avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 431 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Ce subventie primesc de la Somaj pentru incadrarea ...
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Ce subventie primesc de la Somaj pentru incadrarea unui absolvent de studii superioare?

am angajat un absolvent de studi superioare (masterat) care este suma pe care o primesc de la somaj si de ce sunt scutit multumesc.Cum completez declaratia 112 si tabelul nominal de la ei

Pentru absolvent cu studii superioare primiti 750 lei si sunteti scutit de plata a 0.5% din salariul brut realizat in luna respectiva, aferent contributiei anjagatorului la somaj.
Acestea timp de un an de la data aprobarii dosarului de subventie.
Ultima modificare: Vineri, 13 Ianuarie 2012
Popa Adrian, Contabil
Angajatorii care incadreaza in munca pe durata nedeterminata absolventi ai unor institutii de invatamant primesc lunar, pe o perioada de 12 luni, pentru fiecare absolvent 1,5 salarii de baza minime brute pe tara, in vigoare la data incadrarii in munca, pentru absolventii de invatamant superior.
Pentru a obtine subventia este necesar sa:
- declarati locul de munca vacant;
- încheiati o conventie cu agentia, pentru care, aveti nevoie de urmatoarele documente:
a) tabel nominal cu absolventii institutiilor de învatamânt încadrati în munca (conform modelului pus la dispozitie de agentie);
b) certificate eliberate de organul competent potrivit dispozitiilor legale, care sa dovedeasca handicapul pentru absolventii din rândul persoanelor cu handicap;
c) actul de identitate al absolventului, în copie;
d) actul (contractul individual de munca) în baza caruia au fost încadrati în munca, în copie;
e) actul de absolvire a institutiei de învatamânt, în copie;
f) declaratia pe proprie raspundere a absolventului ca la data absolvirii studiilor nu avea raporturi de munca sau de serviciu;
g) declaratie pe proprie raspundere a angajatorului, din care sa rezulte ca posturile pe care au fost încadrati absolventii nu sunt posturi de munca reînfiintate în mai putin de 6 luni de la desfiintarea acestora.
Documentele se depun la Agentia Judeteana pentru ocuparea Fortei de Munca.
Declaraţia se completează şi se validează cu ajutorul programelor de asistenţă furnizate gratuit de Fisc şi care pot fi descărcate de pe site-ul instituţiei.
Contribuabilii vor completa anexele după modul specificat de Ministerul de Finanţe.

Anexa 1 cuprinde declaraţiile privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate. Aici trebuie completate secţiunea "Date de identificare a plătitorului", după care cea privind "Creanţele fiscale". În acest caz, dacă în perioada de raportare plătitorul nu datorează impozit pe venit sau contribuţii, trebuie scrisă cifra 0 (zero). Atenţie, necompletarea tabelului în această secţiune echivalează cu nedeclarearea obligaţiei respective.

Anexa 1.1, cea dedicată angajatorului, cuprinde mai multe secţiuni. Secţiunea A conţine alte date de identificare a plătitorului cu informaţii precum codul CAEN sau dacă plăteşte sau nu contribuţii de accidente de muncă. În acest caz, dacă firma datorează aceste contribuţii, va trece litera "D", iar dacă nu le datorează, litera "N".

Secţiunea B se referă la indicatori statistici şi cuprinde numărul de asiguraţi în sistemul asigurărilor pentru şomaj, al celor care au dreptul la concedii şi indemnizaţii şi totalul fondului de salarii brute.

În Secţiunea C trebuie să treceţi informaţiile cu privire la condiţiile de muncă normale, deosebite sau speciale. Secţiunea C2 se referă la indemnizaţiile de sănătate, iar C3 la cele pentru accidente de muncă şi boli profesionale. La C4 treceţi suma scutită din contribuţia de şomaj a angajatorului, iar la C5 – subvenţiile, scutirile şi reducerile. Secţiunea C6 se referă la contribuţia de şomaj, iar C7 la contribuţia la fondul de garantare.

Secţiunea D conţine indicatori statistici privind numărul de asiguraţi pentru care angajatorul datorează diverse contribuţii sociale.

Secţiunea E se completează numai de către entităţile asimilate angajatorului, pentru anumite categorii de asiguraţi, se arată în Hotărârea de Guvern.
Secţiunea F cuprinde datele privind impozitul pe venitul din salarii.

Anexa 1.2 este dedicată asiguraţilor, adică angajaţilor. Aceasta se completează cu datele de identificare ale acestora. La secţiunea "Detalii coasiguraţi" trebuie trecute şi datele de identificare ale coasiguraţilor, care pot fi soţul sau soţia (trecuţi cu codul "S") şi părinte (cod "P").

La Secţiunea A se înscriu datele pentru asiguraţii care au venituri numai din salarii sau asimilate salariilor, care nu au lucrat în condiţii deosebite şi nu au beneficiat de concediu medical sau de scutiri.

Secţiunea B se completează numai dacă salariatul nu se încadrează la secţiunea anterioară. Este vorba de cazurile când a avut mai multe contracte de muncă la acelaşi angajator, a fost în concediu medical ori a lucrat în condiţii dificile de muncă sau a beneficiat de indemnizaţii sau alte motive de scutire.

Secţiunea C cuprinde raportări pentru asiguraţi care trebuie completate de alte entităţi asimilate angajatorului.

În Secţiunea D vor fi trecute informaţii ce ţin de concediile medicale.

Angajatorii care încadreaza în munca pe durata nedeterminata absolventi ai unor institutii de învatamânt sunt scutiti, pe o perioada de 12 luni, de plata contributiei datorate la bugetul asigurarilor pentru somaj, aferenta absolventilor încadrati, si primesc lunar, pe aceasta perioada, pentru fiecare absolvent:

o suma egala cu valoarea indicatorului social de referinta în vigoare la data încadrarii în munca, pentru absolventii ciclului inferior al liceului sau ai scolilor de arte si meserii;
o suma egala cu de 1,2 ori valoarea indicatorului social de referinta în vigoare la data încadrarii în munca, pentru absolventii de învatamânt secundar superior sau învatamânt postliceal;
o suma egala cu de 1,5 ori valoarea indicatorului social de referinta în vigoare la data încadrarii în munca, pentru absolventii de învatamânt superior.
valoarea indicelui de referinta este 500 lei.
Ultima modificare: Vineri, 13 Ianuarie 2012
Popa Adrian, Contabil

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Facilitati angajare absolventi mihaela_maria mihaela_maria Angajatorul mai beneficiaza de facilitati la angajarea de absolventi? Care sunt acestea si care sunt conditiile pentru a beneficia de ele? Exista avantaje si ... (vezi toată discuția)
Avantaj angajator maryah maryah Buna ziua! As dori sa stiu care este marimea subventiei acordata de stat celui care angajeaza un absolvent sau in ce consta aceasta subventie. Si daca exista ... (vezi toată discuția)
Unui absolvent de facultate la angajare i se recunosc anii de facultate la sporul de vechime ? ovidiu2013 ovidiu2013 As vrea sa va intreb daca sunt angajat la o fabrica din februarie (intre timp am absolvit facultatea) ,anii de facultate se iau in calcul la sporul de vechime ... (vezi toată discuția)