avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 189 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Probleme juridice în afaceri - ... Ce legi reglementeaza returul banilor clientilor in ...
Discuție deschisă în Probleme juridice în afaceri - contracte între profesionişti

Ce legi reglementeaza returul banilor clientilor in comertul online

Am achizitionat un produs de la o firma din Bucuresti prin intermediul internetului. In discutia preliminara, pe care o am salvata pe calculator, facandu-se prin intermediul yahoo messenger, angajatul firmei nu a stiut sa nu a vrut sa faca un calcul al transportului coletului din Bucuresti in localiatea mea de domiciliu. Mi-a spus o suma aproximativa.
Mi-au indicat sa platesc in avans produsul. Am platit. Eu am luat legatura cu ei intrebandu-i daca au trimis coletul. Au spus ca numai in momentul cand intra banii in cont. Atasasem copia chitantei de transfer bancar a banilor.
Dupa ce le-au intrat banii m-au sunat sa imi spuna ca trimit coletul in orice alta localitate decat cea pentru care facusem comanda pentru ca firma ne curierat cu care au contract nu trimite decat in sediile lor.
Din cauza asta am facut expres afirmatia ca vreau banii inapoi.
Tipii de la firma cand au auzit asta au inchis. A doua zi m-au sunat sa imi spuna ca o trimit prin posta romana. Am inteles ca nu imi mai returneaza banii si am acceptat sa imi trimita prin posta romana.
Am sesizat OPC care m-a sunat pe 23 octombrie 2008 sa imi spuna ca firma a respectat toate procedurile legale, iar eu daca vroiam banii inapoi trebuia sa trimit coletul inapoi dupa 10 zile anuntand in scris cu litere ingrosate ca vreau banii.
Am cautat pe internet si prevederile respective se afla in ordonanta 130 din 2000 art 4 lit b dar mai jos la art 6 lit e se precizeaza ca tranzactiile electronice nu intra sub incidenta acestei ordonante.
Lamuriti-ma si pe mine de ce afirmatia verbala nu are valoare?
De ce comerciantul nu are nici o obligatie de a preciza procedurile legale de urmat pentru ca respectivul client sa isi primeasca banii?
De ce tranzactia nu mai poate fi anulata si returnati banii virati decat dupa ce a fost expediat produsul catre client iar clientul sa il expedieze in decurs de 10 zile pentru a primi banii?
Ce legi pedepsesc pe consumatorul care nu a studiat dreptul comercial atunci cand face o tranzactie?
Va stau la dispozitie cu datele exacte alte tranzactiei. Nu am specificat numele firmei pentru a nu cadea sub incidenta cine stie carei legi sa ma trezesc ca le fac reclama negativa si pierd bani din cauza mea si nu din cauza comportamentului lor.
Cel mai recent răspuns: astertix , utilizator 11:10, 25 Octombrie 2008
OG nr. 130/2000 privind protectiaz consumatorului la incheierea si executarea contractelor la distanta

Art. 4. - (1) Comerciantul trebuie sã transmitã consumatorului, în scris sau pe un alt suport de informatii durabil, la dispozitia sau accesibil acestuia, în timp util, în perioada executãrii contractului, urmãtoarele:
b) conditiile si modalitãtile de exercitare a dreptului de denuntare unilaterala, pentru cazurile prevazute in prezenta ordonanta, sub forma clauzei urmatoare: "Consumatorul are dreptul sa notifice in scris comerciantului ca renunta la cumparare, fara penalitati si fara convocarea unui motiv, in termen de 10 zile lucratoare de la primirea produsului sau, in cazul prestarilor de servicii, de la incheierea contractului", redactata cu caractere ingrosate. In cazul omiterii acestei clauze, produsul sau serviciul este considerat livrat fara cerere de comanda din partea consumatorului, conform prevederilor art. 14

"Art. 7. - (1) Consumatorul are dreptul de a denunta unilateral contractul la distantã, în termen de 10 zile lucrãtoare, fãrã penalitãti si fãrã invocarea vreunui motiv. Singurele costuri care pot cãdea în sarcina consumatorului sunt cheltuielile directe de returnare a produselor. Termenul de 10 zile prevãzut pentru exercitarea acestui drept începe sã curgã:
a) pentru produse, de la data primirii lor de cãtre consumator, dacã au fost îndeplinite prevederile art. 4;
b) .................
(2) În cazul în care comerciantul a omis sã transmitã consumatorului informatiile prevãzute la art. 4, termenul pentru denuntarea unilateralã a contractului este de 90 de zile si începe sã curgã:
a) pentru produse, de la data primirii lor de cãtre consumator;
b) ..................."

ANEXÃ
LISTA cuprinzând tehnicile de comunicatie la distantã
a) imprimat neadresat;
b) imprimat adresat;
c) scrisoare tipizatã;
d) publicitate tipãritã cu bon de comandã;
e) catalog;
f) telefon cu intervenþie umanã;
g) telefon fãrã intervenþie umanã (automat de apel, audiotext);
h) radio;
i) videofon (telefon cu imagine);
j) videotext (microordinator, ecran Tv cu tastaturã sau ecran tactil);
k) posta electronica (email)
l) telecopiator (fax);
m) televiziune (teleshopping)

Citind acum OG 130/2000, art. 6 lit e) se refera la contracte incheiate in cadrul vanzarilor la licitatie
Va multumesc pentru raspuns
Mai am o nelamurire.
Legal ar fi putut sa imi dea banii inapoi cand eu telefonic am vorbit cu reprezentantul lor, care sper sa fi avut o functie de decizie in firma aia din moment ce a trebuit sa astept sa iau legatura cu cineva avizat, dupa ce un alt reprezentant care ma sunase sa imi spuna ca expediaza produsul in alta localitate mi-a inchis?

Daca nu as fi platit proforma lor inainte de a-mi expedia produsul ce s-ar fi intamplat legal?

Prevederile articolului 4 lit b din OG 130/2000 mi-au fost aduse la cunostinta de reprezentantul OPC si nu de catre firma cu care am facut tranzactia.

Ceea ce mi se pare absurd este atitudinea firmei, si anume ma pun sa platesc inainte (e scuzabil ca era o suma mare), au fost virati banii in cont si nu au mai vrut sa ii dea inapoi cu nici un chip apeland la toate prevederile legale. Eu expediat produsul cu toate ca nu mai vroiam asta.

Va multumesc pentru raspuns
Mai am o nelamurire.
Legal ar fi putut sa imi dea banii inapoi cand eu telefonic am vorbit cu reprezentantul lor, care sper sa fi avut o functie de decizie in firma aia din moment ce a trebuit sa astept sa iau legatura cu cineva avizat, dupa ce un alt reprezentant care ma sunase sa imi spuna ca expediaza produsul in alta localitate mi-a inchis?

Daca nu as fi platit proforma lor inainte de a-mi expedia produsul ce s-ar fi intamplat legal?

Prevederile articolului 4 lit b din OG 130/2000 mi-au fost aduse la cunostinta de reprezentantul OPC si nu de catre firma cu care am facut tranzactia.

Ceea ce mi se pare absurd este atitudinea firmei, si anume ma pun sa platesc inainte (e scuzabil ca era o suma mare), au fost virati banii in cont si nu au mai vrut sa ii dea inapoi cu nici un chip apeland la toate prevederile legale. Eu expediat produsul cu toate ca nu mai vroiam asta.

Catre administratorii forumului
Va rog sa ma scuzati pentru repetarea mesajului. Am o conexiune foarte lenta de internet si sunt nevoit sa dau de multe ori click pe butonul reload pentru a incarca o pagina pana la final.
Ultima modificare: Sâmbătă, 25 Octombrie 2008
astertix, utilizator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Recuperare prejudiciu adriano89 adriano89 Buna ziua! problema mea am mai prezentat-o acum cateva luni, dar acum am cateva intrebari diferite. In data de 18.10.2012 am comdandat un produs de la o ... (vezi toată discuția)
Contract la distanta Mihaela Enache Mihaela Enache Am facut greseala sa cumpar un produs de pe un site de electrocasnice. Am primit un produs cu vicii serioase. E vorba de un aparat de masaj de tipul relax and ... (vezi toată discuția)
Legea europeana/romaneasca OanaCristinaDragomir OanaCristinaDragomir Conform legislatiei europene/romanesti, comerciantii online, sunt obligati supunerii politicii de retur de 14 zile? In cazul distribuirii unui produs, catre ... (vezi toată discuția)