Despre webinarii
Doar abonații premium au acces regulat la webinariile premium, realizate împreună cu specialiști de top, pe o multitudine de domenii - de la legislația muncii și fiscalitate până la cea de mediu sau GDPR.
Informațiile oferite de specialiști au o utilitate imediată și vin să rezolve probleme reale cu care orice companie se confruntă.
Cineva are idee ce se intampla daca declaratia 300 a fost depusa de catre o PFA trimestrial si nu lunar asa cum prevede legea, in ultumul an? Care ar fi procedura pentru a depune lunar, in sensul trebuie facuta o cerere in acest sens?
Perioada fiscala este trimestrul calendaristic pentru persoana impozabila care in cursul anului calendaristic precedent a realizat o cifra de afaceri din operaţiuni taxabile si/sau scutite cu drept de deducere si/sau neimpozabile in România, dar care dau drept de deducere conform
art. 145 alin. (2) lit. b), care nu a depasit plafonul de 100.000 euro.
Excepţii:
- persoana impozabila a efectuat in cursul anului calendaristic precedent una sau mai multe achiziţii intracomunitare de bunuri.
in acest caz, perioada fiscala devine luna calendaristica;
- persoana impozabila care utilizeaza trimestrul calendaristic ca perioada fiscala si care efectueaza o achizitie intracomunitara de bunuri taxabila in Romania, perioada fiscala devine luna calendaristica incepand cu:
a) prima luna a unui trimestru calendaristic, daca exigibilitatea taxei aferente achiziţiei intracomunitare de bunuri intervine in aceasta prima luna a respectivului trimestru;
b) a treia luna a trimestrului calendaristic, daca exigibilitatea taxei aferente achiziţiei intracomunitare de bunuri intervine in a doua luna a respectivului trimestru. Primele doua
luni ale trimestrului respectiv vor constitui o perioada fiscala distincta, pentru care persoana impozabila va avea obligaţia depunerii unui decont de taxa;
c) prima luna a trimestrului calendaristic urmator, daca exigibilitatea taxei aferente achiziţiei intracomunitare de bunuri intervine in a treia luna a unui trimestru calendaristic.
Astfel, numai in situatia in care se efectueaza o achizitie intracomunitara exista obligatia schimbarii perioadei fiscale de declarare, prin depunerea declaratiei 010, in termen de maximum 5 zile lucratoare de la finele lunii in care intervine exigibilitatea achiziţiei intracomunitare care genereaza aceasta obligaţie, si va utiliza ca perioada fiscala luna calendaristica pentru anul curent si pentru anul urmator; in caz contrar, se va reveni la trimestrul calendaristic, prin depunerea unei noi declaratii 010.
Problema e ca a fost depasit plafonul si nu s-a depus declaratia mentionata de dumneavoastra si nici nu s-a trecut la depunerea lunara a declaratiilor. Acum nu stiu cum sa procedez. Am inteles ca s-ar putea rectifica. TVA a fost tot timpul zero (operatiuni intracomunitare). Deci nu exista nici un efet dar vreau sa fiu in regula
Raportarea prin declarația 406 poate fi dificilă și complicată, în special în ceea ce privește colectarea și verificarea datelor din diverse surse. Problemele pot apărea din diverse motive, cum ar fi erori de import/export, probleme de reconciliere a conturilor, erori de codificare a conturilor, dificultăți în găsirea informațiilor necesare și multe altele.
În cadrul cursului, vom discuta despre cele mai frecvente probleme întâlnite în raportare, cele mai bune practici în materie de verificări și corelații SAF-T, cum să faceți față problemelor și erorilor care pot apărea în timpul procesului de raportare, astfel încât să le rezolvați într-un mod profesionist și eficient.