"Cazurile de forţă majoră sau circumstanţele excepţionale trebuie anunţate în scris,
printr-o declaraţie - Înştiinţare şi actele de constatare/doveditoare ale fenomenului invocat
trebuie să fie transmise Centrelor Judeţene/Centrelor Locale/Municipiul Bucureşti APIA, în
termen de 10 (zece) zile lucrătoare de la data la care fermierul este în măsură să facă aceasta,
conform art. 72 din Regulament CE 796/2004 (în termen de 10 zile lucrătoare de la data
obţinerii documentelor doveditoare).
Anunţarea cazului de deces se face în termen de 10 (zece) zile lucrătoare de la data emiterii certificatului de deces, conform Ordinului MARD nr. 723/2007.
Dacă există o diferenţă mai mare de 10 (zece) zile lucrătoare între data emiterii 8
certificatului de deces şi data depunerii acestuia la APIA, i se va solicita fermierului o justificare
pentru întârziere. În acest sens, moştenitorul trebuie să depună o Scrisoare justificativă.
În cazul decesului fermierului care a depus cerere de sprijin, în conformitate cu art. 72 din
Regulamentul CE nr. 796/2004 şi Ordinul MADR nr. 723/2007, moştenitorul va aduce la cunoştiinţa APIA, în scris, acest aspect printr-o Înştiinţare, în termen de 10 (zece) zile lucrătoare de la data emiterii Certificatului de deces (fermierul va prezenta la APIA şi certificatul de deces). "
Cititi pag. 7-8 -9 din " Ghidul fermierului pentru plati pe suprafata"
[ link extern ]