avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 605 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Paşapoarte, cărţi de ... dubla cetatenie
Discuție deschisă în Paşapoarte, cărţi de identitate, acte de stare civilă - formalităţi, obţinere, probleme

dubla cetatenie

Buna Ziua, ma aflu in Italia de 5 ani si lucrez ca asistent medical. Am toata familia aici si locuinta proprietate personala.As vrea sa stiu daca as avea dreptul sa cer dubla cetatenie,sa imi pastrez cetatenia romana si sa iau si cetatenie italiana.
Va multumesc
Cel mai recent răspuns: tissot , utilizator 20:51, 6 Aprilie 2012
Din punctul de vedere al legislatiei românesti puteti avea mai multe cetatenii. Din cate cunosc si legislatia italiana permite sa aveti mai multe cetatenii deci nu vor fi probleme.
Cetatenia romana este dobandita prin nastere si nu se poate pierde decat la cerere sau in anumite imprejurari speciale. Puteti cere linistita cetatenia italiana (pastrandu-va fara probleme si cea romana) . Stiti conditiile. Rezidenta de 4 ani pentru cetatenii UE si dovada ca ati avut un venit declarat in ultimii 3 ani (busta paga pe ultimii 3 ani ) Aplicati cu formularele respective achitati taxele si .. succes. Fiti atenta ca una din conditii este istoricul de rezidenta.
Cetatenia romana nu se poate pierde in nicio imprejurare cat de speciala n-ar fi, daca a fost dobandita prin nastere. Intr-adevar se poate pierde daca a fost acordata. Se poate renunta la cetatenie romana, dar nu este cazul intrucat si legislatia romana si cea italiana permit dubla cetatenie.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Dubla cetatenie gianina2001 gianina2001 Buna ziua , eu sant cetatean roman si vrea sa stiu daca pot avea dubla cetatenie , adica cea romana si sa obtin si cea italiana ? Va multumesc frumos (vezi toată discuția)