Am depus o actiune in pretentii pt recuperarea prejudiciului produs de catre fostul gestionar al societatii noastre. In curand avem primul termen. Ce acte avem nevoie pt a dovedi lipsa????? Am depus la dosar: lista de inventariere semnata de gestionarul in cauza, decizia privind comisia de inventariere, referatul disciplinar intocmit.
Din punct de vedere contabil ce acte mai sunt necesare???
Da, instanta poate decide efectuarea unei expertize contabile la cererea uneia dintre parti sau din oficiu ... dar asta nu inseamna ca angajatorul nu poate efectua el singur o astfel de expertiza.
Eu am folosit doar sintagma de ”expertiza contabila”, insa este valabil orice alt document din care sa reiasa valoarea, modul de stabilire a prejudiciului ...
Ca o paranteza la acest subiect:
În multe situaţii se efectuează expertize care nu au legătură nemijlocită cu vreun proces. Acestea sunt aşa-numitele expertize extrajudiciare .
Expertizele extrajudiciare se efectuează în afară de orice intervenţie judecătorească, direct între părţile în litigiu ori sunt solicitate de către persoane fizice sau juridice în vederea prevenirii pagubelor şi păstrării integrităţii patrimoniului acestora, precum şi în vederea stabilirii adevărului şi respectării legalităţii în activitatea lor.
De exemplu, se pot efectua expertize în domeniul economiei la solicitarea organelor de conducere sau asociaţilor societăţilor comerciale. Acestea sunt expertize tehnice sau contabile contractuale ori amiabile . Pot fi utilizate pentru : certificarea bilanţurilor contabile, a conturilor de profit şi pierdere, a situaţiei patrimoniului agenţilor economici; în cursul funcţionării sau la dizolvarea societăţii, la constituirea ori fuziunea societăţii comerciale.