Filtrează articole după
Explicăm Legislația
Discuție deschisă în Probleme privind insolvenţa, lichidarea judiciară şi falimentul

as vrea sa termin firma, dar am nevoie de sfaturi

buna ziua!

am facut o firma in noiembrie 2009, dar fiind ca nu am destui clienti si ma mut din tara as vrea sa o termin cumva.
situatia este urmatoarea: sunt administrator si unic asociat, singura angajata in firma. pentru contabilitate am solicitat o firma de contabili, pe care de 2010 iunie nu le-am putut plati, si dupa septembrie ei au incetat sa mai faca contabilitate la firma, si din lipsa de bani nu am putut angaja alt contabil. catre stat am ca datorie ultimul impozit forfetar, fara alte impozite. totodata, nu am depus declaratiile privind obligatiie catre stat privind salariile (sunt in concediu fara plata, deci nu am obligatii financiare din cate stiu).
as vrea sa termin firma cumva, dar nu stiu care cale sa aleg. sa declar faliment? sau dizolvare? cred ca impozitul catre stat trebuie sa o plates, si pot, pentru ca e de 600 ron. ce alte obligatii mai am daca aleg o varianta de terminare a firmei?
imi e frica cel mai mult pt ca s-a incetat contabilitatea inca din septembrie, si eu nu am terminat atunci pentriu ca am sperat ca o sa pot sa fac ceva profit.

astept cateva sfaturi, si multumesc pentru orice informatie. o sa ma duc eventual la un avocat, dar as vrea sa stiu cum sa procedez, si care sunt riscurile.
Cel mai recent răspuns: Adrian Stoica , Practician in insolventa 07:16, 2 Martie 2011
Cel mai important este sa aduceti contabilitatea la zi, intrucat in cazul in care se deschide procedura falimentului pentru acest motiv se poate antrena raspunderea dvs. pentru pasivul societatii.
O varianta buna ar fi sa solicitati la ONRC suspendarea activitatii firmei pentru o perioada de pana la 3 ani, poate vor aparea diverse oportunitati de activitate.
In cazul in care sunteti hotarata sa dizolvati societatea etapele sunt urmatoarele:
Etapa I

1.Cerere de depunere şi menţionare acte (original);
2.Hotărârea adunării generale a asociaţilor/acţionarilor privind dizolvarea voluntara fără numire de lichidator.
3.Dacă este cazul: împuternicire specială (în formă autentică), avocaţială sau delegaţie pentru persoanele desemnate să îndeplinească formalităţile legale (original).
4.Dovezile privind plata taxelor/tarifelor legale:
taxă judiciară de timbru, în original;
timbre judiciare;
taxa de registru;
tariful de publicare în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a.
La etapa a II-a se ajunge după trecerea termenului de 30 zile de la data publicării hotărârii AGA în Monitorul Oficial.

Etapa a II-a

1.Cerere de înregistrare (original);
2.Dovada publicării în Monitorul Oficial a Hotărârii Adunării Generale şi trecerea termenului de 30 de zile timp in care creditorii societăţii pot efectua opoziţie la dizolvare.
3.Declaraţie pe propria răspundere dată de agentul economic nu are datorii şi ultima balanţă pe zero.
4.Dovezile privind plata taxelor/tarifelor legale:
taxa judiciară de timbru, în original;
timbre judiciare;
taxa de registru;
dacă este cazul, tariful de publicare în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a.
Etapa a-III-a

1.Cerere de radiere (original);
2.Certificatul de înregistrare şi anexa/anexele la acesta (originale);
3.În cazul SA şi SCA se va depune, după caz, şi: registrele SA şi SCA.
4.Dacă este cazul: împuternicire specială (în formă autentică), avocaţială sau delegaţie pentru persoanele desemnate să îndeplinească formalităţile legale (original).
5.Dovezile privind plata taxelor/tarifelor legale:
taxa judiciară de timbru, în original;
timbre judiciare;
taxa de registru;
tariful de publicare în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a.
Copiile de pe actele doveditoare vor fi certificate pentru conformitate cu originalele, sub semnătură, cu menţionarea în clar a numelui, de către persoanele care, potrivit legii, pot întocmi şi semna cererea.



as vrea sa termin firma cumva, dar nu stiu care cale sa aleg. sa declar faliment? sau dizolvare? cred ca impozitul catre stat trebuie sa o plates, si pot, pentru ca e de 600 ron. ce alte obligatii mai am daca aleg o varianta de terminare a firmei?

Cea mai buna varianta este dizolvare - lichidare - radiere in conformitate cu prevederile legii 31/1990
Obligatii :
- impozitele restante 600 ...
- taxe ORC aprox 600-700
- onorariu lichidator
Varianta propusa de av adriana ( radiere fara lichidare) presupune costuri mult mai mari dacat onorariul lichidatorului si anume:
- onorariu contabil
- amenzi ANAF pt nedepunere declaratii in termen
Ultima modificare: Luni, 21 Februarie 2011
Adrian Stoica, Practician in insolventa
multumesc mult pentru raspunsuri!
in cazul unui lichidator, ar fi problema foarte mare daca nu am la zi contabilitatea?
intr-un fel e vina mea, dar nu sunt la zi pentru ca nu am avut destul profit sa platesc contabilii.
amenzile ANAF cam la ce cifra ar ajunge?
varianta cea mai buna ar fi pentru mine inchiderea totala a firmei, fie prin lichidator, fie prin dizolvare, sau declarare faliment.
cel mai important ar fi sa am costuri cat mai mici pentru terminarea firmei, pentru ca nu o sa raman in tara oricum, si am resurse financiare limitate, care in mare parte vor merge spre stabilirea in strainatate.
daca cu un lichidator ar merge mai usor, sunt dispusa. care sunt onorariile lichidatorilor in general?
multumesc anticipat pentru orice raspuns!
numai bine!
Ultima modificare: Luni, 28 Februarie 2011
biancaroman, utilizator
OG 92/2003
Art. 219

Contravenţii



b) neîndeplinirea la termen a obligaţiilor de declarare prevăzute de lege, a bunurilor şi veniturilor impozabile sau, după caz, a impozitelor, taxelor, contribuţiilor şi a altor sume;
d) cu amendă de la 500 lei la 1.000 lei, pentru persoanele fizice, şi cu amendă de la 1.000 lei la 5.000 lei, pentru persoanele juridice, în cazul săvârşirii faptelor prevăzute la alin. (1) lit. a), b), g) - m);

h) nerespectarea de către plătitorii de salarii şi venituri asimilate salariilor a obligaţiilor privind completarea şi păstrarea fişelor fiscale;

d) cu amendă de la 500 lei la 1.000 lei, pentru persoanele fizice, şi cu amendă de la 1.000 lei la 5.000 lei, pentru persoanele juridice, în cazul săvârşirii faptelor prevăzute la alin. (1) lit. a), b), g) - m);
--------------------
f) nerespectarea obligaţiilor prevăzute la art. 53;

Art. 53

Furnizarea periodică de informaţii

(1) Contribuabilii sunt obligaţi să furnizeze periodic organelor fiscale informaţii referitoare la activitatea desfăşurată.

(2) Furnizarea informaţiilor prevăzute la alin. (1) se face prin completarea unei declaraţii pe proprie răspundere.

(3) Natura informaţiilor, periodicitatea, precum şi modelul declaraţiilor se aprobă prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.

sanctiune

c) cu amendă de la 2.000 lei la 3.500 lei, pentru persoanele fizice, şi cu amendă de la 12.000 lei la 14.000 lei, pentru persoanele juridice, în cazul săvârşirii faptei prevăzute la alin. (1) lit. e) şi f);
Ultima modificare: Luni, 28 Februarie 2011
Adrian Stoica, Practician in insolventa
puteti cere insolventa firmei

Alte discuții în legătură

Proceduri de inchidere a unui s.r.l. TRamona TRamona Buna ziua! Sunt asociat unic al unei firme (SRL) pe care doresc sa o inchid din motive economice. Care sunt pasii de urmat avand in vedere ca si eu ... (vezi toată discuția)
Desfiintare s.r.l. AlinaLavinia AlinaLavinia Sunt medic stomatolog si am ales sa ma inregistrez ca S.R.L. Puteam alege Cabinet medical individual. Dar nu m-am sfatuit cu nimeni si am realizat ca avand ... (vezi toată discuția)
Taxele de timbru loredana_itu loredana_itu buna ziua,as avea nevoie de ajutorul dvs,pt ca nu ma pricep.trebuie sa inchid firma unor prieteni ce au plecat de tot din romania(am procura totala),as vrea sa ... (vezi toată discuția)