avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 674 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Neplata CM-ului de angajator
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Neplata CM-ului de angajator

Buna ziua,
Va sunt recunoscatoare daca ma puteti ajuta cu un sfat in problema mea: eu sunt o viitoare mamica si datorita problemelor de sanatate sunt in concediu medical.
Azi am aflat ca angajatorul refuza sa-mi plateasca salariul (nu l-am mai primit din luna iulie) spunandu-mi ca banii ii iau de la CAS. Nu mai spun ca angajatorul ma amana cu saptamanile pebtru eliberarea adeverintei pentru CM in ultimele 12 luni, care trebuie sa o duc la medic. Medicul fara adeverinta nu imi elibereaza CM.
In acest caz ce pot sa fac? adeverinta nu mi-o poate elibera si cei de la CAS?
Cei de la CAS au spus ca angajatorul este obligat prin lege sa-mi plateasca CM-ul si sa-mi elibereze adeverinta. Este adevarat?
Mai mult din cate stiu si prenatalu-postnatalu tot de la angajator trebuie sa-mi iau banii, iar daca acesta refuza eu ce voi face?
Va multumesc
Ultima modificare: Marți, 11 Septembrie 2012
MLA, utilizator
Cel mai recent răspuns: Valeriu TUDOR , Consultant resurse umane 10:39, 12 Septembrie 2012
CM sunt platite de angajator in mod obligatoriu. La randul sau, angajatorul se adreseaza la FNUASS in vederea recuperarii sumelor respective. In ceea ce priveste adeverinta cu zilele de CM pe ultimele 12 luni, angajatorul este obligat sa v-o elibereze. Ati depus o cerere de eliberare care e primit numar de inregistrare de la angajator?

In cazul in care nu doreste sa va elibereze adeverinta va recomand sa faceti o sesizare la ITM
Carerea pentru adeverinta am facut-o acum 2 saptamani si inca nu mi-au dat adeverinta, are si numar de inregistrare.
Si daca angajatorul refuza sa-mi plateasca CM-ul, ce pot sa fac? Angajatorul are "pile" la ITM, iar acestia nu-i fac nimic angajatorului.