avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 665 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Indemnizatie pt mamici studente
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Indemnizatie pt mamici studente

Buna ziua. As avea o intrebare legata de indemnizatia pt cresterea copilului. Eu sunt studenta in anul 3 si beneficiez de aceasta indemnizatie. Intrebarea mea este daca se ia in considerare ca vechime acesti doi ani.
Cel mai recent răspuns: Valeriu TUDOR , Consultant resurse umane 11:30, 6 Februarie 2012
Vechime in legatura cu ce? In munca, nu deoarece vechimea in munca este activitatea prestata in baza unui contract de munca si se dovedeste (cel putin la aceasta data) cu carnetul de munca. Perioada este considerata stagiu asimiliat in vederea deschiderii dreptului de pensie. Se va suprapune cu perioada facultatii.
Ultima modificare: Joi, 6 Mai 2010
ContSters42179, utilizator
1. Din OUG148/2005:
Art.6^1 (4) Perioada in care o persoana beneficiaza de concediu fara plata indemnizatiei pentru cresterea copilului constituie perioada asimilata stagiului de cotizare in vederea stabilirii drepturilor prevazute de Legea nr. 19/2000, cu modificarile si completarile ulterioare, a drepturilor stabilite de Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si in vederea stabilirii indemnizatiilor de asigurari de sanatate prevazute de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 158/2005 privind concediile si indemnizatiile de asigurari sociale de sanatate, cu modificarile ulterioare, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 399/2006.

2. Asadar perioada de CCC pana la 2 ani este perioada asimilata stagiului de cotizare pentru pensie (=vechime in munca, nu in specialitate).
Ultima modificare: Joi, 6 Mai 2010
Valeriu TUDOR, Consultant resurse umane