avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 511 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... In legalitate ca administrator de bloc
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

In legalitate ca administrator de bloc


CE FORMALITATI TREBUIE INDEPLINITE PENTRUA FI IN LEGALITATE ?
AM FOST ALEASA ADMINISTRATOR DE BLOC. EU LUCREZ IN ALTA PARTE CU 8 ORE NORMAL
CE TREBUIE SA FAC SI UNDE TREBUIE SA MERG ?
AM FACUT UN CONTRACT DE PRESTARI SERVICII SU ASICIATIA SI NU STIU CE TREBUIE FACUT MAI DEPARTE .
MA AJUTA CINEVA VA ROG FRUMOS

Citeste mai mult: www.avocatnet.ro/content/for...
Cel mai recent răspuns: elga50 , moderator 16:40, 22 Martie 2011
Parca stiu ca e obligatoriu sa fiti atestata ca si administrator.
Va postez un link sa gasiti ajutor.
[ link extern ]
Ultima modificare: Luni, 21 Martie 2011
Contabilitate sector 4 evoCONTA, Contabil
Pentru a putea presta legal activitatea si responsabilitatea de administrator de imobile persoana fizica sunteti obligat sa detineti atestat emis de catre serviciul specializat din cadrul primariei,dupa absolvirea cursurilor de specialitate
Administratorul de imobil- persoana fizica,conform art 35 (2) din L nr 230/2007
Persoanele fizice pot fi angajate prin incheierea unui contract individual de munca,conform celor stabilite prin negociere directa
@RODICAPIS, asa cum s-a mentionat trebuie sa urmati un curs de administrare iar dupa absolvire sa dati examen la primarie pentru a obtine atestatul, acel document care va da dreptul sa profesati ca administrator.
Interesativa la primarie care sunt entitatile agreate de acestia privind cursurile.
O primarie agreaza cursurile facute de:
- Asociaţia Vellas Încredere şi Speranţă;
- Federaţia Asociaţiilor de Proprietari din România;
- Institutul Naţional pentru Promovarea Drepturilor Proprietarilor;
- Liga Asociaţiilor de Proprietari “Habitat”,
- Proger SA.
Ati mentionat ca aveti un servici de 8 ore zilnic, iar pe langa acesta veti mai aloca si 2 ore zilnic (probabil) pentru asociatie, in timp ce Codul Muncii reglementeaza timpul muncii la 8 ore/zi timp de 5 zile si nu mai mult de 48 ore pe saptamana. Aceste detalii le veti invata la curs si dupa aceea prin studiu individual.
Sigur, in asociatie, veti gasi niste atotstiutori care va vor propune niste solutii de compromis, dar aveti de semnat un contract, sunt clauze contractuale, este si inspectia ITM-ului care a inceput verificarea asoc si a contractelor.
Nu puteati fi aleasa in functie, ci propusa pentru functia de admin, care este o functie de executie si sunteti subordonata CE, deci angajata cu contract de munca deoarece desfasurati o activitate cu caracter repetitiv.
Ati semnat un contract prestari servicii in baza codului civil care nu este recunoscut de ANAF, atata timp cat are elemente de continuitate si subordonare, iar in varianta in care ati fi PFA ati elibera chitanta si factura pentru un astfel de contract.



ANAF nu are treaba cu ce contracte se fac in asociatie, ci are treaba cu declararea si incasarea taxelor si impozitelor.
Treaba cu contractele are ITM-ul.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Cum pot deveni administrator de asociatie Octavia Turbatu Octavia Turbatu As dori sa fac scoala de administrator pentru a putea verifica sau prelua conducerea administratiei actuale.... (vezi toată discuția)
Contract de prestari servicii sutamihaela sutamihaela Buna ziua,va rog sa ma ajutati cu cateva informatii:sunt angajata cu contract individual de munca la o firma privata.In paralel,doresc sa ma angajez ca si ... (vezi toată discuția)
Buna. suntem o asociație de proprietari cu 15 apartamente,administratorul ... Adiță11 Adiță11 Buna. Suntem o asociație de proprietari cu 15 apartamente,administratorul este un locatar ,care face aceasta munca benevol. După noua lege,care cere ... (vezi toată discuția)