Filtrează articole după
Explicăm Legislația

Activitate Cristian_CDN

Va multumesc pentru mesaj, este informatia corecta.

Ieri am fost la Evidenta Populatiei Sector 6 si am intrebat despre situatia asta. Mi s-a raspuns ca din punct de vedere al adresei pentru C.I. sunt 2 optiuni:
1. Contract inregistrat la ANAF (online + printout sau stampila pe contract) fara sa fie nevoie de proprietar
SAU
2. Optiunea de luare in spatiu

Eu am crezut ca este nevoie de ambele, din informatiile de pe internet dar este vorba fie de una sau alta din cerinte.

Desi nu mi s-a spus explicit, eu cred ca este vorba de urmatorul lucru:

1. Contract inregistrat la ANAF (la fel ca si in Canada, desi acolo nu trebuie neaparat inregistrat la CRA, asta e treaba proprietarului sa fie in regula cu taxele) - totul bun si se aplica persoanelor care fac contract pentru inchirierea locuintei.
SAU
2. Luare in spatiu (in lipsa contractului de inchiriere) care probabil se aplica cazurilor in care nu este perceputa o chirie, exemplu: o ruda sau cunostinta care sta la proprietar fara a plati chirie


Multumesc,
Cristian




georgiana.td a scris:

Dacă aveți contract de închiriere înregistrat la ANAF se emite carte de identitate fără a fi nevoie de prezența și acordul prorpietarului.

Carte de Identitate - Luare in spatiu

Buna ziua, am o intrebare legata de "luarea in spatiu". Eu m-am intors in Romania, sunt plecat de aproape 34 de ani. Am avut pasaport de plecare definitiva din 1990 de fapt, iar legea la acea data era ca Buletinul de Identitate se preda autoritatilor la primirea pasaportului cu domiciliul in straintatate, deci eu nu mai am decat Certificat de Nastere si Pasaport in acest moment.

Din cate inteleg, pentru a imi face Carte de Identitate, am nevoie de o adresa. Perfect, tocmai ma uit sa inchriez un apartament. Insa, in momentul in care mentionez ca am nevoie, pe langa contract cu ANAF, si de "luare in spatiu", proprietarii se sperie crezand ca voi capata ceva drepturi in plus sau le voi face probleme.

In Canada, unde am stat, nu exista acest concept de luare in spatiu de catre proprietar, deci odata ce ai contractul, ai obligatia de a te prezenta la autoritati, cu contractul respectiv si de a anunta schimarea adresei in maximum 10 sau 15 zile, dupa care permisul de condus si cartea de sanatate vor fi trimise, pe noua adresa prin posta

Pe mine nu ma intereseaza foarte mult rezintenta vs flotant, insa banuiesc ca, ca sa ai viza de flotant, iti trebuie prima oara o adresa de resedinta, deci oricum nu scap de problema asta.

Nu inteleg ce trebuie sa fac in situatia asta, sa stau fara Buletin / Carte de Identitate, sa stau la hotel si sa imi cumpar apartament, cred ca ceva imi scapa, cum pot primi Buletin/C.I. fara sa trec prin chestiile astea?

Multumesc!