avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 279 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... garantie la un produs
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

garantie la un produs

buna, am si eu o intrebare acum un an si 2 luni am luat un lcd de la un magazin mare ce incepe cu a si se termina cu ex cu garantie 2 ani. i-au aparut niste pixeli morti in mijlocul ecranului si l-am dus in servis. am primit negare adica sa ma duc sa iau alt produs. in magazin mi-au spus ca nu mai exista produsul dar ca el are totusi un pret(cum evaluezi ceva ce nu mai exista??) cu 40% mai mic nu au nici un produs similar la noul pret si trebuie sa platim diferenta. cum se procedeaza?
pot sa cer banii daca nu se poate repara si nici inlocui?
si daca da suma initiala ?
va rog un raspuns cat mai repede
Cel mai recent răspuns: EasyMouse , utilizator 10:18, 11 Martie 2011
Evaluarea se face functie de valoarea din documentele de achizitie
In situatia in care comerciantul nu mai detine acelasi produs , se achita diferenta la produs cu caracteristici similare
Nu se restituie suma financiara
am avut si eu o astfel de prob, daca ai negatie din service si magazinul nu mai are produsul respectiv (ca si in cazul meu) ti se restituie bani.
eu am ales sa iau alt produs mai performant si am platit diferenta dintre pretul produsului vechi (100 % din valoarea de pe bon) si pretul noului produs.
Acum nu te pot ajuta si cu argumente legale dar sa iti reduca cu 40 % valuarea lui nu mi se pare ok.
In cazul in care produsul nu poate fi reparat (negatie service) si nici inlocuit cu unul identic, conform Legii 449/2003, se poate cere rezolutiunea contractului.
Rezolutiunea contractului are drept efect punerea partilor in situatia anterioara incheierii acestuia: vanzatorul isi primeste bunul inapoi, dumneavoastra banii platiti.
Inlocuirea cu un alt produs si achitarea sau primirea unei diferente de pret nu este prevazuta de Legea 449/2003, dar este posibila daca vanzatorul si consumatorul cad de acord.
Evaluarea valorii produsului este abuziva deoarece nu tine seama de faptul ca inclocuirea se produce ca urmare a faptului ca produsul s-a defectat, deci vanzatorul nu si-a indeplinit obligatiile contractuale.
In cazul in care vanzatorul refuza in continuare sa ia in considerare pretul platit la achizitie (pretul vechi), solicitati restituirea acestuia si mergeti la un alt magazin. Daca vanzatorul refuza restituirea contravalorii, apelati la OPC.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Decizie inlocuire telefon BogdanCe BogdanCe Mi-am trimis telefonul la service prin intermediul vanzatorului acestuia fiind in garantie , la 15 zile dupa predarea telefonului, am primit decizia de ... (vezi toată discuția)
Achizitie de pe internet assiris assiris Am cumparat un produs IT de pe internet. Dupa vreo doua saptamani s-a defectat. Am luat legatura cu magazinul care mi-a indicat sa-l retrimit pentru remediere. ... (vezi toată discuția)
In ce conditii se inlocuiesc produsele? ContSters126200 ContSters126200 Mama mea a cumparat recent - cam o luna - un radiator caruia din 3 elementi i s-au ars 2. Am intrebat la departamentul de relatii cu clientii ai firmei ce se ... (vezi toată discuția)