avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 595 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Alocatie pentru copii peste 18 ani
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Alocatie pentru copii peste 18 ani

Implinesc incurand 18 ani si as vrea sa stiu ce acte sunt necesare pentru a primi alocatia in continuare. Mentionez ca sunt elev la liceu in clasa a 11-a !

Cu respect,
Radu
Cel mai recent răspuns: Valeriu TUDOR , Consultant resurse umane 15:53, 19 Septembrie 2014
Te referi la cei 42 lei ? Aceea se da doar pana la varsta de 18 ani.
Daca ar fi fost vorba de pensie alimentara sau pensie de urmas era altceva, ele se dadeau in baza adeverintei de la liceu sau facultate ca urmezi cursurile la zi.
Am inteles ca se ofera si dupa 18 ani daca esti in liceu . Este o lege ! Mai precis legea 6 din 1993 !
Ultima modificare: Miercuri, 27 Noiembrie 2013
MrRadu, utilizator
Textul de lege care se aplica in situatia expusa de dvs este :
Legea 61/1993 privind alocatia de stat pentru copii
Art. 1
(1) Se instituie alocatia de stat pentru copii ca forma de ocrotire a sttului acordata tuturor copiilor, fara discriminare.
(2) Beneficiaza de alocatie de stat pentru copii toti copiii in varsta de pana la 18 ani.
(3) Alocatia de stat pentru copii se acorda si tinerilor care au implinit varsta de 18 ani, care urmeaza cursurile invatamantului liceal sau postliceal, organizate in conditiile legii, pana la terminarea acestora.
(4) Tinerii prevazuti la alin. (3) care repeta anul scolar nu beneficiaza de alocatie de stat, cu exceptia celor care repeta din motive de sanatate, dovedite cu certificat medical.
buna ziua

Unde se depun actele necesare(cerere tip si adeverinta de la unitatea de invatamant ) pentru plata alocatiei dupa implinirea varstei de 18 ani?
1. Din Legea 61/1993 privind alocația de stat pentru copii:

Art. 1.