avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 704 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Proprietate industrială şi ... Utilizare fotografii fara acordul persoanei
Discuție deschisă în Proprietate industrială şi intelectuală. Adică mărci, invenţii, drept de autor şi altele

Utilizare fotografii fara acordul persoanei

Buna,
Sa presupunem ca fotografiez o persoana cu acordul acesteia. Daca doresc ulterior sa postez aceasta fotografie pe site-ul meu personal (sunt fotograf amator), trebuie sa am acordul scris al persoanei?
E vreo diferenta daca persoana este "persoana publica = vedeta"?
Multumesc
Cel mai recent răspuns: raulitto , utilizator 15:38, 19 Octombrie 2012
De principiu puteti folosi cum doriti fotografiile pe care le faceti, in masura in care nu aduceti atingere imaginii persoanei in cauza, indiferent daca este o persoana publica sau nu.

Din pacate sau din fericire instantele romanesti nu prea au abordat asemenea litigii.

Sfatul meu este sa folositi imaginile cu bun simt si nu va fi nici o problema, chiar daca nu aveti acordul expres al persoanei de a folosi imaginile pe internet.

Daca fotografiile au fost facute in baza unui contract de prestari servicii, se prevede in acest contract cine este titularul dreptului de autor asupra fotografiilor si in ce conditii si cine poate folosi aceste fotografii.
Multumesc
Sa vezi ce am patit! Am fost admonestat si amenintat cand am fotografiat pe un prieten pe plaja si prin spatele lui treceau alti oameni! apoi la vreo 2 luni am folosit poza intrun slide-filmuletz pe care apoi l-am postat pe un site imens de continut video ...ca oricine sa il poata vedea....