avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 307 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Somaj dupa concediu pentru cresterea copilului
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Somaj dupa concediu pentru cresterea copilului

buna ziua, pe data de 12 mai 2012 termin concediul de crestere a copilului si as vrea sa siu daca pot beneficia de somaj, mentionez ca sunt profesor suplinitor deci contractul meu a fost pe perioada determinata, iar inainte ce CCC am lucrat timp de 3 ani. va multumesc
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 17:14, 22 Aprilie 2012
Probabil contractul dvs.determinat a fost incheiat pt. anul scolar 1septembrie 2009-31 august2010,ceea ce inseamna ca acesta a incetat de drept la la data expirarii perioadei pt. care a fost incheiat.chiar daca la acea data va aflati in ccc.
In acest caz,nu mai puteti beneficia acum de somaj indemnizat,caci ati depasit cele 12 luni de la incetarea cim-ului dvs. in care puteati depune cerere pt. somaj indemnizat

ART. 38Legea 76/2002,
(1) Indemnizatia de somaj se acorda persoanelor prevazute la art. 17, la cerere, dupa caz, de la data:
a) incetarii raporturilor de munca;
....
(2) Indemnizatia de somaj se acorda de la data prevazuta la alin. (1), daca cererea este inregistrata la agentia pentru ocuparea fortei de munca in termen de 10 de zile de la aceasta data.
(3) Daca cererea este inregistrata dupa expirarea termenului de 10 de zile, dar nu mai tarziu de 12 luni de la data prevazuta la alin. (1), indemnizatia de somaj se acorda incepand cu data inregistrarii cererii.
(4) Termenul de maximum 12 luni prevazut la alin. (3) este termen de decadere din drepturi.

@ vluizaghica