avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 454 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice PFA, II, AF - Persoana fizica ... PFA si beneficiar al pensiei de urmas
Discuție deschisă în PFA, II, AF - Persoana fizica autorizată, Întreprindere individuală, Asociaţie familială

PFA si beneficiar al pensiei de urmas

Sunt studenta in anul I la master si beneficiez de pensie de urmas dupa tatal meu. As putea sa imi fac PFA si sa imi fac contract de colaboraresa cu o institutie, fara ca aceasta sa-mi afecteze pensia de urmas?
Cel mai recent răspuns: andrewww , utilizator 21:18, 15 August 2011
Potrivit Legii 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, art.118:
Art. 118
(1) In sistemul public de pensii, pot cumula pensia cu venituri provenite din situatii pentru care asigurarea este obligatorie, in conditiile legii, urmatoarele categorii de pensionari:
d) copiii, pensionari de urmas, prevazuti la art. 84 lit. a) si b).

Art.84 :
Copiii au dreptul la pensie de urmas:
b) daca isi continua studiile intr-o forma de invatamant organizata potrivit legii, pana la terminarea acestora, fara a depasi varsta de 26 de ani;
c) pe toata durata invaliditatii de orice grad, daca aceasta s-a ivit in perioada in care se aflau in una dintre situatiile prevazute la lit. a) sau b).

Prin urmare, sa fie venituri din situatii pentru care asigurarea este obligatorie.
1. Legea 263/2010 (cu aplicabilitate de la data de01.01.2011) nu mai conditioneaza cumulul pensiei de urmas cu alte venituri profesionale.
2. Asadar puteti cumula pensia de urmas cu orice alte venituri indiferent de cuantumul acestora.
D-le Valeriu Tudor, din ce spuneti dvs deduc ca nu mai este valabil articolul din lege potrivit caruia beneficiarii de pensie de urmas nu pot cumula venituri brute cu pensia decat pana la cel mult un sfert din valoarea bruta a salariului mediu pe economie din anul respectiv?
Stiam ca asta este conditia ca pensia sa nu fie suspendata. Va multumesc anticipat pt atentie.