avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 401 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Societăţi comerciale Desfiintare S.R.L.
Discuție deschisă în Societăţi comerciale

Desfiintare S.R.L.

Sunt medic stomatolog si am ales sa ma inregistrez ca S.R.L. Puteam alege Cabinet medical individual. Dar nu m-am sfatuit cu nimeni si am realizat ca avand Firma trebuie sa dau mai multi bani decat daca as avea C.M.I. Acum as vrea sa desfiintez firma iar contabila mea (pe care nu va mai trebui sa o platesc) imi spune ca intai trebuie sa dau faliment cateva luni la rand si apoi in alte cateva saptamani de la Registrul Comertului imi vor elibera cert. de lichidare.Este mai avantajos Cabinetul Medical Individual in privinta cheltuielilor lunare(CONTABILA, impozite, taxe)? Cat dureaza sa scap de SRL? multumesc anticipat pentru raspunsuri
Cel mai recent răspuns: ContSters22713 , utilizator 18:10, 20 Iunie 2011
Contabila va minte.

Procedura de desfiintare, presupune depunerea la registrul comertului de catre reprezentantii societatii a doua dosare ce reprezinta cele doua etape ce trebuie parcurse: cea de lichidare si apoi cea de radiere si o scurtare a duratei pana la aproximativ 15-20 de zile.

Actele necesare pentru inregistrarea desfiintarii societatii sunt:
Etapa 1 – lichidarea si dizolvarea
 Cerere de inregistrare a mentiunii
 Hotararea AGA sau decizia asociatului unic prin care se dispune dizolvarea si lichidarea concomitenta a societatii, prin acordul unanim de impartire a activelor ramase dupa plata creditorilor
 Imputernicirea persoanei care depune mentiunea, daca este cazul
 Dovada achitarii taxelor: taxa judiciara de timbru - 39 lei; timbru judiciar – 0.15 lei, comisionul de transmitere a documentului la monitorul oficial – 10 lei (tariful de publicare la monitorul official se stabileste in functie de numarul de caractere publicate)

Etapa 2 – de radiere
 Cerere de radiere
 Certificatul de inregistrare si anexele
 Situatia financiara de lichidare