avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 518 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... De cate ori poti schimba un produs in garantie pentru ...
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

De cate ori poti schimba un produs in garantie pentru acelasi defect si daca mai este valabila perioada de 30 de zile in care poti cere banii inapoi sau schimbarea produsului?

Buna ziua,

Ca niciodata! Asa as vrea sa incep... Sunt un student si am facut si eu economii anul asta ca sa-mi iau de sarbatori un telefon si un televizor din pacate amblele au defect din primele zile! Ok, sa detaliem...

1. Telefonul.
Dupa 22 de zile de utilizare am intampinat o problema in timpul convorbirii. Nu auzeam si nici persoana de la capatul "firului" nu ma auzea. Apoi am mai observat ca imi bazaie telefonul aleatoriu. Bun. Am fost cu telefonul in service desi doar il luasem. Baietii "specialisti" mi l-au "reparat" instaland din nou sistemul de operare. Azi(dupa o zi) problema inca exista!

2. Televizorul.
Imediat dupa ce a fost desfacut am observat un defect la carcasa. Le-am precizat celor de la magazin si ei mi-au spus ca nu este nici o problema. Ducem televizorul in service dar..STAI! Eu doar l-am luat... si as dori sa mi se schimbe televizorul pe loc deoarece defectul a fost de la achizitionare. Ei nu, ca nu...ca nu... si ca in cel mai bun caz imi dau banii inapoi in 30 de zile dupa ce le duc eu televizorul inapo(pe banii mei).

Asa ca durerea mea este. De sarbatori am ramas si fara telefon si fara televizor si cu banii luati(banii de transport al televizorului inapoi).

Intrebarile mele sunt:

1. La telefon. Pot cere banii inapoi sau inlocuirea cu alt telefon deoarece nu a depasit 30 de zile?
2. Tot la telefon. In caz ca prima intrebare nu merge. De cate ori pot sa ma duc in service pentru aceeasi problema? Pentru ca baietii "specialisti" nu stiu decat sa-mi reseteze telefonul. Si nu as vrea sa ma duc in fiecare zi la service pentru nimic. Mai este valabila faza cu de 3 ori? Sau... ceva aproximativ?
3. La televizor. De ce daca primesc un produs defect din fabrica si constat in prima zi trebuie sa platesc eu transportul inapoi si de ce nu mi se poate schimba produsul cu unul asemanator dar fara defect?

P.S. Ambele produse au fost cumparate online.



Va rog sa ma ajutati cu ceva sfaturi ca e tare "ceata" pe la mine...nu mai stiu nimic iar dupa tot ce am citit pe net se pare ca nu mai avem nici un drept.

Multumesc si sper sa aveti sarbatori mai bune ca mine.
Ultima modificare: Sâmbătă, 21 Decembrie 2013
incepatorul12, utilizator
Cel mai recent răspuns: incepatorul12 , utilizator 11:07, 23 Decembrie 2013
Pentru produsele achizitioonate online se aplica Ordonanta nr. 130/2000 privind regimul juridic al contractelor la distanta.
In calitate de client nemultumit, ai dreptul sa notifici in scris comerciantul ca renunti la cumparare, fara penalitati si fara invocarea unui motiv, in termen de 10 zile lucratoare de la primirea produsului.
Legea prevede ca ai dreptul sa primesti inapoi, in termen de 30 de zile, suma integrala pe care ai platit-o pentru achizitionarea produsului.
Costurile care pot cadea in sarcina clientului sunt cheltuielile directe de returnare a produselor.

Citeste mai multe aici

[ link extern ]
Salut si merci de raspuns.

Da. Sunt de acord sa platesc daca nu-mi place culoarea televizorului. Dar eu am primit un produs defect. Acum, un inteleg de ce trebuie eu sa ma agit cand greseala este a lor si nu a mea. Eu vreau televizor si sunt multumit de culoarea lui doar ca nu-l vreau pe cel defect.

Nu se incadreaza nitel la acest lucru?
In cazul in care ti-a fost livrat un alt produs decat cel pe care l-ai solicitat (desi specificatiile produsului sunt clar prevazute in cadrul comenzii pe care ai plasat-o pe site-ul magazinului online), ai dreptul sa returnezi produsul fara cheltuieli suplimentare (compania fiind obligata sa suporte cheltuielile de transport).


Iar ce tine de telefon? Nu pot face nimic?

Merci

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Garantie produs cumparat online tdrtdr tdrtdr Buna ziua, Am cumparat un telefon de la un magazin online. L-am primit pe 27 iar acum am observat ca are un defect la camera foto. Nu au trecut nici 48ore de ... (vezi toată discuția)
Returnare produs francisk francisk Am achizitionat un covor dintr-un magazin de covoare. Cand am ajuns acasa am constatat ca produsul este prea mic si am hotarat sa-l returnez. Am incercat sa ... (vezi toată discuția)
Restituire bani comerciant - produs defect Betty06 Betty06 As vrea sa stiu daca un comerciant imi poate refuza restituirea banilor atunci cand returnez un produs cumparat deja defect de la el. Mentionez ca am cumparat ... (vezi toată discuția)