avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 511 soluții astăzi
Forum Activitate mrrnd

Activitate mrrnd

Buna ziua, sunt parte a unei asociatii de locatari si as vrea sa stiu ce se poate face in cazul in care unii proprietari declara 0 (zero) persoane la intretinere desi acele apartamente sunt locuite.

In ce baza legala putem sa ii trecem la intretinere deoarece e bloc nou si desi 95% din apartamente sunt locuite, doar vreo 60-70% sunt declarate ca fiind locuite la intretinere.
Trebuie, si daca da, CUM, ce declaratii etc., sa platesc impozit pe venituri ocazionale daca nu am o adresa pe care sa pot avea sediu social?

Sunt desenator si vand ocazional (sa spunem de 1-5 ori pe luna) schite si creatii proprii, fie digital (scanez schita si o trimit clientului) fie fizic (trimit clientului bunul fizic). Clientii sunt atat din Romania cat si din afara tarii sau a UE.

Platile le primesc doar direct in contul bancar folosind fie revolut fie pay-pal.

M-am interesat pentru PFA dar momentan stau in chirie si nu pot obtine aprobare de la proprietar sa am sediul social unde locuiesc. De asemenea, nu doresc gazduirea sediului social la un serviciu care ofera asa ceva deoarece costurile unui asemenea serviciu sunt, dupa perioada, ori considerabil mai mari decat venitul realizat ori ar consuma peste 80% din acesta asa ca nu ar avea nici un sens.

Cum pot face sa platesc ce impozite este nevoie pentru cateva comenzi pe luna astfel incat nu am probleme cu ANAF-ul sau alte asemenea autoritati in cazul in care momentan nu se pune problema sa am acces la un sediu social deoarece pur si simplu ar consuma in cel mai bun caz aproape tot venitul?

Sunt convins ca legea nu paote fi atat de prost gandita incat practic sa nu permita aceste activitati celor care nu au deja casa si nu preconizeaza venituri mari.
Nu cunoaste chiar nimeni legea in aceasta zona?
Trebuie, si daca da, CUM, ce declaratii etc., sa platesc impozit pe venituri ocazionale?

Sunt desenator si vand ocazional (sa spunem de 1-5 ori pe luna) schite si creatii proprii, fie digital (scanez schita si o trimit clientului) fie fizic (trimit clientului bunul fizic). Clientii sunt atat din Romania cat si din afara tarii sau a UE.

Platile le primesc doar direct in contul bancar folosind fie revolut fie pay-pal.

M-am interesat pentru PFA dar momentan stau in chirie si nu pot obtine aprobare de la proprietar sa am sediul social unde locuiesc. De asemenea, nu doresc gazduirea sediului social la un serviciu care ofera asa ceva deoarece costurile unui asemenea serviciu sunt, dupa perioada, ori considerabil mai mari decat venitul realizat ori ar consuma peste 80% din acesta asa ca nu ar avea nici un sens.

Cum pot face sa platesc ce impozite este nevoie pentru cateva comenzi pe luna astfel incat nu am probleme cu ANAF-ul sau alte asemenea autoritati in cazul in care momentan nu se pune problema sa am acces la un sediu social deoarece pur si simplu ar consuma in cel mai bun caz aproape tot venitul?

Sunt convins ca legea nu paote fi atat de prost gandita incat practic sa nu permita aceste activitati celor care nu au deja casa si nu preconizeaza venituri mari.
Sunt magazinele unde se copiaza/listeaza documente responsabile in cazul in care continutul este piratat?

Ca exemplu ipotetic: Ionel descarca o carte de pe net in format PDF. Cartea nu este obtinuta legal, este de pe un site dubios. Lui ionel nu ii place sa citeasca de pe un ecran asa ca vrea sa scoata la imprimanta documentul PDF asa ca merge la un asemenea magazin cu fisierul PDF si cere sa fie listat.

Are magazinul vreo problema dpdv legal daca onoreaza cererea lui Ionel (si ionel plateste serviciul, evident)?

Stim deja ca Ionel a incalcat drepturile de autor descarcand respectiva carte, asa ca va rog sa nu dati raspunsuri in acest sens. Intrebarea este STRICT despre ce se intampla dpdv legal cand Ionel se duce sa listeze documentul.
Buna ziua!

Daca nu este sectiunea corecta rog un moderator sa mute intrebarea. Multumesc!

Am urmatoarea dilema. Momentan sunt chirias intr-o garsoniera, contractul fiind facut dupa urmatorul model:

[ link extern ]

In contract este mentionat ca imabilul trebuie restituit asa cum a fost primit si ca a fost primit in stare de folosinta.

Garsoniera este desigur "in stare de folosinta", este noua si complet utileata si mobilata modern, ar fi absurd sa sustina cineva ca exista vreo dificultate in a locui acolo.

Insa prin garsoniera exista mici detalii care... nu sunt sigur daca se pot pune ca "vicii ascunse". Sunt lucruri gen faptul ca prin spatele masinii de spalat sunt niste urme pe perte ca si cum ar fi mazgalit un copil cu un creion. Nu sunt vizibile daca nu te uiti dar nici nu deranjeaza, fiind doar linii pe perete si ascunse de masina de spalat. Tocul unei usi este julit intr-un colt (ca si cum cineva ar fi luat o perie de sarma si ar fi frecat acea zona de cam o palma pana s-a luat lacul de pe lemn).

Aceste lucruri erau aici cand am sosit si leam observat ultarior. Pot pierde garantia in baza lor? Voi avea nevoie de serviciile unui avocat la sfarsitul contractului?
Buna ziua,

Daca nu este sectiunea potrivita rog un moderator sa mute la sectiunea corecta, multumesc.

Sunt student, si delor familiar cu acest domeniu desi incerc sa ma informez in limita propriilor abilitati. De curand am inchiriat un apartament in orasul in care fac facultatea. Contractul a fost realizat intre mine si proprietar ca persoana fizica.

In contract nu se pomeneste nimic de modalitatea de plata a chiriei, doar suma lunara de plata, in RON. Am convenit verbal cu proprietarul sa ii platesc chiria prin depozit in contul sau bancar, care este un cont Euro. Asadar eu am schimbat suma RON trecut in contract in Euro (am facutra de la banca) iar apoi am facut depunere numerar in contul Euro al proprietarului (de asemenea am factura de la banca).

Datorita faptului cursului Euro care este schimbator si faptului ca la schimbul valuatar este un alt curs la vanzare si la cumparare, atunci cand proprietarul a extras suma Euro din cont si a schimbat-o pe loc in lei la banca, suma RON rezultata a fost mai putin decat cea trecuta in contract.

Ulterior cand mi-a spus de acest lucru a spus ca este ok, luna asta "s-a intamplat", nu e suparat, dar nu este dispus sa isi faca cont in RON pentru a primi chiria iar de luna viitoare doreste chiria in cash, in RON, iar cand am intrebat de o modalitate a dovezii platii m-am lovit de raspunsuri gen "aia este problema ta, nu sunt firma si nu am cum sa iti dau bon sau factura" (ceea ce din cate stiu este corec).

In urma cautarilor proprii am gasit aceasta informatie:

[ link extern ]

In care se precizează că dovada plăţii chiriei se poate face:

- printr-un înscris sub semnătură privată prin care se atestă că între părţile semnatare ale contractului de închiriere înregistrat la organul fiscal competent s-a realizat plata, respectiv încasarea sumei reprezentând chiria lunară stabilită în contract sau

- prin orice înscris emis de o instituţie bancară, în copie, în situaţia în care plata chiriei lunare se poate face prin depunerea sau transferul acesteia în cont bancar (exemple personale - ordin de plată, extras de cont).

Deoarece plata prin depunere/transfer bancar nu mai este o optiune am cautat despre "înscris sub semnătură privată", care am inteles ca este ca o pseudo-chitanta si nu are un format anume, poate fi facut inlcusiv de mana si poate servi ca dovada a platii chiriei. M-am gandit ca daca as putea obtine unasemenea înscris sub semnătură privată as putea scoate la xerox 10-20 de exemplare si as putea completa cate unul din ele in momentul platii chiriei, ceea ce mi-ar rezolva problemele.

Intrebarile mele sunt:

1. Este corect ceea ce am inteles eu in legatura cu înscrisul sub semnătură privată? Este ceea ce am descris mai sus o varianta viabila?

2. Daca da, ma puteti va rog indruma spre un exemplu concret de asemenea înscris sub semnătură privată pentru dovada platii chiriei sau care este usor de modificat (pentru cineva fara pregatire formala) pentru a servi in acest scop?

3. Daca nu, atunci ce variante am pentru a avea o dovada a platii chiriei?

4. Care ar trebui sa fie raspunsul meu la replica "imi dai banutii in mana si toti suntem fericiti"?

Multumesc in avans!
Buna ziua.
Imi pare rau daca aceasta nu este sectiunea potrivita pentru aceasta intrebare, nu am stiut unde sa o pun, rog un moderator sa o mute dacanu este la categoria potrivita. Multumesc pentru intelegere!

Acum intrebarea in sine:

In extrem de multe cazuri mai multe persoane iau in chirie un apartament cu mai multe camere pentru a reduce costurile. In zona unde locuiesc eu, o grasoniera decenta este in jur de 220-250 euro/luna iar un apartament cu 2 camere 250-300 euro/luna, daca inchiriati un apartament cu 2 camere impreuna cu o alta persoana beneficiile financiare sunt evidente.

Problema apare intr-o situatie de genul urmator:

1. Persoanele A si B se inteleg sa ia in chirie in felul descris mai sus un apartament cu 2 camere, iar contractul este facut doar in numele persoanei A

2. Dupa ceva timp, persoana B, deoarece nu are nici o obligatie pleaca, se muta, nu mai raspunde la telefon etc.

Acum persoana A a ramas cu o chirie care posibil sa nu aiba cum sa si-o permita.

In Statele Unite stiu ca se pot trece numele tuturor locatarilor pe contract impreuna cu supa pe care o are de platit fiecare dintre acestia ca si chirie astfel incat chiar daca unul dintre locatari "dispare", ceilalti nu sunt afectati negativ.

Intrebarea mea este daca exista asa ceva si la noi? Si daca da unde as putea gasi mai multe informatii despre acest lucru/cum m-as putea informa?

Nu imi pot permite confortabil sa iau in chirie un apartament de o singura camera iar o situatie destul de asemanatoare cu cea descrisa mai sus mi s-a intamplat personal cu o alta chirie asa ca as dori sa ma protejez.

Multumesc antificpat!

POPA GHEORGHE a scris:

Dezinsectia si deratizarea intra in obligatia proprietarului/ administratorului. Nu veti scapa de gandaci daca nu se face deratizare/ dezinsectie in tot blocul, in toate camerele si in toate spatiile anexe. Trebuie rezolvate si scurgerile din subsolul blocului.
Puteti notifica in scris proprietarul/ administratorul, cu nr. de inregistrare/ data si dupa caz, sesiza Directia judeteana de sanatate publica si Directia judeteana sanitar-veterinare, in scris, cu nr. de inregistrare/ data.
Este ciudat ca primiti bon fiscal si factura cand platiti chiria, fara a detine un contract de inchiriere inregistrat la fisc. In acest contract ar trebui sa se regaseasca prevederi legate de dezinsectie/ deratizare.


Multumesc mult pentru informatii!

In ce priveste sesizarea la directia de sanatate publica imi imaginez ca mi se va da de acolo nr de inregistrare. Dar pentru a notifica in scris proprietarul(adica inainte sa ma duc la directia de sanatate) de unde/cine imi da numar de inregistrare, unde anume ar trebui sa merg?
ynocentta a scris:

Este obligatoriu de executat ideratizare si dezinsectie in intregul imobil inclusiv partile comune subsol
Daca realizati o dezinsectie strict la nivelul spatiului dv nu faceti decat sa treziti intreaga armata de ganganii
Administratorul de imobil este obligat sa execute si sa suporte costurile aferente


Multumesc de raspuns.

Stiti cumva articolul de lege unde se specifica asa ceva?

De asemenea, cum anume as putea pune problema? Cum spuneam proprietarul nu a fost confrontational asa ca nu m-as duce direct "urland" ca trebuie sa faca dezinsectie, cu exceptia gandacilor camera este buna atat ca dotari cat si ca pret si amplasare in oras si daca este posibil as vrea sa nu fiu dat afara cu prima ocazie pentru ca in acel caz nu prea ar mai avea sens intreaga treaba cu dezinsectia deoarece oricum nu as mai beneficia de ea.