avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 384 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Pensionari şi probleme juridice ... Cand pot iesi la pensie?
Discuție deschisă în Pensionari şi probleme juridice legate de pensii

Cand pot iesi la pensie?

buna ziua

v-as ruga sa ma lamuriti si pe mine,daca am dreptul la pensie in ianurie 2013.m-am nascut in 07.11.1950.in 1972 am intrat la fac.de medicina si am terminat-o in 1978.din 1983 pana in 2001 am avut grupa de munca a II a,lucrand in mediu bacilar,in spital de pneumologie.actualmente sunt medic tot in spital,dar fara grupa de munca.pot iesi la pensie in ianuarie 2013 sau mai devreme?

multumesc anticipat
Cel mai recent răspuns: anna_ema , utilizator 17:22, 25 Martie 2012
Rugamintea mea este sa precizati doua aspecte: sexul dvs. si luna din anul 1983 in care ati inceput sa lucrati in grupa II de munca. Stiu cand se termina perioada lucrata in grupa de munca datorita prevederilor legale, insa nu stiu cand ati inceput dvs. sa lucrati in grupa de munca iar aceasta perioada trebuie sa fie precizata cat mai exact.
Ultima modificare: Vineri, 23 Martie 2012
Gabriela Pintea, Consilier juridic
din decembrie 1982 am inceput sa lucrez cu grupa a II a de munca iar sexul este feminin.
Problema, doamna, este ca sunteti medic. Varsta standard de pensionare a medicilor, prevazuta prin lege speciala, este de 65 de ani. Prin urmare, dvs. veti beneficia de pensie pentru limita de varsta atunci cand veti implini 65 de ani.

Puteti beneficia, insa, de pensie anticipata partiala sau de pensie anticipata daca indepliniti conditiile de varsta si stagiu prevazute de Legea nr. 263/2010. Pensia anticipata este o categorie distincta de pensia anticipata partiala, cuantumul ultimei categorii de pensie fiind un cuantum diminuat.

Pe scurt, in prezent puteti beneficia de pensie anticipata partiala intrucat indepliniti ambele conditii prevazute de Legea nr. 263/2010:
-ati implinit varsta de 53 de ani si 7 luni;