avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 307 soluții astăzi
Forum Activitate Gise

Activitate Gise

[ link extern ]
Intrati aici si gasiti raspuns la intrebarea dv.
"Fiecare inregistrare se pastreaza in baza de date a Biroului de Credit pentru 4 ani, inclusiv cea referitoare la restanta achitata."
Puteti solicita singur stergerea din Biroul de credit, fara a apela la o firma contracost.
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Nu. Daca ati efectuat perioada de preaviz prevazuta in contract, CIM se inchide si dv nu mai aveti nici o obligatie.
Buna ziua. In perioada incapacitatii de munca a salariatului (concediu medical), CIM este suspendat. Nu se pot face nici un fel de modificari. Acestea se pot face in momentul incetarii suspendarii CIM, conform legislatiei. Vezi alin. 6 din acelasi art. 49 CM
Nu sunteti obligat sa semnati nimic. Fisa postului se semneaza o data cu contractul individual de munca la angajare. Se poate modifica in timpul derularii CIM, dar in acest moment dv nu aveti nici o obligatie, atata vreme cat CIM a incetat.
Societatea la care ati lucrat are nevoie probabil de semnatura dv pe acest document, daca se afla sub control ITM, si in mod sigur este antedatat.
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Dv vorbiti initial despre concediu de maternitate
Concediul de maternitate insumeaza 126 de zile calendaristice, fiind format din:

concediu de sarcina (concediu prenatal), care se poate acorda pe o perioada de 63 de zile inainte de nastere
concediu de lauzie (concediu postnatal), care se poate acorda pe o perioada de 63 de zile dupa nastere

Din cele 126 de zile de concediu de maternitate, numai primele 42 de zile de dupa nastere sunt obligatorii. Restul de 84 pot sa nu fie luate, daca ele nu sunt necesare.

Deci nu, cele 42 zile obligatoriu de efectuat dupa nastere nu sunt incluse in CCC (concediu crestere copil). Dupa efectuarea acestor 42 zile(minim), tatal poate intra in CCC
CCC resprezinta concediu crestere copil, deci nu se poate lua inaintea nasterii acestuia
Societatea are obligatia ca in interval de 5 zile lucratoare sa faca dovada comunicarii deciziei de incetare. Daca nu va inmaneaza personal, se uziteaza trimiterea pe posta cu confirmare de primire (in acest caz data postei trebuie sa se incadreze in termenul de 5 zile).
Impreuna cu decizia veti primi o adeverinta de vechime si eventual un Raport salariat Revisal cu modificarile facute, inclusiv incetarea CIM.
Art. 146 Codul Muncii
(1) Concediul de odihna se efectueaza in fiecare an.
(2) In cazul in care salariatul, din motive justificate, nu poate efectua, integral sau partial, concediul de odihna anual la care avea dreptul in anul calendaristic respectiv, cu acordul persoanei in cauza, angajatorul este obligat sa acorde concediul de odihna neefectuat intr-o perioada de 18 luni incepand cu anul urmator celui in care s-a nascut dreptul la concediul de odihna anual.
(3) Compensarea in bani a concediului de odihna neefectuat este permisa numai in cazul incetarii contractului individual de munca.
Nu. E necesara semnatura olografa sau semnatura electronica, pt a proba consimtamantul partilor. Mai mult, organele de control cer semnarea CIM pe fiecare pagina, pt a nu exista suspiciuni.
Art. 16 Alin (1) si (1') din Codul Muncii:
(1) Contractul individual de munca se incheie in baza consimtamantului partilor, in forma scrisa, in limba romana, cel tarziu in ziua anterioara inceperii activitatii de catre salariat. Obligatia de incheiere a contractului individual de munca in forma scrisa revine angajatorului.
(11) Părţile pot opta să utilizeze la încheierea, modificarea, suspendarea sau, după caz, la încetarea contractului individual de muncă semnătura electronică avansată sau semnătura electronică calificată.
Buna ziua.
La o firma aflata in reorganizare, cu administrator special, activitatea departamentului Resurse Umane este preluata integral de firma de insolventa? Stiu de prevederile Legii 134/2021, dar in afara de acestea unde se mai reglementeaza activitatea?
2. Daca firma are sediu social si activitate in derulare, dosarele de personal raman la sediu sau la administratorul judiciar?
3. Cine opereaza modificarile in dosarele de personal, si raportarile in Revisal?
Multe intrebari am, stiu. Va multumesc daca va faceti timp pt raspuns