avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 603 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... lucrari de inlocuire coloana bloc
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

lucrari de inlocuire coloana bloc

Buna ziua ,
In anul 2010 s-a facut inlocuirea coloanei de incalzire la bloc ,suma retinuta de la locatari ca fiind materiale pentru instalatie este de cca 13000 ron ,doresc sa stiu daca cele doua facturi insemnand materiale sunt in regula din puct de vedere legal si anume:
-factura si bon fiscal eliberate de firma in care scrie 1 set materiale instalatii in valoare de 6485 lei ,facturat catre asociatia de proprietari si achitat cu bon fiscal 6485 (fara sa scrie cata teava ,cate coturi,reductii etc fara cantitate si pret pe unitate de masura)
-cea de-a doua factura de 6400 ron este eliberata de o firma din Bucuresti ,fara sa aiba punct de lucru in Timisoara (locul de unde este asociatia de proprietari) in care scrie tot asa 1 set materiale pentru instalatii cu chitanta si factura (nu bon fiscal )firma are ca obiect de activitate pe internet confectionarea de bluze,sorturi .menagement afaceri,constructii de case si apartamente.
Din documente ,respectiv facturi nu reiese cantitatea si pretul materialelor ,numai valoarea totala pentru 1 set .
Este normal si legal ca pentru materile de valoarea aceasta sa se elibereze in acest fel documente de justificare .
Si daca nu cumva sub aceata forma este ascunsa o inselaciune -furt ?
Multumesc
Cel mai recent răspuns: carmevera , utilizator 16:03, 29 Septembrie 2011
In mod normal detaliile (tip, cantitate, marime, etc.) privind pretul materialelor (si manoperei) trebuie sa apara in devizul (efectuat pe baza de masuratori directe, la fata locului) anexat la oferta pe care v-a prezentat-o firma pe care asociatia Dvs a selectat-o pentru a efectua lucrarea respectiva. Daca totalul celor doua facturi coincide cu suma din deviz, atunci totul este OK. Daca nu coincide , atunci aveti o problema.
Daca lucrarea a fost efectuata fara deviz si contract atunci greseala este a comitetului asociatiei.
In orice caz, asociatia dvs trebuia sa verifice existenta devizului (sau a detalilor referitoare la tipul, cantitatea, marimea, etc. materialelor) INANTE DE A EFECTUA PLATA.
Multumesc pentru raspuns ,factura nu se refera la sevicii prestate de instalatii ci la materiale respectiv :tevi,reductii,coturi si multe alte materiale care au fost scrise pe factura sub denumirea 1 SET = 6485 RON (nu stim din ce se compune ) .
In ceea ce priveste lucrarea nu exista contract ,nu exista deviz ,de fapt nu exista nici un document de manopera >


Administratorul a fost cel care a cumparat materialele si a angajat lucrarea ,asociatia fiind compusa din doua scari ,la una dintre scari lucrarea a fost executata in 2010 iar la cea de-a doua in 2011 Proprietarii s-au sesizat numai in momentul in care au vazut ca administratorul incaseaza la fondul de reparatii sume din ce in ce mai mari ,cu motivul ca lucrarea si materialele sunt mult mai scumpe.Aceasta ajungand ca valoarea sa se dubleze fata de cea din anul anterior la cealalata scara.Concluzia dvs este din cate inteleg ca ceva nu este in regula -dealtfel coincide cu a noastra ,acum ce putem face in acest caz ?
Ultima modificare: Joi, 29 Septembrie 2011
Adriantot, moderator
Unii furnizori de materiale de constructii, avand vanzare directa catre populatie, emit bonuri fiscale editate de casele de marcat si pe acestea se gasesc toate produsele cumparate.
La solicitarea cumparatorului (mai ales persoane juridice), acesti furnizori emit si factura insotita de bonul fiscal (pe acesta fiind consemnate marfurile cu denumirea lor, pret unitar...). Dar pe aceste facturi adesea nu se mai consemneaza fiecare produs ci doar un set de..., marfuri conform bonului fiscal nr... sau alte asemenea. Toate acestea sunt normale, corecte si legale, atat timp cat pe cele doua documente este aceeasi suma si exista corelatii intre ele, ca data, nr....

In asociatie, firesc si legal este ca lucrarile de reparatii si toata activitatea sa fie condusa de comitetul executiv ce-l are in frunte pe presedinte. Administratorul nu poate legal sa cheltuie banii asociatiei fara acordul presedintelui asociatiei.
Unde este presedintele si comitetul executiv in povestea dumnaevoastra?
Dar cenzorul a verificat documentele? Cenzorul trebuie sa verifice si sa semneze de legalitatea actiunilor administratorului si in primul rand sa verifice modul de gestionare si cheltuire a banilor asociatiei
Presedintele in functie ne spune ca el verbal si-a dat demisia din functie dar nu a fost ales alt comitet ,comisia de cenzori a motivat -una dintre persoane ca ea a considerat alegerea de forma fara sa trebuiasca sa faca nimic ,nimeni nu a verificat iar pe tabelul de cheltuieli nu semneaza decat administratorul si presedintele 1 luna din 12 pe an.
Eu sunt persoana care mi-am pus in cap tot blocul deoarece am cerut sa fie verificate actele de comisia de cenzori si presedintelui sa semneze si sa verifice actele ,nimeni nu a fost interesat chiar mi s-a spus si ce vrei dumneata acum (eu avand familia compusa di 4 persoane ,apartament 4 camere iar cuantumul mediu al cheltuielilor lunare in ultimul an cca 850 lunar de plata .

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Referat pentru reparatii merepere merepere am facut de curand o expertiza asupra activitatii asociatiei. una din concluziile expertului, a fost ca pentru reparatii de orice fel trebuia intocmit un ... (vezi toată discuția)
La asoc de proprietari cine semneaza o factura ptr reparatiile executate ???? bb205447355 bb205447355 la asoc de proprietari factura de reparatii a diferitelor instalatii este semnata de :presedintele as de proprietari si reprezentantul firmei care a executat ... (vezi toată discuția)
E legal să mi se impute, în calitate de administrator asociației de proprietari, o factura falsă pe care mi-a dat-o un instalator? silcat silcat Buna ziua. Eu, ca administrator al blocului, am datoria dpdv legala, cand angajez cu acordul presedintelui un instalator pentru o lucrare in bloc, ... (vezi toată discuția)