avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 249 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Presedinte asociatie
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Presedinte asociatie

Dupa alegerea presedintelui unei asociatii de locatari de catre adunarea generala, care este procedura juridica de urmat, pentru ca acest presedinte sa-si poata exercita atributiile.
Cel mai recent răspuns: elga50 , moderator 20:30, 4 Septembrie 2013
In baza hotararii adunarii generale,urmeaza intre asociatia de proprietari si noul presedinte sa se incheie raportul juridic=contractul de mandat
Concomitent,urmeaza ca presedintele nou ales sa preia intreaga documentatie a asociatiei de proprietari+stampila asociatiei
In mod normal hotararile luate in AG vor trebui aduse la cunostinta tuturor mebrilor (mai ales a celor care nu au fost prezenti la lucrari) prin afisarea la avizierulu blocului/blocurilor/scarilor, deci inclusiv a componentei com. executiv.
Daca noul comitet ex. inlocuieste in totalitate sau partial vechiul comitet ex. este necesara o procedura de predare-primire a unor documente si a stampilei asociatiei, dupa care fara alte formalitati juridice, noul comitet in frunte cu presedintele sau, ”trec la treaba”, urmand prevederile L nr. 230/2007 si ale HG nr. 1588/2007...
De fapt care ar fi intrebarea/nelamurirea cu ”procedura juridica” ? Ati lecturat cumva prevederile legale aminitite mai sus si va impiedica ceva? Trebuie comunicat la M. Oficial ca v-ati schimbat presedintele?
Succes!
iitanu a scris:
Dupa alegerea presedintelui unei asociatii de locatari de catre adunarea generala, care este procedura juridica de urmat, pentru ca acest presedinte sa-si poata exercita atributiile.

Nu trebuie urmata nici o procedura juridica, asa cum s-a spus mai si mai sus.
In adunarea generala, dupa alegerea presedintelui (cu sau fara schimbarea membrilor comitetului), de fata cu toata lumea, deschis si transparent, presedintele nou anunta ca a doua zi ori in ziua XX se convoaca sedinta comitetului executiv. La aceasta prima sedinta a noii conduceri poate fi invitat si vechiul presedinte care-i strange mana noului presedinte si-i inmaneaza stapila pentru ca este singurul obiect prevazut de lege care trebuie sa stea la presedinte.
Toate celelalte documente sunt in sediul asociatiei de proprietari, in grija administratorului, a contabilului, a casierului, a cenzorului. Noul presedinte are acces la acestea asa cum are acces in sediul asociatiei. Documentele raman la locul lor iar noul presedinte le consulta si lucreaza la ele in limita cunostintelor sale, colaborand cu intreaga echipa.


Ati scris "Asociatie de locatari". Acestea nu mai au cadru legal de functionare. Daca nu sunteti asociatie de propietari, primul pas este intrarea in legalitate prin infiintarea Asociatiei de propietari.
Dupa aceea aplicati sfaturile de mai sus.
@Carturarul, sunteti sigur de cele afirmate mai sus?

Alte discuții în legătură

Presedintele asociatiei de proprietari bureac62 bureac62 Va rog sa ma lamuriti pentru ca practica nu este peste tot la fel ?Cind au loc alegeri la asociatie pentru un nou presedinte,acesta trebuie ales dintre membri ... (vezi toată discuția)
convocare ad.generala tomasso tomasso Presedintele asociatiei a demisionat si niciunul dintre membri com. ex. nu a dorit preluarea functiei de vicepresedinte deci stampila nu a fost predata.In ... (vezi toată discuția)
Un presedinte al asociatiei de propietari are dreptul sa excluda vicepresedintele ales la adunarea generala exceptionala? rodica_post rodica_post un presedinte al asociatiei de propietari are dreptul sa excluda vicepresedintele ales la adunarea generala exceptionala? motivul ar fi ca ... (vezi toată discuția)