avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 511 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate - partida simplă ... Infiintare PFA cod CAEN 4321 - impozitare in sistem ...
Discuție deschisă în Contabilitate - partida simplă şi obligaţii fiscale declarative pentru PFA, II, AF

Infiintare PFA cod CAEN 4321 - impozitare in sistem real - neplatitor de TVA

Buna,

Doresc sa infiintez un PFA in domeniul instalatielor electrice cod CAEN 4321.
La Cluj Napoca pentru CAEN 4321 venitul a fost stabilit la 22300 RON pe 2013.
Problema e ca nu voi avea aceste venituri in primii ani de activitate.
Mentionez ca sunt inginer electrotehnist detinator al autorizatiei ANRE 2A si 2B.
Pentru a putea presta servicii in mod legal am nevoie de o forma juridica (am ales PFA pentru ca este varianta mai simpla decat firma pe care trebuie sa o autorizez ANRE la randul ei).
Mentionez ca mai sunt angajat la un SRL.

Intrebarile mele are fii:
1) Eu as inclina pentru impozitare in sistem real pentru ca nu cred ca voi avea venit de 22300 RON/an. Pot sa folosesc acest tip de impozitare chiar daca activitate mea are CAEN pentru norma de venit?
2) Daca sunt angajat SRL ce impozite mai trebuie sa platesc pentru PFA?
3) Activitatea mea se va baza mai mult pe prestari servicii adica nu voi cumpara foarte multe materiale. Ce e mai bine sa aleg platitor de TVA sau neplatitor de TVA?

In urma raspunsurilor d-voastra voi mai revenii si cu alte intrebari.
Numai bine.
Cel mai recent răspuns: george-neagu , moderator 11:02, 23 Octombrie 2013
Da, puteti sa optati pentru impozitarea in sistem real. In maxim 15 zile de la obtinerea actelor de infiintare pfa de la registrul comertului, veti depunela finante declaratia 070 si 220 cu venitul estimat a fi realizat.
Pentru pfa veti plati doar impozit pe venit de 16% si contributie la sanatate de 5,5%.
Alegearea de a fi sau nu platitor de tva de la inceput depinde si de cum le e mai convenabil clientilor dumneavoastra.
Buna,