avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 414 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... CATE ORE DE MUNCA POT LUCRA INTR-O LUNA?
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

CATE ORE DE MUNCA POT LUCRA INTR-O LUNA?

Conform codului muncii nu poti depasi 48de ore de munca pe samtamana. Eu sunt angajata ca profesor, am norma didactica de 20 de ore(efectiv la clasa), dar pe statul de plata suntem pontati cu 40 de ore. Asadar functia de baza este de profesor si am posibilitatea sa-mi mai iau un job ca si consilier. Intrebarea mea este daca poate angajatorul de la cel de-al 2-lea job sa-mi treaca in CIM intre 4 si 8h? sau doar part-time -minim 2 ore- maxim4ore?. Eu as dori sa lucrez ca si consilier intre 6- 8 ore, intrucat programul din invatamant (4ore pe zi)imi permite sa-mi mai iau un job cu 8 ore. Se poate? conform codului muncii in care se precizeaza ca o persoana pote lucra maxim 48 de ore pe saptamana, inteleg ca este valabil pentru o societate, nu cumulat cu o alta functie. Poate ma lamuriti, intrucat nimeni nu stie cu exactitate. Multumesc anticipat.
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 10:46, 2 Aprilie 2011
In cim nu se poate trece "intre 4 si 8 ore". Trebuie trecut exact cate ore se desfasoara activitatea zilnic. Nici nu exista obligativitatea ca timpul de munca partial sa fie de minim 2 ore si maxim 4 ore. Totul este ca numarul de ore prestate saptamanal sa nu depaseasca 48.
Pentru salariatii angajati cu norma intreaga, durata normala a timpului de munca este de 40 de ore pe saptamana (art. 109).
Numarul de 48 de ore sunt precizate in Codul muncii in art. 111 ca durata maxima, indiferent de domeniu.
1. Durata de maxim 48 de ore pe săptămână se referă la un singur contract individual de muncă. În alţi termeni, salariaţii cumularzi pot depăşi durata maximă instituită de Codul Muncii.