avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 729 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Probleme cu intretinerea.
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Probleme cu intretinerea.

Buna ziua,

Situatia sta in felul urmator:

Locuiesc intr-o garsoniera cu un prieten. Am declarat ca stam 2 persoane. Dupa o perioadata m-am trezit cu 3 persoane la intretinere, fara sa fiu instiintat, cu pretextul ca e "trafic de persoane". Am vorbit cu administratorul care m-a trimis la presedintele asociatiei de locatari. L-am rugat sa imi puna la dispozitie Listele cu Intretinerea lunara de cand m-am mutata pana in prezent. Dansul mi-a spus sa fac o cerere de care sa atasez contractul de inchiriere.

Precizez ca nimeni nu a stat mai mult de 15 zile/luna la mine, primesc vizitatori, insa administratia nu are o baza legala si nici nu am fost instiintat. Eu nu mai vreau sa mai stau in garsoniera respectiva si nici nu vreau sa mi se esaloneze (regularizeze) cheltuielile. Am de plata in jur de 1200 RON. Vreau sa fac calculul sa vad cat mi-a fost incarcat pe parcursul unui an si jumatate din care sa scad la intretinere. Vreau sa platesc cat am de plata exact la intretinere si nimic mai mult.

Pot sa fac asta? Ce nu trebuie sa platesc eu, in calitate de chirias, cand vine vorba de intretinere? Am dreptul eu, chiriasul, la Listele cu intretinerea (pe toate lunile respective)?

Ce pot sa fac?

Multumesc,
Cosmin
Cel mai recent răspuns: elga50 , moderator 03:44, 2 Decembrie 2013
Cosmine,
Prin contractul de inchiriere pe care il ai cu proprietarul spatiului, acesta ti-a cedat multe drepturi si obligatii - nu intru in amanunte ca discutia este de o anumita specialitate...
Insa, poate impreuna cu proprietarul, poti face o asemenea intampinare - dar te intreb, de ce asa de tarziu? Legea spune clar ca daca un proprietar, ma rog prin extensie, un chirias are neclaritati cu privire la modul in care i s-au facut repartizarea cheltuielilor la intretinere pe Lista de plata, acesta are dreptul ca in primele 10 zile de la afisarea documentului la avizier sa se adreseze conducerii as. prop. pentru a cere lamuriri, clarificari, etc.
Acum sa-ti mai spun ceva in legatura cu "traficul" despre care spuneai. Ma aflu in situatia celor de la asociatia unde ai stat pana acum. Deci vine proprietarul la as. prop. si declara ca a inchiriat locuinta la doi studenti pentru o perioada de timp. Baietii prezinta copii dupa actele de identitate, sunt trecuti in cartea de imobil, apoi colaboreaza cu as. prop, - prezinta consumul de apa, achita cheltuielile - totul sa zicem in limita bunului simt... Insa, baietii sunt tineri, mai tot timpul gasesc cate un prilej de a mai face cate un chef. Pai nu se poate fara oarece muzici iar in combinatie mai intra si cativa colegi (nu am zis colege!). Ei, vecinii de apartament, sus-jos, drepta-stanga, suporta cu stoicism una- doua intamplari dintr-astea, poate mai stau de vb. cu impricinatii si daca nu se calmeaza lucrurile, cheama organu, reclama la as. prop....
Apoi, ca in cazul tau, Ati inchiriat 2 persoane, dar fiind "trafic" as. prop. v-a trecut 3 pers. in evidenta. Dupa parerea mea este cam mult pentru o garsoniera, dar depinde... Vezi, cam au dreptate si cei de la asociatie, asa cum si tu pretinzi acelasi lucru - cum este corect? Zici ca as. nu are o baza legala? De unde stii? Eu zic ca au si-ti vor demonstra ca au si nici nu se prea incurca cei de la as. prop. cu instiintarea chiriasului cu privire la unele sau altele. Ei instiinteaza prin Lista de plata (ref. nr. pers.) si daca ar fi fost probleme, era necesar sa reactionezi imediat... Trebuie sa "cadeti la pace", mai ales ca vrei sa pleci. Dar proprietarul ce parere are, cum gestioneaza el momentul?
Oricum, trebuia sa verifici lunar aceasta chestiune. In sfarsit, poate in conditiile aratate, reusesti sa clarifici ceva
Administratorul trebuie sa va demonstrezee pe baza caror documente v-a trecut cu 1 persoana in plus. Evident ca nu o va face, cu atat mai mult cu cat sunteti chirias.
Asociatia, neavand vreo obligatie fata de dv., ca si chirias, ar trebui sa trateze acest subiect cu proprietarul.

Pe de alta parte proprietarul ar fi trebuit sa conteste listele de intretinere in fiecare luna in care ar fi existat aceasta problema in 10 zile de la afisare si sa primeasca raspuns in urmatoarele 7 zile, conform HG 1588/2007 cu Normele de aplicare a Legii 230/2007 de infiintare, organizare si functionare a asciatiilor de proprietari
Art. 12. - Proprietarii membri ai asociatiei, pe langa drepturile si indatoririle prevazute in statutul asociatiei de proprietari, au si urmatoarele drepturi si obligatii:
A. Drepturi:
...................
d) sa primeasca explicatii cu privire la calculul cotei de contributie la cheltuielile asociatiei de proprietari si, eventual, sa o conteste la presedintele asociatiei de proprietari, in termen de 10 zile de la afisarea listei de plata. Presedintele asociatiei de proprietari este obligat sa raspunda la contestatie in termen de 7 zile;


De asemenea, in legatura cu numarul de zile pentru care o persoana poate fi pusa la plata cheltuielilor repartizate pe numar de persoane (electricitate, salubritate si gaze) tot in HG 1588/2007 gasim urmatoarele:
Art. 17. - (1) Comitetul executiv al asociatiei de proprietari are urmatoarele atributii:
..................
r) stabileste cotele de participare pe persoana la cheltuielile aferente persoanelor cu domiciliul in cladire si pentru persoanele care locuiesc temporar, minimum 15 zile pe luna; stabileste perioada pentru care proprietarii, respectiv chiriasii, pot solicita in scris scutirea de la plata cheltuielilor pe persoana si care trebuie sa fie de cel putin 15 zile pe luna, conform hotararii adunarii generale;


Dv. nu mai puteti cere un calcul retroactiv daca nu ati actionat, mai bine zis proprietarul apartamentului in care ati locuit, in termenul celor 10 zile lunar.

V-am dat toate aceste date ca sa le cunoasteti si sa le aveti in vedere in alta parte, acolo unde va veti muta. Acum si in acest bloc nu prea mai aveti ce face :(

:offtopic:Si inca ceva: Nicaieri in lege sau in HG nu scrie ca proprietarul este obligat sa prezinte presedintelui asociatiei contractul de inchiriere; sunt alte autoritati care pot face aceasta verificare: politie, ANAF. Proprietarul are obligatia de a va trece in cartea de imobil a cladirii si atat. Nu intereseaza pe nimeni din asociatie daca v-ati facut mutatia sau daca aveti contract. Asta sa stiti pe viitor! Asociatia nu are atributii de control a chiriasilor si a statutului lor.
Ultima modificare: Miercuri, 23 Martie 2011
elga50, moderator
Multumesc pentru raspuns. Am cateva lucruri de mentionat:

1. Proprietarul nu a specificat exact in contract ce cheltuieli trebuie sa platesc.
2. Nu sunt student. Lucrez
3. Petreceri nu dau in garsoniera
4. Cine vine la mine vine in vizita, la un pahar de vin, un film.. etc Nimic galagios :)
5. Nu a specificat nimeni ca nu am voie sa primesc vizite
6. Nimeni nu a stat mai mult de cateva zile, ca sa nu vorbesc de faptul ca legal sunt 15 zile calendaristice, dupa care o alta persoana e bagata la intretinere
7. Trebuie sa fiu instiintat si sa imi exprim acordul
8. Eu platesc si implicit am dreptul sa stiu exact ce platesc.
9. Sincer nu stiam pana acum cum sta treaba exact cu intretinerea, nu aveam multe informatii, de aceea ma pota cuza de o anumita naivitate. Insa asta nu le da dreptul sa profite de situatie. Daca au facut asta acum trebuie sa dea explicatii..

Multumesc,
C
Multumesc elga50

Din cate stiu listele la intretinere sunt publice si au obligatia sa le prezinte. Multumesc de ideea cu contarctul. Insa eu vreau sa fac un calcul dupa listele primite (cu stampila si semnatura, ca sa fie valide) dupa care voi vorbi cu proprieterul (cu care ma inteleg, nu e nicio problema) si voi scadea din datoria acumulata la intretinere.

Ultima modificare: Miercuri, 23 Martie 2011
procosmo, utilizator
Buna ziua.
Am si eu o nelamurire.
M-am mutat cu chirie impreuna cu prietena mea la inceputul lunii octombrie .Pe data de 11 m-am inteles cu propietarul ,abia pe 16 m-am mutat efectiv (am avut de montat apometre,de rezolvat cu mutatul etc).M-am inteles verbal cu propietarul ca intretinerea pe octombrie sa fie platita 70% eu 30 % propietarul.

Administratorul este vecin cu mine(locuiesti vizavi de mine).Prin urmare aceasta m-a asigugurat ca pe luna octombrie vom fii trecuti cu o singura persoana la intretinere.

Astazi s-a afisat intretinerea si surpiza a fost cand am observat doua persoane.
Am discutat cu dansa si acum se preface ca nu mai stie nimic.(ba ca nu a fost anuntata,ba ca nu isi mai aminteste).


Am discutat cu propietatul,care la randul sau a vorbit cu admnistratorul.

Concluzia propietarului :te descurci.

Ce pot face in acesta situatie?

Alte discuții în legătură

Cheltuieli de consum neafisate - se platesc penalitati in acest caz? banciov banciov Buna seara! Va rog sa ma lamuriti in urmatoarea problema: in 15 octombrie 2013 am cumparat la licitatie un imobil care are datorii la intretinere peste 20 000 ... (vezi toată discuția)
Schimbare nume proprietare pe lista de intretinere alex1980 alex1980 Buna ziua. Pe data de 10.06.2014 am vandut garsoniera pe care o detineam insa cu acordul noului proprietar am stabilit ca mai pot sta pana la 01.09.2014. ... (vezi toată discuția)
Cateva nelamuriri buzz0ut buzz0ut Buna ziua, as dori cateva lamuriri pentru niste probleme avute cu o asociatie de propietari cu centrala proprie de incalzire privind intretinerea unde am fost ... (vezi toată discuția)