avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 401 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Societăţi comerciale Desfiintare S.R.L.
Discuție deschisă în Societăţi comerciale

Desfiintare S.R.L.

Sunt medic stomatolog si am ales sa ma inregistrez ca S.R.L. Puteam alege Cabinet medical individual. Dar nu m-am sfatuit cu nimeni si am realizat ca avand Firma trebuie sa dau mai multi bani decat daca as avea C.M.I. Acum as vrea sa desfiintez firma iar contabila mea (pe care nu va mai trebui sa o platesc) imi spune ca intai trebuie sa dau faliment cateva luni la rand si apoi in alte cateva saptamani de la Registrul Comertului imi vor elibera cert. de lichidare.Este mai avantajos Cabinetul Medical Individual in privinta cheltuielilor lunare(CONTABILA, impozite, taxe)? Cat dureaza sa scap de SRL? multumesc anticipat pentru raspunsuri
Cel mai recent răspuns: ContSters22713 , utilizator 18:10, 20 Iunie 2011
Contabila va minte.

Procedura de desfiintare, presupune depunerea la registrul comertului de catre reprezentantii societatii a doua dosare ce reprezinta cele doua etape ce trebuie parcurse: cea de lichidare si apoi cea de radiere si o scurtare a duratei pana la aproximativ 15-20 de zile.

Actele necesare pentru inregistrarea desfiintarii societatii sunt:
Etapa 1 – lichidarea si dizolvarea
 Cerere de inregistrare a mentiunii
 Hotararea AGA sau decizia asociatului unic prin care se dispune dizolvarea si lichidarea concomitenta a societatii, prin acordul unanim de impartire a activelor ramase dupa plata creditorilor
 Imputernicirea persoanei care depune mentiunea, daca este cazul
 Dovada achitarii taxelor: taxa judiciara de timbru - 39 lei; timbru judiciar – 0.15 lei, comisionul de transmitere a documentului la monitorul oficial – 10 lei (tariful de publicare la monitorul official se stabileste in functie de numarul de caractere publicate)

Etapa 2 – de radiere
 Cerere de radiere
 Certificatul de inregistrare si anexele
 Situatia financiara de lichidare
 Hotararea de repartizare a activelor
 Certificat de la Fisc din care rezulta ca societatea nu are datorii la bugetul de stat si la contributiile sociale
 Imputernicirea persoanei care depune mentiunea, daca este cazul
 Dovada achitarii taxelor: taxa judiciara de timbru - 39 lei; timbru judiciar – 0.15 lei, taxa de registru – 30 lei.
Buna ziua,

In situatia in care firma nu are datorii se poate efectua dizolvarea si lichidarea acesteia prin Registrul Comertului, sunt cele doua etape pe care le-a detaliat consultantul anterior.

Insa, in situatia in care firma are datorii neachitate, dizolvarea si lichidarea acesteia se poate face numai prin instanta. Practic adresati Tribunalului in a carui raza teritoriala se afla firma, o cerere prin care solicitati intrarea acesteia in insolventa in procedura simplificata prin intrarea direct in faliment.

Sfatul meu este sa faceti o vizita la serviciul de asistenta juridica din cadrul registrului comertului in raza caruia isi are sediul societatea. Radierea o puteti face in conformitate cu art. 235 din Legea nr. 31/1990 a societatilor comerciale, republicata. Sunt intr-adevar de parcurs doua etape dupa cum urmeaza:
1. Depunerea la registrul comertului spre publicare la Monitorul Oficial a hotararii de dizolvare fara lichidare in conformitate cu art. mai-sus citat;
2. Cam la 45 de zile de la depunerea acestei hotarari, respectiv la 30 de zile de la publicarea in Monitorul Oficial a acesteia, va prezentati la registrul comertului cu urmatoarele acte:
- copie dupa hotararea depusa in prima etapa
- copie dupa Monitorul Oficial in care a aparut publicata hotararea
- certificat de atestare fiscala din care sa rezulte ca societatea nu are datorii fata de stat
- certificatul de inregistrare si cele constatatoare in original
- situatia finaciara de lichidare a societatii
- cerere tipizata de radiere.
Toate aceste demersuri efectuate de catre registrul comertului totalizeaza in jur de 600 ron.
Mentionez ca nu sunt exceptii in legatura cu termenul care trebuie sa treaca de la publicarea in Monitorul Oficial a hotararii, acesta este fix: 30 de zile.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Radiere societate ursuloaica ursuloaica buna ziua, spuneti-mi va rog care sunt pasii pt a radia o societate,in conditiile in care: -are 2 pct de lucru(trebuiesc inchise mai intai?) -are ... (vezi toată discuția)
Inchidere firma Popesku Popesku Buna ziua, fata mea are o firma infiinta in 2010 dar nu a reusit sa faca mare lucru, adica mai nimic. Am incercat sa gasim clienti, am avut un agent vreun an ... (vezi toată discuția)
Unde se depune cererea de dizolvare a srl? Sorin_mn Sorin_mn Unde poate solicita dizolvarea societatii, la registrul comertului sau la tribunal? Multumesc (vezi toată discuția)