avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 409 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii şi fundaţii, într-un ... Infiintare asociatie non-profit
Discuție deschisă în Asociaţii şi fundaţii, într-un cuvânt: ONG-uri

Infiintare asociatie non-profit

buna ziua! as dori sa stiu daca ma poate ajuta cineva cu referire la conditiile de infiintare a unui non-profit. ma intereseaza in primul rand numarul minim de asociati necesar, actele necesare si taxele pe care ar urma sa le platesc si cele de care as fi scutita. multumesc anticipat! :justcuz:
Cel mai recent răspuns: radumititean , utilizator 17:39, 19 Octombrie 2021
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Numarul minim de membrii pe care trebuie sa-l aiba o asociatie (ong) e de trei. E bine sa va adunati mai mult de trei persoane. Trebuie sa aveti in vedere ca respectivii va trebui sa depuna cazier fiscal la dosarul de infiintare a asociatiei, asa ca trebuie din timp sa-i puneti sa verifice sa nu aiba probleme.nNu sunt reduceri sau scutiri pe diferite motive.
1. Trebuie sa rezolvati problema cu sediul care poate fi la unul din membrii fondatori. Pentru ca acesta e proprietar, se incheie contract de comodat pentru o camera. Daca doriti sa deduceti anumite cheltuieli de administrare pe asociatie, atunci in acest contract de comodat trebuie sa treceti cat din cheltuielile totale ale apartamentului se deduc. Este proportional cu suprafata camerei din suprafata apartamentului. Nu puteti deduce cheltuieli cu lumina, telefon, internet, gaze, adica acele utilitati pentru care factura vine direct pe peroana fizica. Ar trebui sa faceti direct contracte cu firmele de utilitati pe asociatie.
Va trebui sa aveti acordul scris vecinilor si al adiministratiei de proprietari.
Daca sediul il puneti intr-un alt spatiu inchiriat, va trebuie contract de inchiriere.
2. Apoi trimiteti o cerere catre ministerul justitiei pentru rezervarea denumirii.
3. Dupa aceea va intalniti toti membrii fondatori pentru constituirea oficiala a asociatiei. Redactati statutul si actul constitutiv care trebuie atestate de un avocat.
4. Constituirea patrimoniului initial in valoare de minim un salariu minim brut pe economie care acum e de 800 lei, se face prin contributii in numerar (sau in natura dar e mai complicat) din partea membrilor fondatori si aceasta suma o depuneti intr-un cont la banca unde va avea contul asociatia dupa infiintare. E bine sa puneti mai multi bani pentru ca da bine la imagine si oricum , cu aceasta suma, dupa infiinare veti putea acoperi costurile curente pana incepeti sa aveti si alte venituri.
5. Depunerea dosarului la judecatoria din zona de domiciliu.
Dosarul cuprinde o cerere pentru infiintare, dovada disponibilitatii denumirii, actul constitutiv si statutul atestate de avocat, actele doveditoare ale sediului, cazierul fiscal al asociatilor si dovata achitarii taxelor de timbru.
6. Dupa ce va iese hotararea de infiintare si ati inscris asociatia in registrul asociatiilor si fundatiilor, trebuie sa o inscrieti si la finante.
va multumes pentru raspuns!
Referitor la afirmatia: "Nu puteti deduce cheltuieli cu lumina, telefon, internet, gaze, adica acele utilitati pentru care factura vine direct pe peroana fizica. Ar trebui sa faceti direct contracte cu firmele de utilitati pe asociatie.":
Nu stiu pentru ca localitate este valabila situatia asta, care nu cred ca are acoperire legala.
In mod normal, proprietarul face deviz lunar catre persoana "gazduita" ca si chirias sau comodatar, precizand cheltuielile de utilitati si cota ce ii revine chiriasului sau comodatarului conform contractului si ii anexeaza copii certificate de pe facturile in cauza, si nu vad pe ce baza nu s-ar putea inregistra in contabilitate cheltuielile pentru care factura si / sau chitanta este pe proprietar cat timp exista contractul de comodat sau inchiriere care prevede expres plata de cota-parte... Eu stiu foarte multe ONG, PFA si alte entitati care fac asa si nu stiu concret sa fi avut vreuna probleme cu organele fiscale... Ar fi si o sarcine excesiva si total nerezonabila sa ceri comodatarului sau chiriasului sa treaca pe el contractele de utilitati, ba ar fi si in paguba proprietarului sa accepte asta, ca daca inceteaza brusc sau des contractul, e o mare corvoada sa le treaca din nou pe sine.... Care este temeiul legal al acelui refuz de recunoastere ca acte justificative contabile a celor pe numele proprietarului, daca au la baza contract cu clauze exprese?

Referitor la afirmatia "Va trebui sa aveti acordul scris vecinilor si al adiministratiei de proprietari."
Depinde de instanta. Am auzit si eu ca sunt instante care cer asa ceva in toate situatiile, ceea ce cred ca este abuziv, daca in contractul de comodat scrie expres ca nu se va desfasura la acel sediu nici activitate de relatie cu membri nici de relatii publice sau alte activitati care modifica in fapt caracterul de locuinta al spatiului si deci ar necesita acordul Asociatiei de proprietari si al vecinilor directi.
Jurisprudenta constanta a Judecatoriei Cluj-Napoca de exemplu este sa nu solicite accept al asociatiei de proprietari sau al vecinilor directi daca sediul ONG-ului este declarat intr-un spatiul cu caracter de locuinta dintr-un condominiu dar in contractul de comodat sau inchiriere e expres prevazut ca nu se va desfasura activitate la sediu...

Precizari ref. taxe: Taxa de verificare a disponibilitatii si rezervare a denumirii la Ministerul Justitiei este acum de 36 lei, taxa judiciara de timbru pentru obtienrea personalitatii juridice de la Judecatorie este de 100 lei, mai sunt taxe marunte ex. pentru certificatul de inscriere in Registrul Asociatiilor si Fundatiilor, pentru copii legalizate cu mentiunea definitiva prin neapelare a hotararii judecatoresti... Onorariul avocatial variaza mult de la un avocat la altul, depinde si cat s-a ocupat efectiv de continutul actelor si de alte proceduri dincolo de faptul ca le atesta... Eventualele costuri de deschidere a contului bancar provizoriu in care se depune patrimoniul initial variaza de la o banca la alta... Uneori sunt de cateva zeci de lei...Iar patrimoniul initial asa cum s-a mentionat deja e de minim 800 lei dar nu e o cheltuiala propriu-zisa, ca din ei se pot deconta cheltuielile propriu-zise de infiintare... Si o cheltuiala indirecta, in sensul ca de fapt nu e a asociatiei ci a fondatorilor personal, e cu obtinerea cazierului fiscal - 20 lei / certificat. De asemenea mai costa ceva extrasul de Carte Funciara pentru sediu, ce se anexeaza la contractul de comodat sau de inchieriere... daca exista CF pentru acel spatiu...
Bună ziua! În completarea informațiilor pe care le-ați furnizat aș avea și eu nevoie de câteva lămuriri, vă rog:. 1. Dacă sediul nu este la niciunul din membri fondatori, cine încheie contractul de comodat/închiriere. întreb pentru că inclusiv în cererea de rezervare denumire se solicită sediul. 2. Dacă niciunul dintre membri nu este disponibil pentru a înființa asociația și apelează la un prieten, mandatul de către cine se acordă și dacă trb să aibă formă autentică? Constituirea patrimoniului inițial cine îl face? Mulțumesc!
nu, in cererea de rezervare denumire NU se solicita sediul, ci domiciliul persoanei fizice care formuleaza cerere de rezervare a denumirii viitoarei aociatii. Sediul il puteti declara la oricine acasa, si daca nu va fi membru, iar contractul de comodat sau inchirere il semneaza in numele asocaitiei in curs de constituire cineva dintre viitorii membri, cu acceptul celorlalti, nu neaparat aceeasi persoana in numele careia sa face cererea de rezervare denumire, desi poate fi util sa se faca toate demersurile preliminare in numele aceleiasi persoane fizice din nulceul de initiativa. Patrimoniul initial il constituie cei care devin membri,. Constitutirea e o simpla declaratie in statut, ca nu se cere nici o dovada ca pe vremuri cand trebuia depus la banca.... si da, la infiintare un fondator poate fi reprezentat de alta persoana, prin imputernicire autentficata notarial - unele instante au acceptat si prin avocat cu imputernicire avocatiala - dar mare atentie la redactare sa fie suficient de expres ce mandateaza - sa reiasa ca stie exact proiectul de statut, sa reiasa daca candideaza sau accepta sa fie ales in ceva functie, pana la ce suma e de acord sa contribuie la constituire patrimoniu initial etc.

Alte discuții în legătură

Infiintare organizatie neguvernamentala ContSters286431 ContSters286431 Ce acte trebuie pentru a crea o organizatie nonguvernamentala? (vezi toată discuția)
Infiintare ong Cattani Cattani Va rog sa-mi spuneti care sunt pasii de urmat pentru a infiinta un ONG!Multumesc! (vezi toată discuția)
Asociația părinților 2% Anazi84 Anazi84 Bună ziua ce trebuie urmat pentru a înființat asociația părinților 2%? (vezi toată discuția)