avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 648 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Portare de la o firma de telefonie mobila la alta
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Portare de la o firma de telefonie mobila la alta

Buna ziua,

In data de 06.09.2012 mi-am portat numarul de telefon de la o firma de telefonie mobila la alta. In data de 11.09.2012 imi expira perioada contractuala la prima firma. Mi-am platit factura pana la sfarsitul perioadei contractuale, insa de curand am primit o facura cu suma de plata de 100 RON reprezentant taxe si servicii nepurtatoare de TVA. Am sunat la sericiul de relatii cu clientii si mi s-a spus ca acea suma reprezinta taxa de reziliere a contractului care pt. o perioada mai mica de 3 luni pana la incetarea de drept a contractului este de 100 RON. Si aici ma incadrez eu. Eu i-am spus operatoarei ca mi se pare o taxa abuziva si ca nu este normal sa platesc o taxa atat de mare pt. doar 5 zile cat mai erau pana la expirarea contractului. Ea mi-a spus ca ar trebui sa fie normal din moment ce am semnat contractul. Eu cred totusi ca este o taxa exagerat de mare si ilegala din punct de vedere al legii 193/2000 privind clauzele abuzive din contractele incheiate intre comercianti si consumatori. As vrea sa stiu cat de legala este aceasta taxa. Va multumesc
Ultima modificare: Miercuri, 26 Septembrie 2012
Ares-3, moderator
Cel mai recent răspuns: CrisB , utilizator 06:42, 1 Octombrie 2012
Din moment ce ați semnat contractul, taxa este legală, deoarece „contractul este legea părților”.
Cu toate acestea, în cazul contractelor încheiate între un profesionist și un consumator, sunt instituite o serie de măsuri de protecție a consumatorilor, motiv pentru care, de la caz la caz, instanțele mai desfințează anumite clauze pe care le consideră abuzive.

Conform legislației interne, dar și a directivelor UE cu privire la protecția consumatorilor, mie personal nu mi se pare abuzivă această clauză, nici în sensul cuantumului și nici a perioadei respective, adică mai mici de 3 luni. Mai puțin de 3 luni înseamnă și o zi...
Deci dacă D-voastră ați considerat că e mai avatajos să renunțați la contract decât să mai așteptați încă 5 - 6 zile, probabil că ați avut un motiv mai important decât acea sumă prevăzută în contract.

Oricum, ar fi bine să vorbiți cu un avocat specializat pe protecția consumatoului să vedeți ce opinie are.
Doar cu 5-6 zile ati incalcat clauza? Mmmm... platiti atunci taxa de reziliere si considerati ca ati platit o lectie pentru viitor. Asa ca sa stiti ca termenele din contract nu se incalca dupa propria placere cu mai multe sau mai putine zile iar taxa de reziliere este aceeasi, conform contractului pe care l-ati semnat, indiferent care este numarul de zile de nerespectare termenului in cadrul acelei perioade de 3 luni.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Abonament telefonie mobila lole lole salut! am un abonament la vodafone pe care nu-l folosesc deloc! as vrea sa-l inchid,dar trebuie sa platesc o taxa de 125euro! exista vreo modalitate de-al ... (vezi toată discuția)
Reziliere contract telefonie,internet corinapro corinapro Buna ziua!Am un abonament de telefonie+internet la zapp si am sunat azi sa reziliez contractul si mi-au raspuns ca trebuie sa platesc 150 euro taxa deoarece ... (vezi toată discuția)
Reziliere contract monteld monteld Acum un an am prelungit contractul de telefonie cu R...telecom, si am primit gratuit un telefon. Mai sunt vreo cateva luni pana expira contractul, dar eu ... (vezi toată discuția)