Intră în comunitate
avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 667 soluții astăzi
Acest site folosește cookies. Informații aici
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Drepturi pasageri zbor anulat
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Drepturi pasageri zbor anulat

Buna ziua!
Am 2 săptămâni am avut o serie de probleme cu un zbor care s-a decalat si apoi a fost anulat, si as dori sa ştiu daca pot cere compensaţii de la linia aeriana de la care am avut biletele. Problema este puţin mai complicata si o detaliez in rândurile următoare, pentru a putea primi un sfat cât mai bun, în cazul în care cineva de aici mi-l poate da:
Pe data de 19.02.2013 am cumpărat online un bilet de avion dus-întors pe ruta Bucureşti (OTP)-Birmingham, UK (BHX) de la o companie aeriană germană renumită. Zborul „dus” a avut loc pe data de 20.03.2013, şi s-a desfăşurat fără probleme, iar zborul „întors” era programat pe data de 26.04.2013. Problemele au apărut la zborul „întors”. Conform datelor de pe bilet, avionul trebuia să decoleze de pe aeroportul din Birmingham la ora 17.25 şi să aterizeze pe aeroportul Otopeni la ora 0.20 (având o escală de 40 min. la Munchen, urmând ca zborul către Bucureşti să aibe loc la ora locala 21.20). După ce am făcut check-in-ul am aşteptat îmbarcarea la terminal. Acolo, la ora 17.20 s-a anunţat că aeronava aer o defecţiune tehnică şi că decolarea va întârzia aprox. 40 minute. După ce au trecut cele 40 de minute s-a anunţat că, în cele din urmă, zborul a fost anulat din cauza aceloraşi defecţiuni tehnice. Ne-am intors şi ne-am luat înapoi bagajele şi apoi am mers la punctul de bilete al companiei aeriene, aflat în Aeroportul „Birmingham International”. Cei de la punctul de bilete au spus că nu îmi pot da un bilet pentru aceeaşi rută (Birmingham-Bucureşti, cu escală în Muchen) în aceeaşi zi. Astfel că mi-au dat un bilet pe ruta Birmingham-Munchen cu decolare în aceeaşi zi (26.04.2013) la ora 21.30, însă mi-au spus că numai punctul lor de lucru din aeroportul din Munchen pot sa îmi facă rezervarea în continuare pentru destinaţia mea finală, adică Bucureşti, aşa cum figura şi în biletul iniţial. Acest lucru mi s-a părut extrem de curios. În cele din urmă, după o întârziere de 4 ore, am decolat către Munchen, unde am ajuns la ora 0.00. Acolo iarăşi am fost la punctul de lucru al companiei din aeroportul Munchen care mi-a rezervat un zbor cu destinaţia Bucureşti, pentru data de 27.04.2013 la ora locală 9.10. Peste noaptea am fost cazat la un hotel al companiei de lângă Munchen. A doua zi am decolat de la Munchen la ora stabilită şi am ajuns la Bucureşti la ora 12.35. Deci de la zborul iniţial care trebuia să înceapă pe aeroportul din Birmingham la ora 17.25 în data de 26.04.2013 şi să ajungă la Bucureşti la ora 0.20 în data de 27.04.2013, noul zbor a plecat din Birmingham la ora 21.30 în data de 26.04.2013 şi a ajuns la Bucureşti la ora 12.35 în data de 27.04.2013. Deci întârzierea totală, faţă de biletul iniţial, a fost de 12 ore!!! Cum am ajuns în Bucureşti am depus o reclamaţie online către compania aeriană şi am primit şi un număr de înregistrare, însă de atunci au trecut 10 zile lucrătoare şi nu am primit încă niciun răspuns. Am toate documentele, biletele de avion şi e-mailurile din partea companiei prin care se atestă tot ceea ce am prezentat. ªtiu că există o serie de legi ale UE şi chiar 2 sau 3 hotărâri ale Curţii de Justiţie a UE care au stabilit exact ceea ce trebuie făcut în asemenea situaţii, şi compensaţiile care pot fi atribuite pasagerilor. De asemenea, ştiu că aceste hotărâri specifică clar faptul că, defecţiunile tehnice nu intră la categoria „împrejurări excepţionale” categorie în care companiile aeriene pot scăpa de acuzaţiile pasagerilor ale căror zboruri au avut întârziere. Ce mă sfătuiţi să fac? Vă mulţumesc!
Conform Regulamentul (CE) nr. 261/2004 al parlamentului European si al Consiliului din 11 februarie 2004, de stabilire a unor norme comune in materie de compensare si de asistenta a pasagerilor in eventualitatea refuzului la imbarcare si anularii sau intarzierii prelungite a
zborurilor, aveti dreptul de la o compensatie in valoare de 250 euro ori 400 euro (intrucat de la Munchen la Bucuresti ruta este de 1190 km, sau daca aveti in vedere Birmingham-Bucuresti sunt 2236 Km).

Pentru detalii, aveti pe acest link Regulamentul nr.261/2004
[ link extern ]

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Probleme companie aeriană maranos76 maranos76 Bună seara! Am următoarea problemă: Pe data de 23 noiembrie 2014 am achiziţionat online un bilet de avion dus-întors pe ruta Bucureşti-Munchen cu ... (vezi toată discuția)
Refuz imbarcare bobani bobani Salutare,mai jos o sa pun o reclamatie pe care am facut-o unui transportator aerian si raspunsul lor a fost negativ : Buna ziua,in data de 5 martie 2016 ... (vezi toată discuția)
Despagubiri morale blue air maggia87 maggia87 Buna seara! Ieri, 28 decembrie 2012, am avut rezervat un bilet de avion la Compania Aeriana Blue Air, Bucuresti - Larnaca. Avionul trebuia sa decoleze la ora ... (vezi toată discuția)