avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 198 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul familiei sau probleme ... Divort dificil ? Un tata alcoolic, o mama bolnava si ...
Discuție deschisă în Dreptul familiei sau probleme juridice de familie

Divort dificil ? Un tata alcoolic, o mama bolnava si un apartament de impartit

Cum sa procedam in urmatoarea situatie ?

Eu am 22 de ani, sunt student dar si muncesc, mama este bolnava si are nevoie de liniste, deci trebuie sa ramana cu mine.
Cu tatal, alcoolic si somer de peste 4 ani, nu prea se poate vorbi, comportamentul lui este foarte schimbator si poate deveni chiar violent daca se insista in a purta o discutie cu el.

In consecinta, daca mama il anunta ca vrea divort, clar nu se va mai putea trai sub acelasi acoperis ( pana se vinde apartamentul ). Adica, daca acum se manifesta cum se manifesta, daca ar fi sub decizia divortului ( daca va ramane singur, isi va pierde sursa de bani de tigari si bautura ) nu putem decat sa banuim ce va face.

Varianta 1:
Eu si mama ne mutam cu chirie intr-un apartament pana la finalizarea divortului si pana cand se vinde apartamentul.
Problema e ca, daca el ramane in apartament, cum va putea fi acesta vandut, caci el poate fi beat sau chiar treaz, dar violent, si poate goni potentialii cumparatori.

Varianta 2:
Normal ( si de bun simt ) ar fi sa plece el, nu ?
Astfel n-am intampina problemele din Varianta 1 cu potentialii cumparatori.
Se poate face ca el sa plece si sa nu primeasca chei de la casa, ci doar banii dupa vanzarea apartamentului ?

Intrebare:
Exista posibiltatea ca el sa primeasca o suma fixa, cum ar fi 6-700 mil lei vechi ? Deoarece dupa estimarile mele apartamentul ar putea fi vandut pe cel putin 1.7 miliarde lei vechi, iar el nu merita jumatate din bani, plus ca eu si mama vom avea nevoie de un apartament de 2 camere, nu de una, cum va avea el.
Nemaipunand la calcul faptul ca, contributiile lui la intretinere/lumina/gaze/impozit a fost de sub 5% din valoare chiar si pe vremurile cand muncea. L-am pus sa-mi arate un lucru ( o lunga, o scobitoare, o carpa, orice ) din casa ce a fost cumparat de el, si nu a putut, nu a cumparat nimic, dar nu exista dovezi clare in sensul asta.

Mentionez ca:
- nu exista lucruri de valoare care sa fie impartite; singurul lucru de valoare este apartamentul
- ne e frica sa nu ne lovesca pe unul din noi ( poate omori un om cu o palma/pumn ) iar eu nu ii pot tine piept intr-o eventuala confruntare
- nu stim daca el va zice DA in fata instantei atunci cand va fi divortul; cine stie ce e in capul lui; ce se poate intampla cu procesul in cazul acesta ?

Dupa cum v-ati dat seama, ne dorim un proces cat mai scurt, dar oricum vom fi limitati de timpul de vanzare al apartamentului.

Alte variante si posibiltiati ? Asteptam sugestii.

Multumim !



Ultima modificare: Joi, 15 August 2013
AlexSf, utilizator
Divortul este una; partajul apartamentului este alta!

Chiar daca zice NU, casatoria tot se desface, daca unul dintre soti dovedeste ca nu mai poate continua casatoria.

Apoi, dupa desfacerea casatoriei se poate face si partajul!

P.S. : ambele probleme sunt ale parintilor, iar copii (chiar daca sunt majori) nu au niciun cuvant de spus in fata instantei in acest caz!!!
Copiii nu ai niciun cuvant de spus ? cum asa ?
As avea un cuvant de spus, caci am 3 ani de cand intretin singur ( + pensia mamei ) toata casa, platit datorii de la A la Z plus mancare.

Partajul de cine este controlat, nu tot de judecatorie ?
Sa inteleg ca partajul este proces separat ?
Bunurile comune se vor imparti cate 1/2 fiecarei parti si prin urmare nu conteaza daca una din parti merita sau nu isi merita partea din apartament.
Stiu ca poate nu este o solutie, incercati sa purtati o discutie ca de la fiu la tata chiar daca este in situatia in care este, dupa varsta banuiesc ca are peste 45-47 de ani, poate a ajuns alcoolic din cauza lipsei de perspective, persoanele peste aceasta varsta isi gasesc cu greutate un loc de munca si de multe ori ajung sa isi inece amarul in bautura. Este doar o parere, dvs. cunoasteti situatia mai bine decat oricine, poate il internati intr-un centru de dezalcoilizare daca nu a mai fost, luati-l la sentiment, oamenii mai reactioneaza cand li se prezinta situatia in care vor ajunge daca nu se vor schimba. Poate fara nicio legatura dar am avut un coleg de serviciu care era un alcoolic inrait, cand i s-a spus de catre doctor ca daca mai bea o sa i se taie picioarele, de a 2 a zi s-a lasat de bautura si si-a schimbat viata, un soc este binevenit oricand. Cine stie, este posibil ca in cazul tatalui dvs. socul sa fie anuntul divortului.
Mai bine vand apartamentul si divorteaza dupa aceea.
Daca nu se inteleg partajul poate dura si 3-4 ani.
Alcoolic este de 22 de ani. Nu pot avea o discutie cu el nici macar despre paine. Nu se poate discuta nimic cu el pentru ca tipa. Pur si simpla sta in pat, si daca incep sa vorbesc incepe sa tipe si sa arunce cu orice ce prinde dupa mine.

Alte discuții în legătură

Divort, partaj MAnnee MAnnee Buna-ziua, Am nevoie de sfatul dvs in urmatoarea situatie: eu si sotul meu nu ne mai intelegem de ceva timp, ca motive principale ar f: violenta - a incetat ... (vezi toată discuția)
Avem nevoie de un sfat in privinta unui divort mai complicat airtobreathe airtobreathe Buna ziua, Va scriu pentru a va expune o situatie destul de complicata, care a ajuns la limita. Parintii mei sunt casatoriti din 1981, avand 2 fete, ... (vezi toată discuția)
Divort dupa ce parintii, cu drept de uzufruct viager, au donat copiilor apartamentul Astrid2013 Astrid2013 Buna seara, Parintii mei ne-au donat sorei mele si mie apartamentul. Ei au drept de uzufruct viager. Acum ei vor sa divorteze. Mama mea este bolnava (dubly ... (vezi toată discuția)