avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 797 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul familiei sau probleme ... pensie alimentara pe durata vacantei
Discuție deschisă în Dreptul familiei sau probleme juridice de familie

pensie alimentara pe durata vacantei

buna ziua!as avea o intrebare am implinit 18 ani si acum sunt studenta(la o forma de invatamant de stat)tatal meu nu este de acord sa-mi acorde pensie alimentara pe durata vacantei!este legal?va multumesc anticipat si astept raspunsul dvs.
Cel mai recent răspuns: ContSters160686 , utilizator 13:31, 2 August 2010
va trebui sa va actionati in judecata tatal pt plata pensiei alimentare acordata dupa implinirea varstei de 18 ani, intrucat urmati cursurile unei institutii de invatamant superior la zi. pensia se va plati de la data introducerii cererii
daca deja aveti stabilita o pensie prin hotarare judecatoreasca, tatal va trebui sa respecte aceasta hotarare. pensia se plateste si pe perioada vacantei, ghinion pt tatal dvs ca "mancati" si in vacanta
Daca esti majora trebuie sa descizi actiune impotriva tatalui tau in care sa ceri pensie de itretinere. Pensia de intretinere pana la virsta de 26 de ani se acorda si in vacante, cu conditia sa continui studiile. Din cate stiu actiunea este fara timbru. In cerere chear poti specifica, sa se judece in lipsa ta. La dosar poti sa depui si un inscris (unde sa scrii conditiile tale, cam ce ai vrea sa spui instantei in sedinta publica), daca este cazul.
Avand in vedere ca sunteti majora dar aflata in continuarea studiilor, va trebui sa formulati o actiune de stabilire pensie in functie fie de venitul realizat de catre tatal dvs. ( daca tatal lucreaza cu forme legale) fie la venitul minim pe economie.
In cadrul actiunii este necesar sa faceti dovada cu o adeverinta eliberata de catre facultatea respectiva.
Plata pensiei de intretinere are un caracter continu si nu este afectata de vacantele dvs., desigur neputand fi platita mai tarziu de 26 de ani.