avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1652 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul familiei sau probleme ... Divort dificil ? Un tata alcoolic, o mama bolnava si ...
Discuție deschisă în Dreptul familiei sau probleme juridice de familie

Divort dificil ? Un tata alcoolic, o mama bolnava si un apartament de impartit

Cum sa procedam in urmatoarea situatie ?

Eu am 22 de ani, sunt student dar si muncesc, mama este bolnava si are nevoie de liniste, deci trebuie sa ramana cu mine.
Cu tatal, alcoolic si somer de peste 4 ani, nu prea se poate vorbi, comportamentul lui este foarte schimbator si poate deveni chiar violent daca se insista in a purta o discutie cu el.

In consecinta, daca mama il anunta ca vrea divort, clar nu se va mai putea trai sub acelasi acoperis ( pana se vinde apartamentul ). Adica, daca acum se manifesta cum se manifesta, daca ar fi sub decizia divortului ( daca va ramane singur, isi va pierde sursa de bani de tigari si bautura ) nu putem decat sa banuim ce va face.

Varianta 1:
Eu si mama ne mutam cu chirie intr-un apartament pana la finalizarea divortului si pana cand se vinde apartamentul.
Problema e ca, daca el ramane in apartament, cum va putea fi acesta vandut, caci el poate fi beat sau chiar treaz, dar violent, si poate goni potentialii cumparatori.

Varianta 2:
Normal ( si de bun simt ) ar fi sa plece el, nu ?
Astfel n-am intampina problemele din Varianta 1 cu potentialii cumparatori.
Se poate face ca el sa plece si sa nu primeasca chei de la casa, ci doar banii dupa vanzarea apartamentului ?

Intrebare:
Exista posibiltatea ca el sa primeasca o suma fixa, cum ar fi 6-700 mil lei vechi ? Deoarece dupa estimarile mele apartamentul ar putea fi vandut pe cel putin 1.7 miliarde lei vechi, iar el nu merita jumatate din bani, plus ca eu si mama vom avea nevoie de un apartament de 2 camere, nu de una, cum va avea el.
Nemaipunand la calcul faptul ca, contributiile lui la intretinere/lumina/gaze/impozit a fost de sub 5% din valoare chiar si pe vremurile cand muncea. L-am pus sa-mi arate un lucru ( o lunga, o scobitoare, o carpa, orice ) din casa ce a fost cumparat de el, si nu a putut, nu a cumparat nimic, dar nu exista dovezi clare in sensul asta.

Mentionez ca:
- nu exista lucruri de valoare care sa fie impartite; singurul lucru de valoare este apartamentul
- ne e frica sa nu ne lovesca pe unul din noi ( poate omori un om cu o palma/pumn ) iar eu nu ii pot tine piept intr-o eventuala confruntare
- nu stim daca el va zice DA in fata instantei atunci cand va fi divortul; cine stie ce e in capul lui; ce se poate intampla cu procesul in cazul acesta ?

Dupa cum v-ati dat seama, ne dorim un proces cat mai scurt, dar oricum vom fi limitati de timpul de vanzare al apartamentului.

Alte variante si posibiltiati ? Asteptam sugestii.

Multumim !

Ultima modificare: Joi, 15 August 2013
AlexSf, utilizator
Odata cu divortul , mama poate cere beneficiul locuintei si astfel evacuarea lui.
Nu e indicat sa plecati cu chirie.. asa veti sta ani de zile.
Cautati un mediator si acolo rezolvati toate problemele.... si acolo veti decide care este cea mai buna solutie pt toata lumea.... terminati si repede si costurile sunt mult mai mici edcat in instanta.... succes !
Mediatorsm a scris:

Cautati un mediator si acolo rezolvati toate problemele.... si acolo veti decide care este cea mai buna solutie pt toata lumea.... terminati si repede si costurile sunt mult mai mici edcat in instanta.... succes !

... absolut toate problemele... #-o

Pai d-nu mediator, daca utilizatorul spune ca nu se poate intelege cu tatal lui ca este alcoolic de 22 de ani, ca este violent, credeti ca acesta cum va auzi de un mediator, o sa aiba o revelatie si, brusc se va duce la el si va deveni un mielusel?!?!?

:fight:

probabil ca nu ati citit tot ce a scris alexsf :

Alcoolic este de 22 de ani. Nu pot avea o discutie cu el nici macar despre paine. Nu se poate discuta nimic cu el pentru ca tipa. Pur si simpla sta in pat, si daca incep sa vorbesc incepe sa tipe si sa arunce cu orice ce prinde dupa mine.

AlexSf a scris:

iar el nu merita jumatate din bani, plus ca eu si mama vom avea nevoie de un apartament de 2 camere, nu de una, cum va avea el.

Asteptam sugestii.

Vestea rea domnule AlexSf e că legea nu se sinchiseşte de niciun soi de stare/glas interior ce vă determina pe dvs. să spuneţi că el nu merită...

Probe! Legea strigă după probe pentru dovedirea contribuţiei (a naibi de materială) la dobândirea bunului comun.

ªi ...doar cu sugestii de pe forum s-ar putea să constataţi că legea nu dă doi bani nici pe nevoia dvs... Într-adevăr n-aveţi "nici un cuvânt de spus" ...Există totuşi un da ...DAR ...

Însă, am fost de curând criticată că-mi permit prea multă "sfătoşenie" pe forum ... altfel spus că nu-s la fel de oarbă şi rece precum legea ...

Or, pentru a transfoma nevoia dvs. în avantaj la partaj pentru cine vă e mai drag...e nevoie de mai mult decât simpa recitare oarbă dintr-un text chior!
Ultima modificare: Duminică, 18 August 2013
romascanu, moderator
AlexSf a scris:

Copiii nu ai niciun cuvant de spus ? cum asa ?
As avea un cuvant de spus, caci am 3 ani de cand intretin singur ( + pensia mamei ) toata casa, platit datorii de la A la Z plus mancare.

Partajul de cine este controlat, nu tot de judecatorie ?
Sa inteleg ca partajul este proces separat ?

Total gresit rationamentul dvs.!!!!

Partajul nu este "controlat de judecatorie"

Actiunea de partajarea bunurilor comune se depune la judecatoria competenta.

Partajarea bunurilor comune dobandite in timpul casatoriei se poate face, obligatoriu numai dupa pronuntarea hotararii de divort!

Sunt bunuri comune ale sotilor dobandite in timpul casatoriei si se prezuma ca acestia au avut contributii egale la dobandirea acestora.

Daca exista si alte persoane, din afara casatoriei, care sustin ca au drepturi patrimoniale asupra bunurilor comune ale sotilor, acestia pot sa intervina in cadrul procesului de partaj, avand calitatea de intervenienti.

Vor trebui sa faca dovada interesului si dovada pretentiilor pe care le solicita.

Subliniez inca o data: este problema parintilor dvs. atat in ceea ce priveste divortul cat si in ceea ce priveste partajul.

Legea interzice ca in cadrul procesului de divort si chiar de partaj, sa fie audiat ca martor copilul sotilor ce sunt in proces de divort.

Indignarea dvs. este justificata din punct de vedere moral, etic... dar, juridic nu aveti niciun drept asupra bunurilor aflate in patrimoniul parintilor dvs. atat timp cat ei sunt in viata.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Divort, partaj MAnnee MAnnee Buna-ziua, Am nevoie de sfatul dvs in urmatoarea situatie: eu si sotul meu nu ne mai intelegem de ceva timp, ca motive principale ar f: violenta - a incetat ... (vezi toată discuția)
Avem nevoie de un sfat in privinta unui divort mai complicat airtobreathe airtobreathe Buna ziua, Va scriu pentru a va expune o situatie destul de complicata, care a ajuns la limita. Parintii mei sunt casatoriti din 1981, avand 2 fete, ... (vezi toată discuția)
Divort dupa ce parintii, cu drept de uzufruct viager, au donat copiilor apartamentul Astrid2013 Astrid2013 Buna seara, Parintii mei ne-au donat sorei mele si mie apartamentul. Ei au drept de uzufruct viager. Acum ei vor sa divorteze. Mama mea este bolnava (dubly ... (vezi toată discuția)