avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 613 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Asigurare medicala pentru studenti
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Asigurare medicala pentru studenti

Buna ziua,

Sunt student-doctorand, si depasesc varsta de 26 de ani. Am o nelamurire:

Conform Legii Educatiei Nationale "pe toata durata activitatii studentul-doctorand beneficiaza de recunoasterea vechimii in munca si specialitate si de asistenta medicala gratuita", fara sa se precizeze varsta, si conform CNAS sunt asigurati doar " tinerii cu vârsta cuprinsă între 18 şi 26 de ani: act de identitate, declaraţie pe propria răspundere din care să rezulte că nu realizează venituri din muncă, un document din care să rezulte că au calitatea de elev sau student".

Ar trebui sa fiu sau nu asigurata? Bineanteles ca am sunat la CNAS si mi s a spus ca nu sunt, deoarece am depasit 26 de ani, dar poate exista un subrefugiu, sau alte modificari de care eu nu stiu,

Va multumesc!
Cel mai recent răspuns: Valeriu TUDOR , Consultant resurse umane 14:35, 12 Februarie 2013
ART. 20
(1) Persoanele care beneficiaza de asigurarile sociale de sanatate fara plata contributiei sau cu plata contributiei din alte surse vor face dovada incadrarii in una dintre aceste categorii printr-un document justificativ - adeverinta, eliberat de CAS, potrivit fiecarei categorii, pe baza urmatoarelor documente:
a) pentru copiii in varsta de pana la 18 ani, cu act de identitate sau certificat de nastere, dupa caz;
b) pentru tinerii cu varsta cuprinsa intre 18 si 26 de ani, cu act de identitate si cu un document eliberat de organele fiscale teritoriale din care sa rezulte ca nu realizeaza venituri din munca, un document din care sa rezulte ca au calitatea de elev sau student, precum si cu o declaratie pe propria raspundere din care sa rezulte ca nu realizeaza venituri din munca;