Bună ziua! Sunt salariata la o societate comercial cu capital integral de stat, actionar unic consiliul judetean. Sunt desemnata pentru a efectua controlul financiar de gestiune, conform H.G.1151/2012. În luna aprilie 2014, au fost achizitionate 200 de salopete, de la o societate protejata( persoane cu handicap). Achizitia a fost făcută la ordinul verbal al directorului economic, fără ca directorul general sa fie informat. În momentul de fată directorul general refuză să semneze factura, iar directorul economic mă presează sa rezolv problema având în vedere că sunt desemnată cu controlul financiar de gestiune.
Am solicitat documentele care au stat la baza achizitiei si am primit:
- un referat de necesitate , aprobat de directorul general , dar data acestuia este 23.07.2014.
- contract cadrul încheiat cu societatea protejată.
- oferta societătii.
Am cerut si nota de comandă, mi s-a spus ca nu există - în normele interne privind achizitiile avem prevazut că: pentru achizitiile de produse sau servicii efectuate de la societătile protejate, societatea va încheia contracte comerciale sau va emite comenzi de achizitie fără a aplica procedurile prevăzute pentru achizitiile directe, cereri de ofertă sau licitatii deschise( valoare sub 5000 euro).
La o discutie cu reprezentatul societătii, am aflat că a existat o comandă - trimisă pe mail-ul personal, de către seful biroului de achizitii. Am intrat în posesia ei, problema este că este redactată direct pe mail si nu are semnături.
Directorul economic mă presează să rezolv problema - în sensul că vrea să înregistreze factura.
Ce pot face eu, având în vedere că nu au fost încălcate normele interne de achizitii, acestea fiind permisive si comanda scrisă unde ar putea fi identificate persoanele care au dispus efectuarea achizitiei nefiind obligatorie. Pot invoca faptul că referatul de necesitate a fost aprobat în urmă cu 9 luni si în alt exercitiu financiar?
Cum demonstrez legal că achizitia a fost efectuată fără aprobarea directorului general si fără a se respecta ierarhia?