Am organizat o expozitie de prezentare de animale(pentro o asociatie).In cadrul acestei expozitii s-au cheltuit da catre presedinte o suma de bani(s-au achizionat produse de la persoane fizice, necesare protocolului fara factura).
Este corect sa intocmesc un proces verbal pe care sa-l semneze membrii fondatori ai asociatiei, si in baza acestuia sa scad aceasta suma din casa?Mentionez ca aceste sume vor fi inregistrate ca si cheltuieli nedeductibile, la finele anului fiind impozitate.Esre corect daca procedez in acest fel, in caz contrar cum ma pot scadea cu aceste sume?
Procesul verbal nu este document justificativ. Ati putea incheia cu Presedintele o conventie civila de prestari servicii (prn care el se obliga sa organizeze evenimentul) si in baza acestei conventii ii restituiti banii cheltuiti de el, dar mare atentie: la acea suma se calculeaza impozit de 16% pe care asociatia il plateste in numele persoanei care incaseaza banii( a presedintelui)- cu titlu de impozit pe venit- si apoi suma va fi impozitiata iarasi ca si cheltuiala nedeductibila. Trebuie vazut insa statutul asociatiei, sa nu interzica asemenea conventii intre asociatie si membrii conducerii.