avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 246 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Proprietate industrială şi ... Utilizare fotografii fara acordul persoanei
Discuție deschisă în Proprietate industrială şi intelectuală. Adică mărci, invenţii, drept de autor şi altele

Utilizare fotografii fara acordul persoanei

Buna,
Sa presupunem ca fotografiez o persoana cu acordul acesteia. Daca doresc ulterior sa postez aceasta fotografie pe site-ul meu personal (sunt fotograf amator), trebuie sa am acordul scris al persoanei?
E vreo diferenta daca persoana este "persoana publica = vedeta"?
Multumesc
Cel mai recent răspuns: raulitto , utilizator 15:38, 19 Octombrie 2012
Nu puteti folosi fotografii cu persoane, fara acordul acestora, fotografiile nu trebuie sa aduca atingere imaginii acelei persoane, daca prin intermediul acelei poze obtineti un avantaj banesc/material trebuie sa ii platiti cota parte.
ContSters129512 a scris:

Nu puteti folosi fotografii cu persoane, fara acordul acestora, fotografiile nu trebuie sa aduca atingere imaginii acelei persoane, daca prin intermediul acelei poze obtineti un avantaj banesc/material trebuie sa ii platiti cota parte.


Stiu ca suna ciudat, insa exista vreo exceptie de la aceste reguli? Ma gandesc la o poza foarte mica, in care nu se poate distinge clar cine este persoana fotografiata.

Concret: am o poza de avatar pe un forum, in care apare masina mea si o fata langa ea; poza este insa extrem de mica: 96x96 pixeli. Nici cu zoom nu s-ar putea distinge clar figura persoanei, deoarece s-ar pierde calitatea fotografiei. Initial am avut acordul verbal al fetei, acum insa imi cere sa o scot de pe net.
Mentionez faptul ca fata nu este sumar imbracata si nu apare in vreo pozitie indecenta, pur si simplu se sprijina pe masina.

Multumesc pentru eventualele raspunsuri

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură