprinse pt a putea sa-i incetam contractul de administrare?
Trebuie sa convocam adunare generala pt a-i putea desface contractul de administrare?

Va multumesc f mult

Jumate sunt chiriași iar pe restul nu ii preocupă.
Si inteleg ca trebuie sa primim acordul si de la proprietarii de pe cealalta scara?!
Am inteles ca ar fi bransamente diferite la Gaz si apa calda, dar cică la apa rece nu.
Cum pot afla daca exista bransamente separate?
Si ca sa faci bransament separat costa f mult.
E o idee bună asta cu cererea de a nu mai face parte din asociația veche.
Multumesc mult

latka a scris:



Petro38 a scris:

Iesire din asociație de proprietari
Va rog sa.mi spuneti cum se procedează în prezent si ce demersuri tb întreprinse?
Multumesc frumos!

In lege nu e specificata clar procedura de iesire, doar cea de divizare. Nu stiu daca va avantajeaza, depindeti de voturi din scara cealalta.
Articolul 13
(1)Asociatia de proprietari se infiinteaza prin acordul scris a cel putin jumatate plus unu din numarul proprietarilor dintr-un condominiu.
(2)In condominiile cu mai multe tronsoane sau scari se pot constitui asociatii de proprietari pe fiecare tronson ori scara in parte numai in conditiile in care proprietatea comuna aferenta tronsoanelor sau scarilor poate fi delimitata si in conditiile in care exista bransamente separate pe fiecare scara sau tronson.
(3)Divizarea unei asociatii de proprietari existente in doua sau mai multe asociatii, pe scari sau tronsoane, se face numai in conditiile in care proprietatea comuna aferenta tronsoanelor sau scarilor poate fi delimitata si in conditiile in care exista bransamente separate pe fiecare scara sau tronson, la propunerea majoritatii proprietarilor din scara sau tronsonul respectiv, cu acordul majoritatii proprietarilor din asociatia ce urmeaza a se diviza.
(4)Daca este cazul, asociatiile de proprietari infiintate pe scari sau tronsoane de cladire isi reglementeaza intre ele raporturile juridice cu privire la aspectele tehnice comune acestora, printr-o anexa la acordul de asociere.

In opinia mea exista si o alta posibilitate, ca toti cei din scara respectiva sa depuna cereri de a nu mai fi membri de asociatie. La cea veche. Din momentul inregistrarii cererilor, inseamna ca puteti sa va infiintati asociatie de proprietari, ca si cum ati lua-o de la zero. Sunteti totusi conditionati de ce scrie la art. 13 alin. 3 , adica sa aveti delimitare de proprietate comuna si bransamente proprii de utilitati (apa, gaz, energie electrica).
[ link extern ]





Iesire din asociație de proprietari
Buna seara,
Suntem o asociație de proprietari formată din 2 scări iar administratorul, care a jucat si rol de comitet, președinte, timp de 26 ani, nu vrea sa inteleaga ca lucrurile nu mai stau cum vrea el. Mentionez ca este si proprietar la una din scari.
În situația în care nu reusim sa desființam postul si sa externalizam serviciile, vrem să ieșim din această asociație si sa facem una doar pt scara noastra.
Va rog sa.mi spuneti cum se procedează în prezent si ce demersuri tb întreprinse?
Multumesc frumos!
Răspuns la discuția Repartizare chelt asociație
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Multumesc pt răspunsuri.
Răspuns la discuția Repartizare chelt asociație
Nu prea m.a clarificat raspunsul dvs.
Am citit lg 196 Dar nu rezultă cu claritate asa ceva.
Administratora noastra asa ne.a spus, că tb sa suporte toata asociația, pt ca asa i.au spus cei de la primărie.


latka a scris:

Doar dacă sunt fraieri, ceilalți. Baza legală este legea 196 /2018 și art. 654 alin 2 din codul civil. E vorba de o proprietate comuna exclusivă.


Repartizare chelt asociație
Buna ziua.
Suntem o asociație de proprietari formată din 2 scări. În situația în care se zugrăvește sau se fac reparații doar la una din scări, este obligatoriu sa suporte toata asociația cheltuielile respective?
Va rog sa imi indicati si care e baza legală.
Multumesc frumos!