avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 526 soluții astăzi
Forum Activitate Lumi_Elena

Activitate Lumi_Elena

Da. Sunt in proces de redactare a plângerii contravenționale. M-am lovit de următoarea decizie pe care o am de luat - dacă să achit contravenția in cele 15 zile pentru a beneficia de posibilitatea de a plăti jumătate din minimul prevăzut și să cer restituirea sumei achitate, sau să nu achit și să cer anularea procesului verbal. Intrebarea mea este de fapt, dacă achitarea sumei in cele 15 zile, echivalează cu acordul meu asupra intregii situații? Există o bună practică în acest sens?
Mulțumesc frumos!
Multumesc pentru răspuns.
Procesul verbal a fost intocmit in 24 decembrie si comunicat in 2 martie, după termenul legal de 2 luni de la intocimire, mentionat mai sus.
Bună dimineața,

Mă puteți ajuta vă rog cu speța de mai jos?

- in data de 24 decembrie 2022 am urcat in autobusul local cu un cățel de talie mică. In prealabil am verificat siteul furnizorului de servicii de transport la secțiunea regulament și nu era stipulat nicăieri că este interzis. De asemenea nici in autobus nu era menționat. Eu mă indreptat spre gară, unde la fel am verificat si aveam voie sa calatoresc cu câinele.
- Soferul a sunat politia locală, care după ce a încercat prin forță să mă dea jos din autobus si nu a reușit, dupa ce am sunat la 112 pentru a raporta fapta dumnealui, in timpul de așteptare a echipajului, a dispărut din autobus pentru câteva momente si dat fiind că ne aflam in fata primăriei a venit cu un dosar din care mi-a prezentat un HCL din 2011 numerotat cu markerul. Acest hcl nu se află pe siteul primăriei la secțiunea de hcluri din anul 2011, unde sunt toate hclurile din anul respectiv.
- am refuzat să mă legitimez intrucat nu am inteles ce incalc dat fiind că a prezentat o foaie dintr-un sertar neafișată nicăieri,
- la sosirea politiei nationale am sustinut de asemenea ca nu ma simt in siguranta sa ma legitimez de fata cu politia locala si daca doresc ma legitimez fata de politia nationala. M-au lasat in pace.
- săptămâna trecută am trecut pe la politia locală cu gândul să ii transmit verbal domnului politist că a acționat cu forța peste atribuțiile dumnealui.
- o săptămână mai tarziu, adica ieri , 2 martie m-am trezit cu politia locală care doreste sa imi inmâneze 68 de zile mai tarziu procesul verbal.

Doresc să contest contraventia din următoarele motive:
1. Ordonanta 2 din 2001, actualizata la 2023, cap. III, art 25, alin 1 si 2 unde scrie: ,,Procesul-verbal se va înmâna sau, după caz, se va comunica, în copie, contravenientului și, dacă este cazul, părții vătămate și proprietarului bunurilor confiscate.
(2) Comunicarea se face de către organul care a aplicat sancțiunea, în termen de cel mult două luni de la data aplicării acesteia.
2. Siteul furnizorului de transport a fost actualizat intre timp fără insă a anunța modificările. Din păcate nu am un print screen. Am doar o inregistrare cu unul din consilierii locali pe whats app in care il rugam sa faca print screen. (astept sa vad daca o mai are).
3. Folosirea nelegitimă a datelor persoanale. Nu imi e clar de unde le-au obținut și dacă le-au obținut de la 112 este in regulă? se incadrează in ceea ce e scris mai jos?
I
MPORTANT!

Informații privind datele din SNUAU, precum și înregistrările apelurilor de urgență la numărul 112 pot fi furnizate doar către:

persoana vizată - persoana care a sunat la 112/ a utilizat Serviciul SMS 113;
un reprezentant legal al persoanei vizate, în acest caz fiind necesară transmiterea, în copie, conform cu originalul, a documentului care atestă reprezentarea;
agențiile specializate de intervenție, în corespondență directă și exclusivă cu atribuțiile legale ale fiecărei agenții, instanțele judecătorești sau parchete, la solicitarea scrisă a acestora.


Intrebarea mea este dacă este suficient să solicit contestarea doar pe baza intarzierii transmiterii procesului verbal?

Multumesc
Răspuns la discuția Modificare consiliu director
Multumesc frumos pentru răspuns!
Răspuns la discuția Modificare consiliu director
Bună dimineața,

Statutul în forma actualizată (conține noul consiliul director, noul sediu), ce va fi depus la grefa Judecatoriei pentru a fi înregistrat in Registrul asociatiilor şi fundaţiilor, este suficient să fie semnat de Președintele mandatului anterior? Acesta a fost imputernicit de AGA pentru semnarea Actului Adițional și hotărârii Adunării Generale în vederea modificării Actelor constitutive ale Asociației, precum și orice alte acte necesare în vederea ducerii la îndeplinire a formalităților necesare înscrierii modificărilor efectuate în cadrul Asociației.

Multumesc
Răspuns la discuția Modificare consiliu director
Multumesc mult pentru răspunsul prompt! Mă abtin să transmit frustrarea :) referitor la ceea ce se intâmplă. Prea e inceput de an si weekend :)! Claritate si transparenta zero, din pacate.
Răspuns la discuția Modificare consiliu director
Bună ziua,

In cererea pentru înscrierea modificărilor statutului, la punctul 5 este menționat ca fiind necesar Actul modificator, proces verbal / Hotărârea Adunării generale …………. din data de autentificat/ă de ……………………...

Mai este nevoie să fie autentificat acest proces verbal si de asemenea actul adiţional la statutul asociaţiei, avand in vedere Legea nr. 276/2020?

Multumesc
Răspuns la discuția Modificare consiliu director
Multumesc frumos pentru răspunsul dumneavoastră!
Răspuns la discuția Modificare consiliu director
Multumesc mult pentru răspuns! M-a edificat.
Aş vrea să vă mai intreb care este părerea dumnavoastră referitor la necesitatea modificării prin act aditional şi a actului constitutiv, în condiţiile în care acesta nu mai este necesar la înfiinţare, consideraţi a fi necesar a se updata conform cu modificările din statut?
Multumesc!
Bună ziua,

Vă rog să mă ajutaţi in următoarea situaţie.
Un ong infiintat in 2015 are 3 membri fondatori. Tot ei au constituit si consiliul director, in calitate de presedinte, vicepresedinte si membru. Nu mai exista alti membri.
Cei 3 doresc să se retragă din ong. In statut este menţionat faptul că, organul de administrare al asociaţiei, in speţă consiliul director are un mandat de 4 ani şi are 3 locuri, din care două locuri pentru membrii fondatori. Mandatul de 4 ani a expirat in 2019 si nu a fost reinnoit, intrucat nu a avut loc nici o activitate. Alte 3 persoane şi-au exprimat dorinta de a deveni membrii si ulterior de a face parte din consiliul director. In statut este menţionat faptul că mandatele membrilor CD pot fi reinnoite in cadrul unei şedinţe ordinare AGA.
Care sunt paşii de urmat pentru a realiza schimbările?
- intrunirea AGA pentru prelungire mandate CD si pentru schimbarea structurii CD, pentru a nu mai fi menţionat că acesta are 3 locuri dintre care 2 locuri eligibile pentru membrii fondatori si un alt loc eligibil ptr toti membrii asociaţiei, de asemenea eliminarea duratei de 4 ani a mandatului. Schimbare in 3 locuri eligibile ptr toti mb asociatiei si mandat pe o durată nedeterminată pana la numirea altui consiliu director.
- intrunirea CD pentru a hotari primirea de membri noi si pentru schimbarea sediului (se doreste si acest lucru)
- intrunirea AGA pentru revocarea CD si alegerea noului consiliu director
- redactarea cererii de inregistare a modficarilor asociatiei si depunerea la judecatorie impreună cu:
- coipe dupa procesul verbal al intrunirii CD in care au hotărât primirea de membri noi si schimbarea sediului. Cererile de aderare ale membrilor este necesar sa fie atasate la procesul verbal?
- coipe dupa procesul verbal al intrunirii AGA pentru alegerea noului consiliu director. Cererile de retragere/adeziune ale membrilor din CD este necesar sa fie ataşate la procesul verbal?
- copie dupa procesul verbal al intrunirii AGA in care au hotarât schimbarea structurii CD si a duratei mandatului
- redacatarea actului aditional la statutul asociatiei cu noile modificari. Mai trebuie ca acesta să fie avizat de un notar sau avocat?
- act aditional la actul constitutiv cu modificarile efectuate mai este necesar oare, daca actul constitutiv nu mai este necesar la infiintare? De asemenea in actul constitutiv am observat ca este gresit scopul, fata de statut unde este corect. are sens să il modific prin hotarare AGA sau nu mai are sens? In situaţia in care este necesară intocmirea unui act aditional la actul constitutiv trebuie ca acesta să fie avizat de avocat sau notar?
- carte identitate membrii noi
- extras carte funciara noul sediu
- contract de comodat noul sediu
- actele ongului: sentinta de infiintare, statut, act constitutiv autentificare la vremea aceea, cod fiscal si certificatul de inregistrare in registrul asociatilor

Multumesc pentru indrumare!