avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 813 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Platim Fond de reparatii de 13 ani, nejustificat!
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Platim Fond de reparatii de 13 ani, nejustificat!

Buna ziua, locuiesc de 17 ani intr-un bloc din Bucuresti format din 599 de garsoniere de 13 ani fiecare garsoniera plateste cate 13 lei lunar pt. Fondul de reparatii.Din luna Aprilie a acestui an la adunarea generala a blocului s-a stabilit o crestere a sumei fondului de reparatii de la 13 lei la 30 lei/garsoniera,mentionez ca s-a ajuns la aceasta alegere datorita a 50 de semnaturi primite(m-ar interesa in mod deosebit sa aflu daca nu ar fi fost normal sa fie asa: jumatate din nr. de locatar +1 pt. a se ajunge la aceasta hotarare).Inca un lucru bine de spus este faptul ca in cei 13 ani de plata a acestui fond de reparatii NICIODATA nu s'a afisat la casierie un extras de cont sau un alt act doveditor cum ca acesti bani ar fii in banca,tot pt. acesti bani o chitanta separata nu exista...de cate ori intrebam administratorul de acesti bani spune ca nu este treaba noastra suntem disperatii pt. ca nu stim unde se duc banii nostri???avem nevoie de un ajutor pe langa acest fond de reparatii mai exista si un fond de rulement de 200 lei/garsoniera/2 persoane/an sunt mult prea multi bani pt. stadiul in care se afla blcul.suntem amenintati prin diverse afise puse de catre Conducerea Asociatiei ca in 2 ani nu vom mai avea apa calda si caldura.Astept cu nerabdare un raspuns.va multumesc.


UN ALT LUCRU NEMAIPOMENIT DE IMPORTANT ESTE FAPTUL CA OAMENII CARE AU SEMNAT PT. MARIREA FONDULUI DE REPARATII NU AU FOST INSTIINTATI PT. CE SEMNEAZA,CREZAND CA ACEL TABEL PE CARE AU SEMNAT ESTE CEL PT. PARTICIPAREA LA SEDINTA(CU CATEVA ZILE INAINTE DE SEDINTA FEMEIA CARE CITESTE APOMETRELE,A VENIT DIN USA IN USA CU ACEL TABEL SUSTINAND TARE SI NEACCEPTAND REFUZURI SA SEMNAM PT. SEDINTA,UNII AU SEMNAT ALTII AU REFUZAT CATEGORIC(CEI PRINTRE CARE MA AFLU SI EU)VA MULTUMESC PT RASPUNSURI MAI ASTEPT SFATURI CHIARVREAU SA FAC CEVA PT.A OPRII ODATA MARSAVIA ASTA CE TINE DE ANI DE ZILE
Ultima modificare: Duminică, 15 August 2010
Y love you, utilizator
Cel mai recent răspuns: elga50 , moderator 11:56, 15 August 2010
1. Marirea sumei de la 13 lei la 30 lei se ia intr-o adunare generala anuala sau chiar una extraordinara. Cvorumul necesar luarii hotararilor este stipulat in Legea 230/2007, adica la prima convocare este necesara prezenta a 50% + 1 proprietari, membri ai asociatiei; daca nu se intruneste acest cvorum, adunarea generala se reconvoaca si de aceasta data hotararile se iau cu 50% + 1 din voturile celor prezenti.
Cu alte cuvinte daca la a doua AG au fost prezenti 10 proprietari din 599, hotararea asupra majorarii sumei de contributie la F. rep. se putea lua cu votul a 6 proprietari.

2. Sigur ca aveti dreptul sa stiti cati bani s-au strans in aceasta perioada la fondul de reparatii, ce cheltuieli s-au facut din acest fond, ce restante de incasat mai sunt la acest fond, totul trebuie facut transparent prin afisare la loc vizibil. Sunt banii proprietarilor si pe acestia ii intereseaza chiar foarte mult ce se intampla cu banii lor.

3. Fondul de rulment nu e acelasi lucru cu fondul de reparatii:
- fondul de rulment se foloseste pentru plata ultimelor facturi venite la asociatie si care nu au ajuns sa fie inca impartite pe liste. Fondul de rulment se cheltuie si se reintregeste lunar. De asemenea, un fond de rulment cuprinzator achita si partea neincasata la cotele de intretinere a restantierilor. Cu alte cuvinte o parte din fondul de rulment se afla in buzunarul gaurit al restantierilor.....
- fondul de reparatii trebuie sa se cheltuiasca numai pentru lucrari de intretinere si reparatii ale condominiului sau pentru cheltuieli administrative.
Adeseori, la asociatiile cu foarte multi restantieri sau cu sume mari ale acestora din fondul de reparatii ajunge sa se plateasca si facturi, daca fondul de rulment nu ajunge.

Daca aveti restantieri multi si cu sume impresionante, nu e de mirare ca vi se cer in continuare atatia bani si ca vi se pun afise semiamenintatoare.....

Dar...peste toti acesti de "daca" Dv., proprietarii, trebuie sa fiti instiintati periodic, daca nu lunar, ce se intampla cu banii pe care ii achitati la asociatie, ca fonduri de rulment si de reparatii.

Faceti o cerere scrisa catre presedintele asociatiei, in dublu exemplar, cel ramas la Dv. sa fie inregistrat, semnat si stampilat de presedinte, caruia ii solicitati sa vi se afiseze lunar situatia achitarii facturilor, situatia fondurilor.
E obligat sa va raspunda in max. 30 zile.

Puteti face si o sesizare la primarie, la Biroul de relatii cu asociatiile de proprietari, in cazul in care nu gasiti intelegere in asociatia Dv.

Presedintele, in relatia cu administratorul, ar trebui sa va reprezinte pe Dv. si interesul proprietarului. Administratorul este un angajat al asociatiei si este dator sa dea seama pentru activitatea lui in fata fiecarui proprietar care ii plateste un salariu (inclusiv impozite si taxe catre stat).
va cred d-na suta la suta ce spuneti. asa se intampla si in blocul unde stau. m-am luptat cu cei din comitet sa explice ce fac cu sumele extrem de mari incasate lunar din fondul de reparatii si nu am reusit.le-am facut reclamatie si la primarie. si degeaba. poate dvs veti succes daca faceti la primarie o sesizare!
@Y love you,
Daca adunarea generala a hotarat cuantumul fondului de reparatii inseamna ca acolo s-a discutat si ce se face cu acesti bani, ce s-a facut pana acum, ce reparatii urmeaza a se efectua....
Dumneasoastra ati participat la adunarea generala?
ce este drept la aceasta sedinta nu am partcipat dar la celelalte am fost. Dar niciodata nu se aduce in discutie acest subiect ,iar in cazul in care cineva se apropie oarecum de subiect,administratorul care are cel mai mare control asupra tuturor(unii practic il considera "sef") spune imediat ca asta nu este treaba noastra un lucru foarte important mai este faptul ca avem aproximativ 6-7 restantieri cu sume pana in 30-35 de milioane maaxim si aceasta marire a fondului de reparartii mi se pare enorma avnd in vedere de cat timp il platim si cate "reparatii"s-au facut
Ultima modificare: Duminică, 15 August 2010
Y love you, utilizator
Va duceti la el la casierie, cand incaseaza banii, impreuna cu alti vecini ar fi de dorit, si-l intrebati de soarta acestor fonduri. Cand o sa va mai raspunda ca nu este treaba Dv. - raspuns extrem de obraznic - sa-i spuneti ca aceia sunt banii dati de proprietari si ca ei vor sa stie pe ce se cheltuiesc si unde se tin acesti bani....si in plus ca el, administratorul este angajatul Dv. caruia ii dati o bucata de paine in aceste timpuri de saracie lucie si ar trebui sa va raspunda cu politete si cu responsabilitate deplina la orice intrebare ii puneti. Dv. il platiti pe el, nu el pe Dv.

Incepeti sa va cunoasteti drepturile si sa actionati in consecinta, nu va mai lasati dusi de nas si in general nu mai acceptati sa vi se intoarca vorba in acest fel - ca nu ar fi treaba Dv. Orice se intampla in bloc si in asociatie este treaba proprietarilor ....mai ales cand e vorba de bani.X-(

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Diferente apa calda/apa rece DanAlyna DanAlyna Buna ziua, Pe lista de plata a cotelor de contributie la cheltuielile AP a aparut la rubrica Cheltuieli pe cota parte indiviza, subrubrica \"Diferente apa ... (vezi toată discuția)
Dobanda la fondul de rulment migaste migaste Am preluat administratia unei asociatii de proprietari de la cineva care a impartit dobanda fondului de rulment pe proprietari, pe motiv ca sunt banii ... (vezi toată discuția)
Intrebare ! adipir adipir Buna ziua ! Sunt presedintele unei asociatii de proprietari ,care a fost chemata in judecata de operatorul de apa-canal, in urma unor restante de plata a numai ... (vezi toată discuția)