avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 338 soluții astăzi

Conferință avocatnet.ro: Avalanșă de modificări în Codul muncii - analize și detalieri. Tot ce trebuie să știe angajatorii pentru conformare la noua legislație. Rezervă loc și participă → 

Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Atributiile unui asistent medical ce lucreaza in DSP
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Atributiile unui asistent medical ce lucreaza in DSP

Buna ziua!
Aş dori să ştiu care ar trebui să fie încadrarea şi atribuţiile( Fişa postului) unui asistent medical cu studii superioare(ªcoală Postliceală Sanitară-specializarea igienă şi sănătate publică plus Facultatea de Moaşe şi Asistenţă Medicală-specializarea asistenţă medicală) ce lucrează intr-un D.S.P?.
Mă interesează "Fişa postului" în ambele situaţii: când lucrează pe inspecţie şi când lucreză pe prevenţie şi cine este legiferat să întocmească aceasta?
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 15:26, 22 Octombrie 2013
Departamentul "Inspectie" inseamna:

- comp.inspectia si controlul factorilor de risc din mediul de viata si munca
- comp.control unitati si servicii de sanatate

Dep."Preventie' cuprinde:

-comp.supravegherea si controlul bolilor transmisibile
- comp.evaluarea factorilor de risc si mediu
-evaluarea si promovarea sanatati
-diagnostc si investigare in sanatate publica.

Asadar,atributiile unui asistent medical,fie ca este cu pl,fie ca este cu st. superioare,deci si fisa postului difera nu numai in functie de incadrarea in unul dintre cele doua departamente ,ci si in fc. de compartimentul in care isi desfasoara efectiv activitatea.
Reventi si cu aceasta precizare,pt. a primi raspunsul care va intereseaza.
Sarcina intocmirii Fiselor de post revne Dep. Resurse Umane,din cadrul DSP,impreuna cu conducatorii celor doua compartimente.
Ultima modificare: Sâmbătă, 8 Octombrie 2011
ContSters136493, utilizator
Scuze, aveti dreptate, am omis sa mentionez ce compartimente ma intereseaza. LA PREVENTIE este vorba de COMPARTIMENTUL EVALUAREA FACTORILOR DE RISC SI MEDIU( mai clar Igiena Alimentatiei) iar la INSPECTIE ma intereseaza fisa postului la CONTROLUL FACTORILOR DE RISC DIN MEDIUL DE VIATA SI MUNCA.
Asistentul medical din cadrul Comp.Evaluare Factori de Risc si Mediu-Igiena Alimentatiei,are ca principale atributii:
-coordonează şi implementează la nivel teritorial activităţile medicale cuprinse în programele naţionale de sănătate privind protejarea sănătăţii şi prevenirea îmbolnăvirilor asociate factorilor de risc în relaţie cu alimentatia si nutritia
-elaborează propuneri pentru reglementarea activităţilor teritoriale din domeniul igiena alimentaţiei, in concordanta cu legislatia in domeniu
-întocmeşte rapoarte profesionale medicale de evaluare teritorială a stării de sănătate în relaţie cu mediul comunitar şi contribuie la realizarea sintezelor naţionale din domeniu
-monitorizează şi evaluează riscurile privind siguranţa alimentului şi alimentaţiei publice, elaborează şi propune activităţi de asigurare a calităţii alimentului din circuitul public, în conformitate cu legislaţia în vigoare şi normativele europene;
-colaborează şi conlucrează cu administraţia publică locală şi cu instituţiile/serviciile specializate din domeniu, pentru implementarea şi realizarea prevederilor legale privind securitatea alimentului
-îndeplineşte alte atribuţii specifice stabilite de directorul adjunct de sănătate publică şi conducerea unităţii;


Pt.Controlul factorilor de risc din mediul de viata si munca:


-constată şi sancţionează contravenţiile la normele de igienă, conform competenţelor specifice şi actelor normative în vigoare, la nivel judeţean;
-păstrează confidenţialitatea privind iminenţa inspecţiei sanitare, înainte de începerea propriu-zisă a acesteia, şi confidenţialitatea datelor pe care unităţile inspectate le pun la dispoziţie;
-solicită unităţilor controlate orice documente necesare efectuării inspecţiei şi, după caz
copii ale acestora
-prescrie unităţilor controlate măsuri de remediere, cu stabilirea de termene şi responsabilităţi în vederea înlăturării deficienţelor de igienă constatate;
-propune inspectorului-şef suspendarea temporară a activităţii unităţilor şi obiectivelor până la remedierea deficienţelor; în situaţii cu risc major şi iminent de îmbolnăvire a populaţiei, dispune suspendarea pe loc sau imediată a activităţii unităţii ori obiectivului şi informează operativ medicul şef serviciu de control în sănătate publică despre măsura aplicată;
-propune directorului executiv retragerea avizului sanitar pentru proiectele de activităţi, inclusiv construcţii, în cazul în care nu sunt respectate normele de igienă;
-propune directorului executiv retragerea avizului sanitar sau a notificării unui produs, în situaţia în care substanţele sau produsele sunt neconforme cu specificaţiile din dosarul tehnic;
-opreşte, denaturează sau condiţionează darea în consum public a alimentelor care nu corespund normelor de igienă, precum şi folosirea obiectelor, materialelor şi a substanţelor care, prin natura lor sau prin modul de utilizare, periclitează starea de sănătate a populaţiei;
-recoltează şi aplică elemente de securizare la probele recoltate în cadrul activităţii de inspecţie, precum şi contraprobele;
-participă la activitatea de implementare a prevederilor specifice din Regulamentul sanitar internaţional şi verifică şi aplică măsurile de protecţie sanitară;
-la solicitarea directorului adjunct de sănătate publică, poate dispune măsuri speciale pentru bolnavii,suspecţii şi contacţii de boli transmisibile sau purtătorii de germeni patogeni, precum şi alte măsuri cu caracter obligatoriu pentru combaterea bolilor transmisibile şi a celor profesionale;
-verifică respectarea legislaţiei în vigoare privind condiţiile de mediu necesare activităţilor de prevenire şi control al infecţiilor nosocomiale în toate unităţile sanitare;
-opreşte folosirea preparatelor biologice utilizate în scop diagnostic, profilactic şi de tratament care se m)opreşte folosirea preparatelor biologice utilizate în scop diagnostic, profilactic şi de tratament care se dovedesc necorespunzătoare sau nocive sănătăţii;
-în situaţia în care, în timpul unei activităţi de control, constată existenţa unui conflict de interese sau deficienţe grave ce pot determina riscuri majore pentru sănătatea populaţiei, comunică urgent directorului adjunct de sănătate publică şi inspectorului-şef în vederea delegării unui alt inspector şi luării măsurilor de urgenţă;
-controlează unităţile sanitare acreditate pentru activitatea de bănci de ţesuturi şi/sau utilizare de ţesuturi şi/sau celule umane în scop terapeutic prin evaluare şi verificare de proceduri şi activităţi care se derulează în aceste unităţi;
-controlează şi evaluează incidentele adverse severe şi reacţiile adverse grave notificate prin sistemele de vigilenţă, inclusiv în domeniul securităţii transfuziilor şi hemovigilenţei;
-participă şi la alte activităţi specifice de control în domeniile inspecţiei alimentare, pe domeniile de competenţă, suplimentelor alimentare, colectivităţilor permanente sau temporare de copii şi tineret,produselor cosmetice, noxelor profesionale şi altor riscuri din mediul industrial, respectiv riscurile ionizante, naturale şi profesionale
Vă mulţumesc frumos, pentru răspuns. Aş dori să ştiu, în continuare, dacă toate atribuţiile unui asistent cu studii superioare ce lucrează într-un DSP-Igiena Alimentaţiei,enumerate anterior, sunt efectuate impreună cu medicul sau pot fi efectuate si singur_
Unele dintre atributiile mentionate mai sus se exercita personal, iar altele in colaborare cu alte persoane.

Alte discuții în legătură

Incadrare Videodek Videodek as vrea sa stiu daca un asistent medical incadrat la inspectia sanitara din cadrul dsp vaslui in categoria functionari publici ca asistent inspector poate fi ... (vezi toată discuția)
Legea alimentelor nerecomandate scolarilor valentinamarinela valentinamarinela ce intelegeti dumneavoastra prin incinta univatilor scolare, doar chioscurile care se afla in cladirea scolii sau si cele din curtea scolii care au usa spre ... (vezi toată discuția)
Incadrare conform studiilor magda2007 magda2007 Sunt asistent de igiena si sanatate publică în urma absolvirii unei scoli postliceale de specialitate , am 16 ani vechime in muncă in aceiaşi unitate, iar ... (vezi toată discuția)