avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 451 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Preaviz demisie
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Preaviz demisie

Buna ziua,
In prezent lucrez ca lucrator comercial la o firma. Am depus insa mai multe CVuri la diferite firme din domeniul in care mi-am facut studiile(mecanica) si este posibil sa ma angajez in alta parte cat de curand. Preavizul prevazut in contract cu firma la care lucrez in prezent este de 20 de zile lucratoare, insa nu cred ca voi putea sa-l onorez daca primesc un raspuns pozitiv din alta parte.
As dori sa stiu care sunt posibilile consecinte pe care le pot suporta in cazul plecarii fara completarea preavizului.
Multumesc.
Cel mai recent răspuns: Gabriela Negrut , Consultant resurse umane 08:58, 11 Noiembrie 2014
Cea mai grava consecinta poate fi desfacerea disciplinara a contractului de munca, dar la fel de bine Angajatorul poate renunta la dreptul sau la preaviz.
1. Nerespectarea de către salariat a termenului de preaviz reprezintă abatere disciplinară, care justifică sancţionarea sa disciplinară, inclusiv prin desfacerea contractului de muncă.

2. Regula in materie de incetare a contractului individual de munca din initiativa salariatului este incetarea dupa expirarea unui termen de preaviz, in conditiile art. 81 C. muncii. Prin exceptie, contractul individual de munca poate inceta prin demisie fara preaviz daca angajatorul nu isi indeplineste obligatiile asumate prin contractul individual de munca (art.81 alin.8 C.mun.).

3. De asemenea, angajatorul poate renunta total sau partial la termenul de preaviz.
Puteti incerca sa vorbiti cu angajatorul, poate va fi intelegator si va fi de accepta sa incetati activitatea prin acordul partilor, la o data stabilita de comun acord, astfel incat sa fie toata lumea multumita.
In caz contrar, prin nerespectarea termenului de preaviz, riscati sanctionarea disciplinara.